|
|
gepost door: Rocky op 03/02/05 10:50 |
|
 |
Bij deze de (verder totaal onbelangrijke) mededeling dat ik afgelopen dinsdagavond heb gemaakt:
Mijn allereerste superclean vlakwatercartwheel
|
 |
| http://rocky-kayaka.mybrute.com |
|
|
|
gepost door: Martijn op 03/02/05 10:58 |
|
 |
klap, klap, klap...
netjes.. in een surfbootje? of toch maar een slicey freestyle dobbertje uit de kast getrokken ?
Op naar de floop zou ik zeggen.. of heb je die al onder contole?
|
 |
| if (!$succeed) {$try++} |
|
|
|
gepost door: Stephen op 03/02/05 11:21 |
|
 |
Vet hoor
Heb je er een video van gemaakt als bewijs materiaal
Ik kan nog helemaal niks eigenlijk, in ieder geval niet op vlakwater
Als mensen videotjes posten kan ik daar misschien iets van leren |
 |
| Kanoforummer |
|
|
|
gepost door: Martijn op 03/02/05 11:30 |
|
 |
tja.. kun je gewoon ff wat videootjes van de bekende merk-sites afhalen.. kan je zien hoe het echt moet..
of bedoel je specifiek op vlakwater? die zijn er vast ook wel |
 |
|
|
|
gepost door: Rocky op 03/02/05 11:59 |
|
 |
Toch met 238cm boot...
Leuke is dat ik totaal niet fatsoenlijk kan cartwheelen, ben altijd veel te laat met peddel klaar leggen voor volgende end.
Dus daarom maar gaan proberen achterkant te cleanen en spontaan vergat ik m weer in te zetten voor de voorkant.
En verdorie; draai ik toch gewoon door over de voorpunt zeker...
Wheehee, een supercleane cartwheel
Floop zal er echter niet inzitten; daarvoor is de boot een beetje erg lang en heeft ie ook niet genoeg "pop"
Ben er nu des te meer van overtuigd dat ik geen |
 |
|
|
|
gepost door: Jur-re op 03/02/05 12:03 |
|
 |
Hej
Ik heb een mooi gele Prijon Samurai, enuh ik kan alleen ondersnijden, surfen en gewoon afzakken, dus niet veel
Jur |
 |
| Updated!! http://www.diteweg.org |
|
|
|
gepost door: Wilko op 03/02/05 14:04 |
|
 |
Rocky schreef op 03/02/2005 11:59:
Toch met 238cm boot...
Leuke is dat ik totaal niet fatsoenlijk kan cartwheelen, ben altijd veel te laat met peddel klaar leggen voor volgende end.
Dus daarom maar gaan proberen achterkant te cleanen en spontaan vergat ik m weer in te zetten voor de voorkant.
En verdorie; draai ik toch gewoon door over de voorpunt zeker...
Wheehee, een supercleane cartwheel
Floop zal er echter niet inzitten; daarvoor is de boot een beetje erg lang en heeft ie ook niet genoeg "pop"
Ben er nu des te meer van overtuigd dat ik geen |
 |
| Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen. |
|
|
|
gepost door: Martijn op 03/02/05 14:34 |
|
 |
floop..
dacht dat dat een gebruikelijke afkorting was.. maar ik kan het ook heel goed mis hebben hoor
volgens mij : 'full loop' of 'flatwater loop' of iets dergelijks...
Kort = idd niet altijd makkelijker..
Vlakwatercartwheels lukten in m'n Inazone 230 ook heel aardig (alles behalve clean hoor) in m'n nieuwe bootje kost het een stuk minder kracht.. maar het is wel lastiger om m mooi recht door te draaien.
Prozone vond ik ook wel redelijk soepeltjes op vlakwater..
Martijn heeft dit bericht gewijzigd |
 |
|
|
|
gepost door: Rocky op 03/02/05 14:40 |
|
 |
Idd
lengte = stabiliteit bij stalls en cartwheels
weet nog mijn eerste double pump pogingen; was in een 245cm forplay en bij de derde pogiong ging ik al over de voorpunt.
Was echt een no-brainer om de neus int water te krijgen.
Mijn trickster is echter een flink stuk dikker in de neus en daardoor is ie een stuk moeilijker onder water te krijgen.
Moest ik destijd vaker in die forplay gepeddeld hebben dan had ik waarschijnlijk wel een redelijke techniek kunnen ontwikkelen.
En als de techniek eenmaal goed is kun je steeds "moeilijker" boten flatwheelen.
(zoals Wouter in een Infrared... )
Die forplay was echter een martelwerktuig voor mijn voeten dus heb er misschien vijf keer een paar minuten in gevaren.
floop staat voor flatwater loop
|
 |
|
|
spikey
|
gepost door: spikey op 03/02/05 18:53 |
|
 |
Clean carthweel, netjes Rocky!!
Ben zelf geen held in vlakwater trucken. Lukt me met dubbelpumpen alleen maar op zn achterkant te krijgen en een hele enkele keer op zn voorpunt.. oefen ook veel te weinig als er golven in de buurt zijn!
Laat die videotjes trouwens maar komen;)! |
 |
| |
|
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
|
gepost door: michielv op 04/02/05 10:45 |
|
 |
Netjes hoor! Dat veel te laat zijn met de peddel ken ik, heb ik ook last van. Door momentum aan te houden krijg ik 3 ends voor elkaar en daarna lig ik ofwel ondersteboven ofwel een beetje suf voor me uit te hijgen. Wel leuk om te doen op een mooie zomerse dag buiten.
Voor degenen die videotjes willen: op de Freeweheelers pagina (zie Rocky's profiel) staat vanalles |
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
|
gepost door: Kluif op 09/02/05 22:25 |
|
 |
Ik heb leren dunbbelpumpen met een Prijon Fly.....haha en maar afvragen waarom ik 'm niet op de voorkant kreeg... De delerious doet t bijna vanzelf..maar, waar moet ik op forum zijn met geklets over rivieren varen??? Daar gaat mijn interesse namelijk vooral naar uit (vandaar die Fly = WW 5 bestendig)
Cheers,
Kluif |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Kluif op 09/02/05 22:27 |
|
 |
|
Dunbellpumpen??? Misschien iets nieuws bedacht met gewichten of zo... |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Wilko op 09/02/05 22:30 |
|
 |
Kluif schreef op 09/02/2005 22:25:
maar, waar moet ik op forum zijn met geklets over rivieren varen??? Daar gaat mijn interesse namelijk vooral naar uit
Kluif, heb je hier al eens gekeken:
http://www.kanoforum.nl/forum/index.php/forum/1
Wil je het over klasse V hebben dan denk ik dat je meer gelijkgezinden op de forums van Boatertalk of Soulboater tegen kunt komen. Maar die zijn niet in het Nederlands. :-)
HTH
Wilko |
 |
| Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen. |
|
|
|
gepost door: Martijn op 10/02/05 08:39 |
|
 |
Hey Kluif..
Ik ken wat Oostenrijkers die wellicht met je van mening verschillen -> ww5 bestendig.. |
 |
|
|
|