michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
|
gepost door: michielv op 04/02/05 10:58 |
|
 |
In ieder geval is dit geen surf kayak maar een composiet wildwater kayak. Deze boot heeft teveel rocker aan de achterkant.
Wat zoek je trouwens in een surfkayak (tenminste, ik ga ervanuit dat je zoiets zoekt)? Anders kun je gerust mijn composiet Marauder PE eens proberen. De X-Ray mag ook natuurlijk maar ik denk dat je daar wat te groot voor bent?
|
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
|
gepost door: Boogieman op 04/02/05 11:03 |
|
 |
Lennart = niet te groot voor de X-ray schat ik zo in.
(Hij past ook in mijn Boogie zonder de voetsteunen te verwijderen...)
|
 |
| Let's Boogie baby! |
|
|
|
gepost door: Rocky op 04/02/05 11:05 |
|
 |
Lennart past overal in, zelfs in de DR Squashtail MET de steunen erin.
X-Ray heeft nog 10x zo veel ruimte |
 |
| http://rocky-kayaka.mybrute.com |
|
|
|
gepost door: Martijn op 04/02/05 11:10 |
|
 |
trouwens volgens mij best goed te doen zelf een surfbootje te knutselen.. vorm van de onderkant lijkt me niet al te ingewikkeld..
Voor de overenthousiaste en ervaren hobbyist (schrijf je dat zo?) bedoel ik dan natuurlijk.. |
 |
| if (!$succeed) {$try++} |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 04/02/05 11:32 |
|
 |
In dat geval moest Lennart ook de X-Ray maar eens proberen 
@Martijn: klopt, ben ook nog steeds van plan om eens te kijken of het mogelijk is om een surfkayak met de eigenschappen van een zgn. "Fish" surfboard te maken. Dit zou voor de Nederlandse branding eigenlijk perfect moeten zijn. |
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 05/02/05 16:40 |
|
 |
Yep, als je in de boogie past lukt de X-Ray ook wel.
mail me anders op mijn nickname at xs4all punt nl, kunnen we een keertje wat afspreken.
Sander? Wie is dat? De Sander van Double Dutch? Ben wel nieuwsgierig naar Nederlandse bouwers die trek hebben een surfbootje te bouwen
|
 |
|
|
antonio
|
gepost door: antonio op 05/02/05 16:44 |
|
 |
foutje
antonio heeft dit bericht gewijzigd |
 |
| |
|
|
lennart
www.kanoshop.nl
|
gepost door: lennart op 07/02/05 08:51 |
|
 |
|
yep sander van dd. niel baxter ontwerpt redelijk veel van hun boten en laat die nou ook surf gek zijn. en een de screamer ontwerpen en daar zijn ze volgens mij al bij de de mk 18 kijk eens bij doubledutch boats surf okee het is bijna niet te vinden , maar ze doen het dus wel. toon van kbt heeft er 1. en gaat als de brandweer. de aatnallen die ze bouwen is waarschijnlijk erg weinig naar dat maakt niet uit |
 |
| tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 07/02/05 12:01 |
|
 |
De Screamer is inderdaad van DD, da's waar. Het zou wel leuk zijn om de Screamer naast een aantal Mega modellen te houden, eens kijken wat nou de grootste verschillen zijn.
@Lennart: is de Mustang van Mega niet ook een interessante boot voor jou? www.mega-kayaks.co.uk/mustang.htm Bij voldoende belangstelling zou ik eens kunnen zeuren dat Malcolm een exemplaar naar de branding dag laat komen
michielv heeft dit bericht gewijzigd |
 |
|
|
lennart
www.kanoshop.nl
|
gepost door: lennart op 07/02/05 15:06 |
|
 |
voor michielv
die mega site vind ik mega niet duidelijk. dfat kan komen doordat ik geen surfer ui t engelnad ben. maar de verschillend tussen de boten en waarom de ene boot wel en de andere niet. geen idee. waar staan de prijzen?
ik wil surfen in de branding en dan misschien wel de lucht in. als ik dat kan leren. en een boot met een voor en een achterkant. outfitting maak mij niet uit.
de rivier blijf ik in mijn ace doen.
ik denk dat finnen alleen maar kapot gaan als je in het zand moet in en uitstappen.
als malcolm op 21 mei wil komen graag. wat ie meeneemt moet ie natuurlijk zelf tweten. ik weet ient hoeveel testboten hij heeft en welke.
|
 |
| tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl |
|
|
|
gepost door: Martijn op 07/02/05 15:19 |
|
 |
Nu er toch een discussie over commerciële info plaatsvind op het forum...
Michiel komt wel erg vaak met Mega op de proppen.. ook als de thread over heel andere bootjes gaat.
Krijg jij daar ook geld voor Michiel?
Of alleen gratis bootjes/goeie deals? |
 |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 07/02/05 16:12 |
|
 |
@Martijn: Neuh, helaas niet. En mijn Riot Tekno die ik bij Arend Bloem heb gekocht heb ik ook gewoon moeten betalen, ook al ben ik daar erg positief over.
De enige redenen dat ik vaak met Mega aan kom zetten is dat Malcolm veel verschillende types surfboten heeft en ik de kwaliteit van zijn producten ken. Ik word er niet voor betaald en de deal die ik gemaakt heb met de Marauder PE betaal ik terug door de X-Ray demo boot waar mogelijk aan te bieden. Dat zou je commercieel kunnen noemen, misschien moest ik dat maar eens wat minder doen, is vervelend als dat irritatie op gaat wekken.
@Lennart: de Mega site is inderdaad een allegaartje waar je weinig info over prijzen kunt vinden. Het beste kun je Malcolm mailen (of, als je dat liever hebt, je laat mij een vraag doorsturen) en eens kijken wat hij voor je kan doen. Ook kan hij je op basis van lengte/gewicht en wat je wilt surfen vrij goed advies geven. Qua prijzen is het een kwestie van onderhandelen, als je een beetje mazzel hebt is hij vrij soepel.
Van alle boten heeft Malcolm wel demo modellen en in geval van nood (bij serieuze belangstelling) bouwt hij er gewoon eentje. Als je het goed aanpakt zou je zelfs kunnen kijken of je een demoboot aan het eind van de branding dag over kunt nemen (dit kan natuurlijk bij alle fabrikanten). Soms scheelt het ze transportkosten en heb jij snel en goedkoper een bootje. Moet de boot natuurlijk wel nog in erg goede staat verkeren
Tot slot: de reden dat ik het vroeg is ook een beetje polsen wat voor boten Malcolm eventueel mee zou moeten nemen. Het heeft geen zin een trailer met bepaalde boten mee te nemen als er geen belangstelling voor is.
|
 |
|
|
|
gepost door: Martijn op 07/02/05 16:13 |
|
 |
van eventuele irritatie mijner zijds is geen sprake hoor .. |
 |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 07/02/05 18:27 |
|
 |
Mooi zo, dan zal ik proberen ervoor te zorgen dat dat zo blijft.
|
 |
|
|
|
gepost door: Thomas op 07/02/05 21:01 |
|
 |
audi TT????
Moet ik het misschien toch iets anders aanpakken met die poolse fabrikant HANORD (ohw dat is btw de naam geen reclame hoor... ) |
 |
| www.thomasmaij.nl ---- www.kajak.nl ---- www.kanoforum.nl |
|
|
|
gepost door: Thomas op 07/02/05 22:11 |
|
 |
haha op het dak. kan ze alvast wennen |
 |
| www.thomasmaij.nl ---- www.kajak.nl ---- www.kanoforum.nl |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 08/02/05 10:05 |
|
 |
*LOL* Toegegeven, zowel Audi als Skoda zijn van Volkswagen maar daar houdt het ook mee op. Alhoewel, ze hebben afgelopen weekend al een eerste stap gezet naar het ombouwen van mijn Fabia naar een cabriolet dus wie weet rijd ik van de zomer wel heel luxe (not!)
|
 |
|
Arjan
Ik wil een skippybal!
|
gepost door: Arjan op 08/02/05 11:44 |
|
 |
crossposter!!! |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Martijn op 08/02/05 11:46 |
|
 |
Tja.. en wat voor een...
Volgens mij toch een bugje in Stephen zn forum.. want dit is al eerder gebeurt..
Stephen heeft trouwens ook wat probleempjes met cross-website mailtjes |
 |
|
|
|