beachboy
www.kajak.nl - www.kanowinkelonline.nl
|
gepost door: beachboy op 31/08/10 09:20 |
|
 |
Woensdag avond aangekomen en direct onze tegenstanders gezien.....wat een beulen! De wereldTOP aan één tafel. Donderdag ochtend onze kajaks gekregen en klaar gemaakt voor de race. In de middag een trainingsronde van 10 km. en we wisten gelijk dat het een zware race zou worden. De omstandigheden waren erg lastig, heel veel wind schuin op de boot en ook de golven liepen niet mooi om op te surfen.....overleven!! Golven van 2 tot 2.5 mtr. Vrijdag was het zover, om 4 uur gestart, gelukkig was de wind gedraaid en hadden we vol in de rug, golven liepen nog steeds schuin naar de kust en bereikte hoogtes van 3,5 mtr !! Uiteindelijk 84 ste plek en binnen het uur binnen, 59 minuten... Erg tevreden. Zaterdag waren de sprint wedstrijden, 800 meter. De kajaks lagen op een rij en na de "go" was het rennen en dan op de kajak springen, dit zorgde voor leuke momenten! Zwemmers, botsingen enz. Mijn start ging goed, zat snel op de kajak maar er lagen er twee voor mij te stuntelen waardoor ik niet goed weg kwam. Finish ging ook niet helemaal lekker, ik dacht slim te zijn door iets sneller uit te stappen.....het was dus nog ff te diep, haha. hierdoor ben ik nog door twee man ingehaald en werd ik (gelukkig) net geen laatste. Race twee ging de start slecht en moest ik flink aan de peddel trekken om aan te sluiten in het veld, het varen ging super en ik kon nog twee man inhalen.
Al met al een prachtig weekend en nu maar trainen om bij de eerste 40 te komen!!
Rick Daman heeft een TOP prestatie neergezet, 35 ste plek op de 10 km en ook de halve finale van de sprint gehaald!!
Jack Butter had veel last van de hoge golven en uur voor zijn race werd zijn aangepaste boot omgeruild voor een andere, dit alles bracht hem toch nog op de 86ste plek en hij zorgde voor leuke beelden, finish 10 km en sprint.....
Barend was onze filmer en fotograaf. Binnenkort zal alles op www.surfski-holland.nl komen te staan.
Adios amigos
|
 |
| |
|