Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 03/02/05 16:50
omdat ik wat had gehoord zo hier en daar even wezen zoeken en gevonden:
op
http://www.zoetermeer.nl/

Plan voor wildwaterbaan in Van Tuyllpark
Donderdag 3 februari heeft het bedrijf Dutch Water Dreams bekendgemaakt in het Van Tuyll Sportpark een wildwaterbaan te willen bouwen, gecombineerd met een ‘wavehouse'. Kijk voor meer informatie over het initiatief en de initiatiefnemers op www.dutchwaterdreams.com. Wilt u meer weten over de gemeentelijke rol?
Klik dan hier

ik weet niet of de links werken daar heb ik geen verstand van . maar julie vast wel.

en nog een bergje smilies wat mij betrefd.
tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl

Reacties (1 van 5 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
JR!!!
Make your move
gepost door: JR!!! op 03/02/05 17:09
het woord een echte mooie WW baan ,
in de krand stond dat het de zelfede WW baan woord als die gebouwd woord in China voor de olympische spelen van 2008 in Peking.

als die daar er komt dan ben ik er elke dag te dat is vinde dat is zeker zeker
Echt relax
www.kayakpro.eu/joery
lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 03/02/05 17:12
van de telegraaf website ::

do 3 feb 2005, 16:08
Droom komt uit voor kanovaarder Sam Oud
ZOETERMEER - Hij moet nog iets langer dan een jaar geduld hebben. Maar olympisch kanovaarder Sam Oud, vorig jaar achtste bij de Zomerspelen in Athene, kan nu al bijna niet meer wachten voordat hij zijn debuut maakt op een gloednieuwe wildwaterbaan in Zoetermeer. "Een droom komt uit", sprak de 26-jarige slalommer donderdagmiddag bij de presentatie van het omvangrijke project.

Het ambitieuze concept heet 'Dutch Water Dreams' en is ontwikkeld door Tobias Walraven. De 40-jarige zakenman trad begin december 2004 terug als bestuursvoorzitter van het beursgenoteerde callcenterbedrijf SNT. In het Zoetermeerse Van Tuyllpark gaat hij een complex bouwen met verschillende indoor- en outdoor-attracties op wildwatergebied, waaronder ook surfen en raften. Het sportieve pretpark kost ongeveer 25 miljoen euro en moet ergens in de zomer van 2006 klaar zijn.

Walraven, die ooit 'zijn' SNT als eenmansbedrijf begon, wil na het openingsjaar ongeveer 200.000 bezoekers per jaar verwelkomen. "In 1985 ben ik met niets begonnen", legde hij uit. "Nu doe ik dat weer. Ik voel weer sterk de behoefte om iets te ondernemen, maar wel geheel iets anders dan ik de afgelopen twintig jaar heb gedaan. Ook voor mij komt met Dutch Water Dreams een droom uit. Vroeger was ik altijd in en rond het water te vinden. Op mijn vijftiende was ik al dankzij mijn vader kano-instructeur."

Erica Terpstra, de alom aanwezige voorzitter van sportkoepel NOC*NSF, feliciteerde Walraven donderdag in Zoetermeer van harte met zijn vergevorderde plannen. "Ik geloof hier zelf heilig in", sprak de voormalige topzwemster enthousiast. "Eindelijk kunnen onze olympische kanovaarders voor de training in eigen land terecht. Dit is een uniek project voor heel Europa. Hadden we in Nederland maar meer ondernemers van het kaliber Walraven."

De wildwaterbaan in Zoetermeer wordt gebouwd naar voorbeeld van de olympische baan van Peking 2008. Mede daardoor krijgt het complex van de Nederlandse Kanobond en van het NOC*NSF de A-status. Zoetermeer is vanaf de zomer van 2006 het vaste trainingscentrum voor de slalommers met olympische aspiraties, die in Nederland al meer dan vijftien jaar zijn aangewezen op de beperkte wildwaterbaan van De Efteling. "Het is tijd dat wij eens iets van de Chinezen kopiëren in plaats van andersom", sprak Walraven met een glimlach.

"Ik ga me vast als woningzoekende inschrijven bij de gemeente Zoetermeer ", grapte Oud, die met Floris Braat en David Backhouse een talentrijk international trio vormt. "Ik ben gewend om voor trainingskampen en andere oefenstages jaarlijks 50.000 tot 60.000 kilometer met de auto af te leggen en nog wel meer met het vliegtuig. Ik reis graag, maar er gaat nu te veel tijd en energie in zitten. Volgend jaar kan ik trainen in mijn achtertuin, misschien wel drie keer per dag. Geweldig. Met intensieve en specifieke training kunnen wij waarschijnlijk de laatste stappen naar de echte wereldtop zetten."

tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl
antonio
gepost door: antonio op 03/02/05 17:21
Laat ze der ook maar meteen een paar polovelden neerleggen kunnen er leuke evenementen georganiseerd worden waar alle disciplines te zien zijn
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 03/02/05 17:25
Tsja, de plaatjes en verhaaltjes zijn altijd wel leuk.

Verwachting 200.000 mensen per jaar (/365) -> 548 per dag, dat wordt dus redelijk druk. Ik geloof dat ik ergens gehoord had dat de baan in Athene 400 EUR aan energie per uur kostte om te laten draaien? Is anders ook wel uit te rekenen door te kijken hoeveel energie er nodig is om het water omhoog te pompen (geen idee hoe dat bij de baan in Bejing staat, waar dit een kopie van zou zijn). Ik neem aan dat die kosten over de gebruikers verdeeld gaan worden. Ben dus ook wel benieuwd hoe zo'n businessplan eruit ziet dan.

Eerst zijn, dan geloven.
Manos esto var a lastimar
spikey
gepost door: spikey op 03/02/05 17:30

Joooooow ik lees het nieuws ook net in Haagse Courant, voorpagina en compleet artikel met ontwerpfoto binnen in!
Zal proberen te scannen..

300 M wildwaterbaan ala Peking idd + groot complex met 4 flowriders (kustmatige golven)!

Maar mijn brandende vraag: Is er de gelegenheid te freestylen???? We hadden laatst discussie dat er op die flowriders nog nooit ter wereld echt kanos zijn toegestaan (ook ondiep). Dan de wildwaterbaan, beter kan er een mooie golf worden gecreeerd (zoals bv in Australie).. Ze zijn van plan rafts erover los te laten, dus mag toch wel heftig zijn dan;)

Tobias Walraven, initiatief nemer is zelf actief kanoer geweest dus hopelijk kunnen we wat verwachten. Daarnaast zijn er contacten met de KNKB..Hoe gaan we er achterkomen dat het hartje van de rodeovaarder ook bediend wordt in dit park??????

Voor slalommers is dit sowieso ideaal! Zijn er eigenlijk veel ervan in Nederland, ken niemand die het doet (op wat stippers na;)

Enne Zoetermeer: naast de deur! Eindelijk die speelgolf in mn achtertuin!!

Kom op gemeente! : instemmen met die handel!!!

En je hebt gelijk Michiel, is dat business plan sluitend??
Beter wordt toegang niet te prijzig...

spikey heeft dit bericht gewijzigd
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 03/02/05 17:40
Nog even nagezocht, in Australie hadden ze 6 pompen van 300kW die elk 2.8kuub/s deden. Voor normaal gebruik, stonden er 5 pompen aan dus 1500kW. APX-prijs was ongeveer 40 EUR/MWH, dus dan heb je 60 EUR per uur aan kosten voor de eletriciteit. Dat viel me eigenlijk nog wel mee.

Duh, adresgegevens en telefoonnummers staan gewoon in de pdf-files; alleen niet op de site.

roosmcd heeft dit bericht gewijzigd
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 03/02/05 18:00
Volgens Sylvain die ook in het projecdt betrokken is (de zwemleraar uit t artikel) zal er aan de rodeo-ers gedacht worden. Hij peddeld ook bij de KBT en zie m dus wel is in t zwembad.

Ik denk bijvoorbeeld aan een extra feature net achter t raftparcours of zo. Dan is er toch een continue freestyle mogelijkheid al zijn er rafts op de baan.
http://rocky-kayaka.mybrute.com
JR!!!
Make your move
gepost door: JR!!! op 03/02/05 18:04
Ik denk dat je op die baan wel kan freestylen omdat dat ook op die olimpische baan in athene ook kan freestylen.
Dus die zijn ongeveer het zelvde
www.kayakpro.eu/joery
spikey
gepost door: spikey op 03/02/05 18:48
Als je het promotiefilmpje bekijkt op hun site zie je veevlvudig en freestyler in beeld, zal er wel aan gedacht worden denk..
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 03/02/05 18:57
http://www.canoeicf.com/slalom/committee/olympics/01_Beijing%202008%20Bauprojekt/Peking%20Auswahl%20Baufirma%202003%20015.jpg

dat is dus de baan in Peking, kosten 3.5M USD geschat (is nog niet gebouwd). Valt eigenlijk dus nog wel mee.
Boogieman
Riot - Boogie
gepost door: Boogieman op 03/02/05 20:35

Oeioeioei...

Moet ik strax ook nog een ww kayak gaan aanschaffen.

Let's Boogie baby!
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 03/02/05 22:58

EINDELIJK!!!
Kanoforum zal hoe dan ook bij de opening zijn! Dat moet te regelen zijn
Kanoforummer
iggy
gepost door: iggy op 04/02/05 00:04
Hallo iedereen, ik ben nieuw hier op het forum en ga jullie meteen even flink jaloers maken:

IK WOON IN ZOETERMEER, VLAKBIJ DAT PARK !!!!!!

;)

iggy
Gjalt
gepost door: Gjalt op 04/02/05 00:07
Hopen dat het financieel haalbaar is en de gemeente zeker akkoord gaat...maar als dat lukt
En dan moet het ook niet over de kop gaan voordat de kosten eruit zijn gehaald...
iggy
gepost door: iggy op 04/02/05 00:25
Tja, die gemeente, ik heb hier nog een krantenartikel van rond 1990 waarin ook al aangekondigd werd dat er vergevorderde plannen waren voor een WW-baan in Zoetermeer.
Die is er destijds niet gekomen, in die tijd kwam ook de Floriade naar Zoetermeer en daar was veel geld voor nodig...

Nu geeft de gemeente zelf al aan het park niet (financiëel) te steunen.

Nou, dat wordt dan massaal abonnementjes kopen.
iggy
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 04/02/05 00:39
iggy schreef op 04/02/2005 00:25:
Nou, dat wordt dan massaal abonnementjes kopen.

Nee, pre-tickets noemt hij dat.
iggy
gepost door: iggy op 04/02/05 08:14
Ooooohhh, "pre-tickets"! Dat is zeker de waterproof versie van een abonnementje.

Ben wel héél benieuwd wat zo'n "pre-ticket" gaat kosten.

Dan leg ik mijn "aqua-knickers" vast klaar (da's dan natuurlijk een zwembroek).
iggy
Martijn
gepost door: Martijn op 04/02/05 08:40
Hey Iggy.. nog vrijstaande woningen bij jullie in de buurt? of wellicht nog een paar kamertjes te huur?

OT: Wat moet die avatar van jou voorstellen Michiel? ik zie er weinig in..
if (!$succeed) {$try++}
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 04/02/05 09:04
OT = On Topic.. wat is er On Topic aan

Maar nog even off topic.. tegen die tijd kan ik idd wel daar gaan wonen..
- Golfsurfen
- Snowboarden
- Wildwaterkanoen..

EN laat dat nou net zijn wat ik leuk vind om te doen
Kanoforummer
spikey
gepost door: spikey op 04/02/05 09:14
Ik ga alvast sparen, zon waterproof ticket/ abbo zal niet goedkoop zijn, maar hoef dan ook niet meer op vakantie

Gemeente Zoetermeer lijkt enthousiast te zijn, ze hoeven dan ook geen cent te betalen en trekt toch weer een hoop aandacht/mensen naar haar stad.
iggy
gepost door: iggy op 04/02/05 10:40
Nou Martijn, ik heb nog wel een slaapbank op zolder staan, maar je begrijpt natuurlijk wel dat daar ook een pre-ticket syteem voor in de maak is.
Enne, de nieuwbouwwijk waar ik woon, aan dezelfde (oost)kant van Zoetermeer wordt nog steeds uitgebreid in de richting van het van Tuyllpark waar "the place" moet komen...
iggy
Boogieman
Riot - Boogie
gepost door: Boogieman op 04/02/05 10:54

Gemeente Zoetermeer lijkt enthousiast te zijn, ze hoeven dan ook geen cent te betalen en trekt toch weer een hoop aandacht/mensen naar haar stad.

Straks is het hele KF & co daar gevesticht geloof ik!

Let's Boogie baby!
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 04/02/05 12:01
Martijn schreef op 04/02/2005 08:40:
OT: Wat moet die avatar van jou voorstellen Michiel? ik zie er weinig in..

Ik heb een rode boot, geel jack en een groene peddel. En dit was achter een speedboat.
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 04/02/05 12:46
quote: "Kale toegangsprijs 25-30 Euro per entree".

Wie ging er ook al weer elke dag naartoe?

En Erica Terpstra zegt nu al niet te gaan varen bij de opening....

roosmcd heeft dit bericht gewijzigd
iggy
gepost door: iggy op 04/02/05 12:57
quote: "Kale toegangsprijs 25-30 Euro per entree".

Erg veel geld, waar heb je deze info vandaan?

Dus: Wil iemand mijn huis in Zoetermeer kopen? Vlakbij de toekomstige wildwaterbaan!!! (Dan ga ik wel weer terug naar "ons" Brabant).
iggy
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.