Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
joskelove
muhahahaha
gepost door: joskelove op 03/10/10 13:44
op het internationale toernooi in Veurne deze vakantie zag ik al eens een vaarder met een crank shaft polo spelen. en op de site van de Raab peddels verkopen ze ook polo peddels met crank shaft.

ik weet niet, zou dat het polo spelen verbeteren of juist vervelender maken?

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
ErikV
gepost door: ErikV op 03/10/10 21:14
Stelen breken bij de vleet als je doet kanopoloen. En ze zijn niet echt goedkoop. En het is heel vervelend om steeds een nieuwe steel te kopen en te monteren.

Ik denk dat crank shaft eerder breken. Dus nog meer stelen die breken...

Daarnaast houdt je je steel niet altijd op dezelfde plaats vast. Dus dan gaat je crank voordeel ook nog verloren...

Nouja, rede 1 moet al genoeg zijn

Groetjes,
Erik

Je bent een rund... Als je met je kano stunt!!
Martijn
gepost door: Martijn op 03/10/10 22:37
stelen kun je natuurlijk ook sterker (laten) maken als dat nodig is. Dus dat lijkt me geen goeie rede. Als een cranksteel ideaal voor polo zou zijn, dan kun je best ook een cranksteel maken die minstens net zo stevig is als wat we nu gebruiken.

Ik denk dat puur voor het vaargedeelte een crank best voordeel op kan leveren, maar bij kanopolo gebeurt meestal een stuk meer dan alleen dat.
Ballen blokken, opwippen, gooien enz, ook als ze in de normale peddelstand net te ver weg liggen, gebeurt ook vaak. Dus snel ff je peddel uitschuiven richting bal. Dat lijkt me met een rechte steel toch wel makkelijker.
Keepen lijkt me sowieso niet handig met crank. En ook al ben je geen keeper, goeie kans dat je toch wel af en toe onder het doel terecht komt als de nood hoog is.

Anyways, het lijkt mij niks... maar als je er goed aan gewend bent kan het natuurlijk best. De spelers die ik gezien heb met crank, waren meestal slalommers die er kanopolo bij deden.
if (!$succeed) {$try++}
Koert
gepost door: Koert op 12/10/10 14:26
Ik volg Martijn,
Een jaar of 10 geleden heb ik het eens geprobeerd. Varen op zich is gewoon te worden en nu vaar ik ww met een crank. Maar met de polo dien je veel te veel je greep te verpakken. Ik kon het niet gewoon worden en mispakte me regelmatig met slechte start of omslaan tot gevolg. Na een paar maanden ben ik terug overgeschakeld op een rechte steel.

In ieper heb ik ook enkele slalom/polo vaarders met cranks zien spelen. Op hoger niveau heb ik nog geen cranks gezien.
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2013 Kanoforum.