|
KEESVK
|
gepost door: KEESVK op 06/02/05 01:54 |
|
 |
Stephen,
Ik las hieronder in een ander topic dat je geen voorstander bent van commerciële aankondigingen hier op het forum. Nu zie ik persoonlijk een groot verschil tussen reclame en een aankondiging. Als ik de topics hier volg zie ik dat bijna ieder topic op de lange termijn toch weer de drie grote winkels in Nederland vermeldt.
Als je het pur sang bekijkt zit er in bijna ieder onderwerp wel een commercieel doeleinde. Ik zal hieronder als voorbeeld een aantal topics noemen die nu op de voorpagina staan:
- verschil prijzen eskimo nederland en duitsland (nu gaan we de buitenlanders aanprijzen voor de verandering)
- zoetermeer hoera (is bedoeld om geld mee te verdienen)
- DVD gratis (wat zou WS willen...)
- te koop prijon alien (uuuhhhhh....vrij direct he)
- van het weekend tron chique (wat is het doel van testboten?)
Niet dat ik hier tegenstander van ben, maar blijkbaar hebben anderen daar wel moeite mee. Het feit dat sommige bedrijven de moeite nemen om direct zelf hier op de site hun mededelingen te doen getuigt alleen maar dat zij de moeite doen de doelgroep te bereiken. Uiteindelijk komt nieuws hier toch terecht.......is toch ook een beetje een van de doelstellingen van een forum? Die selectieve negativiteit hier op dit forum begrijp ik dan ook niet echt (bijvoorbeeld direct roepen dat die baan wel te duur zal worden / zeuren over te dure prijzen / mensen die geen typtalenten zijn persoonlijk aanvallen...enz). Maak een forum voor mededelingen van de winkels of fabrikanten en laat lezers zelf kiezen of ze het gaan lezen....wedden dat iedereen het leest!?!
Ik volg dit forum al ruime tijd en zie het ook graag groeien naar een algemeen gebruikt bindingsmiddel voor de kanovaarders in Nederland. Het klinkt een beetje tegenstrijdig, maar zullen we gewoon recht van meningsuiting aanhouden, en een beetje positief blijven??? Dat houdt het wel zo leuk he...
genoeg gezeik en tot op het water,
KEESVK |
 |
| WWW.RIVERPROOF.NL |
|
|
|
gepost door: Stephen op 06/02/05 09:35 |
|
 |
Kees,
Ik ben het helaas niet met je eens.
Wat was de aankonding in jouw topic? I.p.v netjes een bericht te typen (Zoals destijds met de opening van de nieuwe website Outdoor Valley) was het een kort berichtje van hou onze website in de gaten. Dan word kanoforum een soort gratis 'doorgeefluik' voor de bedrijven.
De topics die jij aangaf zijn niet door personen achter die organisatie geopend, hebben geen intentie er zelf geld mee te verdienen of zijn particulieren die gewoon hun oude bootje kwijt willen.
Die selectieve negativiteit hier op dit forum begrijp ik dan ook niet echt (bijvoorbeeld direct roepen dat die baan wel te duur zal worden / zeuren over te dure prijzen / mensen die geen typtalenten zijn persoonlijk aanvallen
Dat is een stukje vrijheid van meningsuiting en het mag best. Het stukje over typtalenten, helaas is dat mij ook overkomen, en zoals je weet heb ik dat teruggenomen en kan ik er nu mee leven. Ik denk dat iedereen er wel mee kan leven als je weet wat erachter zit..
Maak een forum voor mededelingen van de winkels of fabrikanten en laat lezers zelf kiezen of ze het gaan lezen
We streven onafhankelijk te blijven en dat wat nieuws op zn tijd kort en informerend kan werken maar het niet de bedoeling is dat commerciele uitspraken worden gedaan (nu te koop, kortingen bij, bij OV kan je dat krijgen voor etc), dus meepraten wordt zeer aangemoedigd zolang dat gebeurd uit zoveel objectief mogelijk oogpunt en informerend is..
Een apart forum voor leveranciers is dan ook geen optie, wellicht op langer termijn maar dan tegen betaling. Het is dan in feite gewoon een marketingkanaal.
Het klinkt een beetje tegenstrijdig, maar zullen we gewoon recht van meningsuiting aanhouden, en een beetje positief blijven???
Of iemand positief is of niet, is niet aan mij.
Recht van meninguiting is er ook, maar niet met commerciele intentie.
Indien je nog vragen of opmerking hebt kan je dat mailen naar info@kanoforum.nl
Groet,
Stephen |
 |
| Kanoforummer |
|
|
|
gepost door: Martijn op 06/02/05 10:08 |
|
 |
hmm..
allebei wel wat punten..
paar opmerkingen:
Mensen aanvallen op type-gedrag -> het woord aanvallen vind ik dan weer een zeer negatieve benadering van jou kant.. mensen wijzen op hun gedrag is naar mijn mening niks mis mee.. als het veroorzaakt wordt door een probleem waar de persoon zelf weinig aan kan doen dan is het natuurlijk een ander verhaal.. maar iedereen an niet zomaar alles ruiken.. bovendien komen we er altijd wel op een prettige manier uit. Lijkt me dus geen reden om mensen niet te wijzen op dit soort zaken.
Negativiteit -> Ben ik wel een beetje met je eens.. ik wordt soms ook wel eens moe van alle negativiteit.. en altijd een houding van: eerst zien dan geloven.. beetje meer positiviteit kan geen kwaad, naar mijn idee (en ervaring) heb je dan zowieso een hoop meer plezier in het leven , wel mag iedereen natuurlijk vinden wat hij/zij wil.. en dat hiet in principe ook verkondigen.
Ten slotte.
Aankondigingen van bedrijven waar we iets aan hebben, met enige nieuws waarde, zijn wat mij betreft welkom. Ik vind het persoonlijk wel leuk om op de hoogte te blijven. Waar de grens trekken is een zaak van gezond verstand van de bedrijven en evt ingrijpen van de moderator.
Dingen als: 'kanoshop vanaf nu onderdeel van Outdoor Valley'.. of 'D2 nieuwe importeur van huppeldepup-kayaks' zijn wat mij betreft nieuwserig genoeg..
Dingen als : op het hele *ssortiment nu 15 % korting vind ik louter reclame en moet door het bedrijf maar via betaalde marketing kanalen worden verspreid. (of mail maar ) |
 |
| if (!$succeed) {$try++} |
|
|
|
gepost door: Wilko op 06/02/05 13:40 |
|
 |
KEESVK schreef op 06/02/2005 01:54:
Als je het pur sang bekijkt zit er in bijna ieder onderwerp wel een commercieel doeleinde.
Het feit dat sommige bedrijven de moeite nemen om direct zelf hier op de site hun mededelingen te doen getuigt alleen maar dat zij de moeite doen de doelgroep te bereiken.
Moeite doen hun doelgroep te bereiken? Dat heet in mijn ogen gebruik (misbruik?) maken van de moeite die door anderen is gedaan om mensen met de zelfde interesse te verzamelen om daar dan even gratis een dosis reklame over heen te gieten.
We hebben het hier over reklame, uit puur commercieel belang. Het minste dat je dan kunt verwachten is dat er een commercieel aanbod aan de eigenaar van deze site wordt gedaan. Voor wat hoort wat, nietwaar?
KEESVK schreef op 06/02/2005 01:54:
Uiteindelijk komt nieuws hier toch terecht.......is toch ook een beetje een van de doelstellingen van een forum? Die selectieve negativiteit hier op dit forum begrijp ik dan ook niet echt (bijvoorbeeld direct roepen dat die baan wel te duur zal worden / zeuren over te dure prijzen / mensen die geen typtalenten zijn persoonlijk aanvallen...enz). Maak een forum voor mededelingen van de winkels of fabrikanten en laat lezers zelf kiezen of ze het gaan lezen....wedden dat iedereen het leest!?!
Ik volg dit forum al ruime tijd en zie het ook graag groeien naar een algemeen gebruikt bindingsmiddel voor de kanovaarders in Nederland. Het klinkt een beetje tegenstrijdig, maar zullen we gewoon recht van meningsuiting aanhouden, en een beetje positief blijven??? Dat houdt het wel zo leuk he...
KEESVK
Kees, het is in feite heel simpel. Een benoeming van iets door iemand die er geen commercieel belang bij heeft waar je het met je kanovrienden over zou hebben of het adverteren van een bedrijf met als rechtstreeks doel geldelijk gewin.
Overigens heb je geen "recht" van meningsuiting in Nederland, en dit forum is van iemand die het ons ter beschikking stelt, maar wel zelf de regels daarop kan bepalen. Als je met hem vooraf had kortgesloten wat er wel en niet kan dan had je nu deze reacties (die ook de belangen van het bedrijf waar je voor werkt schaden) kunnen voorkomen. Hij is in mijn ogen erg redelijk.
Wilko
P.S. Ik vind het frappant dat je niet op mijn argumenten over de prijzen van Eskimo boten bij de kanoshop in bent gegaan.
|
 |
| Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen. |
|
WaizFisZ
-- AU !! $%#@$%#$@!! --
|
gepost door: WaizFisZ op 07/02/05 14:45 |
|
 |
Aparte discussie zeg.
Laten we afspreken dat iemand die het hier niet naar z'n zin heeft, het ergens niet mee eens is of het nergens mee eens wil zijn gewoon ergens anders gaat surfen. De eigenaar van deze site bepaald de regels, ben je het er niet mee eens dan kom je hier gewoon niet meer terug, heel simpel hoor.
Ik heb het hier geweldig naar m'n zin!
|
 |
| --- www.waizfisz.nl --- |
|
|
|