|
|
gepost door: roosmcd op 14/01/11 22:23 |
|
 |
Volgens mij hebben wel meer pyranha boten van deze generatie dat, het plastic bij de schroeven in de kuip is uitgescheurd zodat je steeds dieper komt te liggen tijdens het varen. Nu had ik dit tot nu toe op de makkelijke manier opgelost door gewoon telkens met mijn slalomboot te gaan varen (ook weer eens leuk voor de verandering), maar vandaag is het er dan toch nog van gekomen om de boot te repareren.
Van AB een nieuw setje met extra bevestigingsplaatjes gehad, daar ook nog meteen wat extra plastic gehaald. Er was ook een speciaal plastic lasapparaat wat volgens mij redelijk aan de prijs was (voor een enkele reparatie), maar gelukkig had ik zelf al een soldeerbout. Dat lasapparaat bestaat eigenlijk uit eenzelfde soort soldeerbout, maar dan met een kop met toevoer voor het plastic. Het idee was als je het een beetje voorzichtig doet, dat ook wel zonder die kop moest gaat.
Vandaag dus eerst de bevestigingsplaatjes losgehaald en het gat bekeken. Als je het direct gaat smelt, las je alleen de bovenkant van de scheur dicht en is de stevigheid weg. Op advies dus het gat eerst groter gemaakt en v-vormige groeven in het materiaal gemaakt. Vervolgens met heteluchtkop het onderliggende materiaal opgewarmd en een afgeknipt stukje plastic op de scheur gelegd en dan erin gesmolten. Even aandrukken en daarna nog met het verwarmd metalen plaatje alles netjes vlaksmelten. Nou ja, niet echt netjes want je ziet het later toch niet meer. Conclusie, dat repareren stelt weinig voor en een regelbare gasbout was een goede investering.
http://www.kanoforum.nl/my_album.php?AlbumID=465
En de tip van vandaag is om je telefoonnummer en e-mail adres in je boot te schrijven, ik heb die van mij ook maar even bijgewerkt na de rampverhalen afgelopen week . |
 |
| Manos esto var a lastimar |
|