Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
spikey
gepost door: spikey op 08/02/05 18:04
Michiel is zo vriendelijk geweest zijn Riot Tekno mij van de week uit te lenen om te testen in de branding. Deze beviel mij erg goed dat ik vandaag ook de trotse eigenaar ben van een Riot Tekno, AB had er nog een liggen.

Mijn pyranha S6F192 is dus te koop! Zie daarvoor andere post. Het is een superlekker bootje voor zowel op een riviergolf als in de branding. Alleen net iets te klein voor mij, ik was dus op zoek naar een grotere, puur surfgeorienteerde kajak waarmee je ook een rivier op kan, alleen niet gedacht er nu al een te vinden want had mn Pyranha pas net en erg veel lol aan en was nog steeds lerende!!

Reacties (1 van 2 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 08/02/05 19:58
Inderdaad, ik zag vanmiddag nog iemand de winkel uitlopen met een Tekno. Ze hadden verder aardig wat bootjes liggen, zelfs een surfplank....
Manos esto var a lastimar
Thomas
gepost door: Thomas op 09/02/05 08:13
lol wat is de wereld toch klein
www.thomasmaij.nl ---- www.kajak.nl ---- www.kanoforum.nl
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 09/02/05 09:03
Michiel: En schrok je van die persoon?

Kanoforummer
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 09/02/05 09:07
Van Tim? Dat valt toch best mee? Ik ben wel wat gewend hoor, ik kijk immers elke ochtend in de spiegel *ROFL*

Maar ik ben blij dat Tim zijn Tekno heeft, hij was er zo enthousiast over

Vergeet ik helemaal je te feliciteren! *schud hand*

michielv heeft dit bericht gewijzigd
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
spikey
gepost door: spikey op 09/02/05 09:40
Haha jongens bedankt:)
En je zegt niet ff gedag michielR, tss;)
Maar goed dat jij in de tijd die oranje hebt meegenomen MichielV (pff lastig die namen), vind het een mooi kleurtje, past goed bij mn meubulair
michielv
gepost door: michielv op 09/02/05 09:52
Nou, dat komt dan allemaal erg goed uit, ik ben met die oranje wel tevree, die kleur past ook meer bij ons meubilair (in ieder geval de gordijnen *lol*).

Heb je er nog een setje vinnen bij gekregen?

Humm, misschien maar eens bij Riot neerleggen dat de Tekno toch wel zijn aanhangers heeft, wie weet nemen ze hem weer af en toe in productie (zoals de Boogie).
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 09/02/05 09:56
He Spikey,

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Strakke actie; proefvaren en dan drie daagjes later meteen bootje kopen...
Ben zelf ook nog steeds heel erg benieuwd naar een testrit in een Tekno; volgens Corran zelf de meest surf-georienteerde ww boat.
(natuurlijk afgezien van zijn DR Squashtail maar dat is ook geen echte ww boot meer te noemen natuurlijk)

Moest ik ooit weer eens in de gelegenheid komen de branding te bezoeken hoop ik er ergens eentje tegen te komen (wink wink).
http://rocky-kayaka.mybrute.com
michielv
gepost door: michielv op 09/02/05 10:28
Je weet best dat je van harte welkom bent, zelfs al zou ik eventueel niet kunnen

Ik ben ook wel benieuwd hoe de Tekno met "Corran/Arnd mods" (minder rocker aan de achterkant, ingedeukte zijkanten om meer te kunnen carven, alles meer zoals het prototype) is. Alleen wil ik het risico van een verbouwing niet lopen aangezien de boot niet of nauwelijks meer te krijgen is..
lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 09/02/05 10:45
rocky. hou toch op over die plastic boten hier en bij dr.. . ik dnek dat als je eenmaal aan het echte spul hebt gezeten dan moet niet meer terug. gewoon malcolmm mailen. en nog een mega. net als slalom / vlakwater waar ik ervaring mee heb. bewt keul allemaal. in pe of van die havle boten. maar een echte daar kan niks tegenop.
tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl
michielv
gepost door: michielv op 09/02/05 10:58
Ben ik met je eens Lennart, alleen kan ik me voorstellen dat wanneer je slechts 1 bootje kunt hebben en je daarmee ook wildwater wilt varen een composiet (al dan niet Mega) surfkayak niet de beste keus is.

Lennard, wil je graag eens mailen/spreken over bootjes (om het forum schoner te houden). Zou je me willen mailen op michielv at xs4all punt nl? Thanx.

michielv heeft dit bericht gewijzigd
lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 09/02/05 11:02
maart hij heeft er 2 en had er 3 ik dnek dat die salto wel blijft en die trikster ook. misshien dat ie die wil in ruilen. maar dat zou dan denk ik alleen voor de ruimte zijn. ik geloof niet dat die trickster nog zo veel op gaat brengen. dat het echt gaat helpen.
tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 09/02/05 11:03
Hi Lennart, ik weet als de beste dat er niks boven een echte brandingboot gaat...

Maar in mijn nieuwe situatie kom ik per jaar misschien vijf keer aan de kust en dan is t prijstechnisch gezien niet echt gunstig om weer zo'n boot te kopen.

Geloof me dan ook maar dat ik er ontzettend van baal dat mijn Marauder gejat is; die zou ik namelijk nooit of te nimmer verkocht hebben zoadat ik altijd een echte boot voorhanden zou hebben.

Als er nu ooit een nieuwe boot komt zal ie dus:
- VEEL beter moeten surfen dan de Trickster
- ook WW vaarbaar moeten zijn

Tekno zou een optie kunnen zijn maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat ik snel van boot zal veranderen.
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 09/02/05 11:05
He Michiel, forums zijn er niet om schoon te houden maar juist ter "lering ende vermaack"

michielv
gepost door: michielv op 09/02/05 11:29
Ja, is ook wel zo maar ik probeer de thread in ieder geval zo min mogelijk te vervuilen. Doe ik indirect natuurlijk weer wel door antwoord te geven op deze opmerking

Als je toch een aantal boten hebt waar je mee kunt doen wat je wilt doen kan ik me voorstellen dat een nieuwe voorlopig geen hoge prioriteit heeft. Bijkomend probleem is dat de Tekno uit productie is dus dat je op zoek moet naar een winkeldochter of een 2e-handse.

lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 09/02/05 11:33
ik geloof niet dat die tekno zoveel beter is dan die trickster heb in beide niet gevaren ,m aar de wel zien varen en ernaar gekeken. ik dnek dat alleen de lucht in makkelijker is omdat het minder boot is. en vertikaal gaat misshien ook makkelijker , maar als die trickster al superclean in het wwembad gaat. dan zie ik daar ook niet zo'n probleem.
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 09/02/05 11:56
Ik zou zelf ook graag denken dat de Trickster sneller is omdat ie langer is maar zo eenvoudig ligt t natuurlijk niet.
Volgens corran is de trix alleen sneller als je m gewoon peddeld; tijdens het surfen en zeker als je m op zijn kant zet zou de tekno dan weer t snelst moeten zijn.

Vlakwateren in de trix blijft natuurlijk enorm spierballenwerk en die superclean was echt een ongelukje hoor.
De tekno zou gemakkelijker moeten zijn en misschien zelfs de loop mogelijk moeten maken :-)
En hij zal makkelijker te stuiteren zijn, kan ook leuk zijn in de branding

Maar uiteraard wil ik dit eerst door en proefritje bevestigd willen zien en dan zou ik eens kunnen overwegen op zoek te gaan naar een goedkope tekno.
En dan nog alleen als ik de trix kwijt zou kunnen raken...
lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 09/02/05 12:02
het zo kunne. ik heb dat nog niet gezien. ik geloof dat hje meestal een stuk sneller ging als roosmcd laatst in zijn tekno. en vast dat het beter wheeld ,maar wi wil dat nou en stuiteren in tochj in jou woordenboek schelden?

dat kwijt raken lukt nog wel, maar de dan nog geld voor krigjen das een ander verhaal. misschien wat voor arjan? moet ie wel veel gaan varen.
Arjan
Ik wil een skippybal!
gepost door: Arjan op 09/02/05 14:53
Haha, kap eens met bootjes aanbieden aan mij waar ik toch geen zak aan heb Ik iedere keer hoopvol opzoeken wat voor soort bootje het is, kom ik dit soort dingen tegen:

Paddler weight
36 - 77 kgs

Juist ja

Dus wie helpt me aan een goede boot?

Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 09/02/05 15:10
welke bot is 36-77 kg?

De Trickster?

Nee joh! Die getallen moet je altijd met een FLINKE korrel zout nemen.

Ik ben 183 met laaaange benen en weeg ook tegen de 100kg met volle uitrusting en dat vaart prima in de trickster.

Nu moet ik er naturlijk wel bij zeggen dat het vanaf WW III wel goed opletten wordt. Doordat de boot met ons gewicht vrij diep ligt en een lang plat achterdek zonder volume heeft is hij extreem staart gevoelig.

Niet goed rechtop/voorover zitten of opkanten staat gelijk aan een vertikale move of een verplichte eskimorol.
Daarom is t vanaf WW III ook niet echt ontspannen varen meer.

Wat je er dan weer wel van leert is een goede positie en netjes opkanten. Ze noemen het wel eens een steile leercurve
En daar zit m de kneep; niet iedereen houdt van sterke leercurves. Het kan namelijk ook zeer ontmoedigend werken als je steeds op je dak gaat als je ook maar een klein foutje maakt.

Ben zelf begonnen ineen Riot Grind omdat ik een boot met goed volume wilde en toch met een moderne platte bodem.
Is prima rivieren mee te varen en door de platte bodem en scherpe kanten is er ook prima mee te surfen.

Vertikale moves zijn natuurlijk vrij moeilijk maar niettemin mijn eerste cartwheels mee gemaakt.
Ah... op vlakwater is dat in de Grind NIET mogelijk.
tis maar dat je t weet

Rocky heeft dit bericht gewijzigd
spikey
gepost door: spikey op 09/02/05 16:53
Jongens wat een leuke discussies allemaal weer!

@Michiel:
Ja heb er vinnen gratis bij, niet de orginele riot maar die kleintjes maar ik ben allang blij. Ook weer een hoop schuim mee for free, dus was weer goei service bij AB;)

@Lennart:
Did you bought the Squishtail??????

@Rocky:
Geef de tekno gewoon een poging:) In een sessie krijg je een goeie indruk. Er kleven, naast de snelheid-carving voordelen, wel wat nadelen aan de boot waar je mee om zal moeten leren gaan: De neus (2 puntjes) worden erg snel gepakt, das lastig bij wat steilere golven, goed op zn kant zetten! Verder zijn de rails dusdanig dat bij je een geringst foutje genadeloos wordt afgestraft, dus learning the hard way! Dit stimuleert mij trouwens te letten op mn techniek en vond hem niet erg moeilijk te beheersen;)

spikey heeft dit bericht gewijzigd
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 09/02/05 17:10
Voordat ik aan de pas verkochte Tekno dacht, had ik al het rek met Dragorossi gezien. We komen elkaar vast nog wel een keer tegen, 21 mei ben ik er ook waarschijnlijk.

Als tip heb ik verder nog goed op de metalen onderdelen van je Tekno te letten. Die zijn vrij gevoelig voor roest, ik spoel mijn boot na het varen op zee altijd nog even af of gooi hem in de Dommel en spuit daarna nog even vaseline voor fietskettingen op de metalen onderdelen. Als de boot op zee is geweest, staat er vrij snel roest op als ik dit niet doe.

spikey
gepost door: spikey op 09/02/05 17:19
haha ja de dragarossis, laat ik het daar maar niet over hebben, ik pas niet in die krengen
Nog proefgeSCHAATST bij AB voor???

[Quote]
Als tip heb ik verder nog goed op de metalen onderdelen van je Tekno te letten.

I know, ze zijn al wat verroest, teflon gaat er overheen en de vaseline in (goeie combi??) en spoel zowieso mn boot altijd af na een sessie op zee. Thnx anyway voor de tip

spikey heeft dit bericht gewijzigd
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 09/02/05 19:47
spikey schreef op 09/02/2005 17:19:
haha ja de dragarossis, laat ik het daar maar niet over hebben, ik pas niet in die krengen

Ik heb ze alleen even uit het rek gehaald om te bekijken, heb niet gepast. Wel een beetje vreemde dijbeensteunen, kom je daar uit zonder die dingen los te zetten? En ik had ergens gezien/gehoord dat de mafia een masker erin had om te ademen (naar bulkhead), maar dit zat dus niet in het model dat bij AB stond.

Nog proefgeSCHAATST bij AB voor???

Twee jaar terug hebben we nog de hele winter doorgevaren op de Dommel. Ik kan me nog een keer herinneren dat we onze kano als ijsbreker moesten gebruiken om bij de Gennepermolen te komen. Is niet aan te raden, erg vermoeiend.
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 09/02/05 19:52
Rocky schreef op 09/02/2005 11:56:
Volgens corran is de trix alleen sneller als je m gewoon peddeld; tijdens het surfen en zeker als je m op zijn kant zet zou de tekno dan weer t snelst moeten zijn.

Ik heb de Tekno in het zwembad op 21 km/h geklokt. Vraag maar aan Wilko, die trouwens beduidend minder ver kwam in zijn Flipstick.
michielv
gepost door: michielv op 10/02/05 08:29
Op Boatertalk Surfzone is nu ook weer een (kleine) hype rondom de Tekno aan het ontstaan. Het zou me niets verbazen als die boot over een tijdje weer eens geproduceerd wordt, net als de Boogie.

Ik zou het trouwens wel stoer vinden als ze de preproductie/prototype variant (meer surfkayak-achtig) ook in productie gingen nemen.
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.