Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
Kluif
gepost door: Kluif op 09/02/05 22:40
Hallo,

Ik ben nieuw op dit Forum...typen is niet mijn sterkste kant, dus commentaar over schrijffouten doen mij niet zo veel. Ik ben 35 jaar en kajak nu ruim 10 jaar. Mijn interesse gaat vooral uit naar het varen van rivieren. Ik zal jullie niet gaan bestoken met (al te veel) reclame, want volgens mij is dit forum daar niet voor. Ik ben zo gelukkig dat ik mijn eigen buitensportbedrijf heb en dus kajak voor mijn beroep! (Naast allerlei andere buitenspeel activiteiten). Mooiste slalombaan: Sault Brenaz en Bourg St Maurice natuurlijk. Mooiste rivier: ... Guisane, Guil, Bonne en de Vesubie. Heftigste rivier: GYR en Guisane benedenloop met (veel te ) veel water. Team: Legends of the Falls. 1e ervaring WW: Kajakweek alpen 1995, bovenloop Verdon zwemmen. Kajakmaatjes: Veel.
Slechste WW ervaring: op kop de Claree af, een rots koppen, eskimoteren en daarna een week alleen maar door een rietje kunnen eten...nou ja, ongeveer.
Motto: Our greatest glory is not in never falling, but rising every time we fall (confusius, maar dan in het engels)

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
spikey
gepost door: spikey op 10/02/05 00:08
Welkom!
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 10/02/05 08:02
Yep, welkom!

Zo te horen heb je al een goede reden ervaren om een gezichtsmasker te dragen bij het WW varen

Als je veel van rivieren varen houdt zou ik eens met Wilko kletsen, die gaat erg vaak. Weliswaar meestal richting Tjechie (zijn vriendin woont daar) maar wie weet kunnen jullie eens wat leuks afspreken.

Mocht je eens zin hebben in de branding: zoals je waarschijnlijk wel gezien hebt zitten hier vrij veel branding gekken en je bent van harte welkom. Is wel een eindje rijden voor je (Eibergen ligt bij Zutphen toch?) maar zeker 21 mei (de branding dag) belooft veel leuks!
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Arjan
Ik wil een skippybal!
gepost door: Arjan op 10/02/05 10:11
Hi! Eigen buitensportbedrijf? Ruik ik daar cursussen met flinke kortingen?

Iig hoop ik ook 21 mei van de partij te kunnen zijn in mijn in april op de kanomarkt gekochte bootje en ander spul.
Mogen jullie me lekker leren brandingvaren

Misschien kan ik in de tussentijd een keer met wat mensen mee die de beschikking hebben over wat spulletjes die ik kan lenen (heb zelf namelijk echt NIKS) om eens wat bootjes te proberen en wat tips te krijgen voor mogelijke bootjes enzo.

Arjan heeft dit bericht gewijzigd
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 10/02/05 11:37
Hi Raoul, welkom!

ook al lijkt het hier vooral om brandingvaren te gaan wordt er ook echt wel geregeld WW gevaren hoor. tis net dat er op het moment weinig WW is en de actie zich dus voornamelijk aan het strand afspeelt.

Claree, me too!!!
Gelukkig geen letsel maar wel mijn vervelendste WW ervaring opgedaan op de Claree nog boven Plamplinet (sp?);
Na instappen 100m vlakwater en toen zoef!!!!!!! naar beneden, was die dag beetje te veel voor mijn kunnen en wist al vrij mijn boot dwars tegen een steen midden in de hoofdstroom te parkeren.
Minutenlang water tot aan de schouders gehad en stevig! hangen op de peddel om niet verder naar beneden te schieten/kantelen voordat ze me daar losgetrokken kregen.
Paar minuutjes opgewarmd en toen weer meteen aan het f*cken dus voor t eerst in mijn leven tijdens een run uitgestapt :-(
2 kilometertjes verderop maar weer ingestapt daar waar een ander deel van de club was vertrokken.

Claree, leuke sloot
http://rocky-kayaka.mybrute.com
Martijn
gepost door: Martijn op 10/02/05 11:43
Hm.. moet toch is de Claree gaan varen als ik het zo hoor of in ieder geval een kijkje gaan nemen
if (!$succeed) {$try++}
Wilko
http://kayaker.nl
gepost door: Wilko op 10/02/05 15:28
Welkom Raoul. Leuk om te horen dat je van je hobby je werk kunt maken.

Ik ken de Gyr en de beneden Guisane ook met erg hoog water . Toch trekt de Guisane mij meer met wat minder volume. Ik vond de schaarste aan keerwaters bij die waterstand niet zo'n probleem, maar mijn vaargenoten waren minder enthousiast. Eentje zagen we pas aan het einde van het stuk weer terug... :-S

Ik ben overigens meer gecharmerd van technische verblokte passages dan van een Gyr laat op de middag in de zomer. Leuk om de support mensen op de kant mee te zien rennen en het niet bij te kunnen houden, maar in het geval dat iemand in de problemen komt kan je daar lelijk op je snufferd gaan. Wij zagen een Brit met een Mountainbat in de problemen komen en echt een flink stuk gaan badderen. Niet leuk en niet veilig. :-(

Mijn favoriet is de Krikellopotamos...

Wilko
Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen.
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.