Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
Martijn
gepost door: Martijn op 10/02/05 13:29
Hoi..
Zag net wat staan over de Claree e.d. en dat bracht mij aan het denken.. Er zijn nog genoeg rivieren die ik nog niet gevaren heb, maar welke mag ik nou echt niet missen?

Dus:
Post hier de coolste/mooiste/vetste/spannendste rivier die je gevaren hebt.. een paar mag ook.
Als het even kan met een korte onderbouwing.

Ik zal maar de aftrap geven..
Direct al te moeilijk om er één te kiezen

Inn shoot (2e keer met hoger water) - flink aanpoten
Venter Ache - erg mooi wildwater
Soca, vanaf de slalombaan - mooi verblokt en wat betreft waterkleur en omgeving voor mij tot nu toe onovertroffen.

Natuurlijk zit afgelopen zomer nog het verst in het geheugen
if (!$succeed) {$try++}

Reacties (1 van 2 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
KEESVK
gepost door: KEESVK op 10/02/05 14:37
Martijn,

Goed plan.....misschien goed om hier uit dit lijstje dan weer idee'en op te doen voor dit jaar!!! Ik zal alleen Europeesche rivieren erbij zetten:

Venter Ache: Heiligenkreuz. Mooi verblokt varen in de herfst in indrukwekkende kloof. Laag volume, wel twee dwangpassages (moeilijkste versnellingen).

Verzasca: Helder, steil, continue. De streek zit vol met oa: Barvona, Isorno, Ribo etc.

Dora Riparia: Weinig volume, net over de grens bij Briancon. Samen met de Venenon mijn favorieten in deze streek.

Als mooie gebieden in Europa kun je natuurlijk ook niet om Corsica en valSesia in het voorjaar heen!!!!

Sorry, kan niet kiezen.........en wil naar allemaal weer terug!!

Greetz,
KEESVK
WWW.RIVERPROOF.NL
Martijn
gepost door: Martijn op 10/02/05 14:44
Oja.. Ik vergeet er natuurlijk wel 2...
Brail gorge, Zwitserse Inn.. met hoog water - no exit kloof met vaak een stuk minder zicht dan je zou willen
Inferno kloofje, Dora baltea - Wederom niet met te laag water doen.. gewoon het eind van een zonnige zomermiddag, dan is ie super !

@Kees
Venter ache zijn wij na de Heiliger Kreuz ingestapt... onze local vond het die middag in Juli een beetje overdreven.. zeker omdat het onze eerste dag wildwater was afgelopen zomer..
Maar daar moet ik dus zeker nog eens naar terug om die kloof te doen..
if (!$succeed) {$try++}
Wilko
http://kayaker.nl
gepost door: Wilko op 10/02/05 15:21
Erg mooi, de Krikellopotamos in Griekenland. Een stel schitterende kloofjes met watervalletjes, mooie rotspartijen en ook wildwatertechnisch boeiend (klasse 3 en 4).

Vroeger vond ik de midden-Guil erg leuk, maar die is er na het hoog water van een paar jaar geleden niet op vooruit gegaan...

Wilko
Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen.
Jur-re
gepost door: Jur-re op 10/02/05 16:46
Hej weer zo'n super topic, Stephen heeft niet voor niks dit forum gemaakt.

Maar ik zal ff mijn rivieren/gebieden opsommen:
-La Salm
-L' Aisne
-Rur
-Perlenbach
-Lenne
-Franse Pyreneeën (Met Europagaai)
-Durance (Met Europagaai)
-Ubaye (Met Europagaai)
-Soça (Met Europagaai)
-Koriknica (Met Europagaai)
-Lesse
-....
mmm volgens mijn gegevens was dit alles, willen jullie nog meer?

Jarre heeft dit bericht gewijzigd
Updated!! http://www.diteweg.org
krusty
gepost door: krusty op 10/02/05 16:49
Mijn favorieten:

- Biaisse vanaf de watervalletjes in 't park
- San Giovanni (Italy aan de kant van Zwitserland als mijn geheugen me niet in de steek laat)
- Pitzbach

Greetingz,
Krusty
krusty@xackers.net
http://xackers.net
(all the news, no crap!)
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 10/02/05 16:55
Bedoel je het allerhoogste stuk van de Biasse waar we vorig jaar gekeken hebben?
Waar je niet meer verder kon rijden?

Die valletjes waren wel heel erg grappig, kon je toch wel zo'n meter of 10-15 peddelen...
http://rocky-kayaka.mybrute.com
Martijn
gepost door: Martijn op 10/02/05 17:01
Jarre :
Graag kiezen welke het mooist zijn... geen waslijsten met riviertjes.. dan weten we nog niet waar we heen moeten

Krusty:
Pitzbach? vond je die zo cool?
Zitten wel wat aardige stukkies tussen.. maar ook lelijk plekken waar niet al te veel eer aan te behalen is geloof ik.. maar goed.. wederom kan het er met een andere waterstand weer heel anders uit zien.

Biaisse wil ik ook graag nog een keer doen (vanaf de parkeerplaats ja) maar meestal ben ik daar toch 's zomers.. en dan stroomt er altijd maar zo'n klein k*tbeetje water doorheen..

Martijn heeft dit bericht gewijzigd
if (!$succeed) {$try++}
krusty
gepost door: krusty op 10/02/05 17:15
Ja Rocky ... van die tig meter hoge watervalletjes op de Biaisse uiteraard ! duh.

Nee, uiteraard vanaf de 3 sprongetjes onder het bruggetje. Hoger gaan lijkt me onwaarschijnlijk.

Pitzbach vond ik wel cool. Wellicht kwam het doordat we de beek op dat moment wat onderschat hadden, en we maar met 2 waren en zonder veel verkennen afgebolderd zijn. Maar goed, ik spreek over 15 jaar geleden. Weet niet hoe ie tegenwoordig is. Weet ook niet hoe ik zelf tegenwoordig ben

Toen we daar waren zag de Lech er ook heel leuk uit, maar we durfden op dat moment niet. Zag er onheilspellend uit, met weinig mogelijkheden tot verkennen. Iemand die al gevaren?

Greetingz,
Krusty
krusty@xackers.net
http://xackers.net
(all the news, no crap!)
Kluif
gepost door: Kluif op 10/02/05 18:06
Tsja,

In even voorstellen heb ik al wat genoemd. Nu onderbouwd

1- Bonne: Nauwe kloof, onbekend, 1 linke (maar wel bevaarbare, als je een paar locals meeneemt) pasage.
2- Guisane: Mooie bendedenloop, technisch, verblokt. Ik heb 'm met 95 cm gevaren.... niet aan te raden, haha. Was ook per ongeluk. Sneeuw ging wel heel hard smelten.
3- Guil: Chateau Queras, L'ange Gardien en de midden Guil. Guil gorge heb ik nooit gepeddeld
4- Vesubie: bovenloop keihard ww 5, benedenloop vriendelijker, technisch en schitterend water.
5- Guiers Mort (was ik bijna vergeten): heeft bijna nooit genoeg water of te veel. Maar als je het dan treft, weet je niet wat je mee maakt. 1 drop van 6 meter (kan ook wat minder zijn).
6- Sorry, ik mag de Ubaye natuurlijk ook niet overslaan
7- en de GYR
8- ennuh (kijk maar eens op m'n site)

Ik ben een beetje op Frankrijk gericht, vrees ik.
Jur-re
gepost door: Jur-re op 10/02/05 18:31
Okeej, mmm ik hoop dit jaar naar de Soca te gaan, maar ook zou ik graag naar Corsica willen, iets met uitdaging en iets waar ik van leer iedergeval
Updated!! http://www.diteweg.org
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 10/02/05 18:54
Hmmm...
is wel te zien dat ik nog niet zo lang vaar dus geen superspectaculaire stukken onder de riem.

Toppertjes in onbepaalde volgorde:

Noquera Pallaresa in VLOEDdregime
Bovenloop Gail
Guardian Angel kloofje op de Guil
St Valery sur Somme op een goede dag

Peddelgeschiedenisje:
Ourthe, Ambleve, Lesse, Salm
Rur, Prum, Nimms, Irreler wasserfalle
Sanna, Inn, Salza, Gail, Isel, Drau
Durance, Guil, Ubaye, Claree, Onde, Gave de pau, Gave d'O loron
Bremgarten, Plattling, St Valey s Somme, Sault Brenaz, Huningue, HoLiBu
Noquera Palaresa

http://rocky-kayaka.mybrute.com
lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 11/02/05 09:43
korpu cay in turkije of misschien toch de dalaman, de kopru is volume met de beste golven die ik heb gezien en dd dalaman lijkt eem beetjes op de ubaye alleen van zonder iets. geen raften wegen of zo wel mooie passages kloofachtig omgevine water temp vboven ee 15 graden en de lucht ook.

tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl
KEESVK
gepost door: KEESVK op 11/02/05 23:24
Mooi om te lezen!

Lennart: Op de Dalaman is inmiddels genoeg raftverkeer te vinden nu het een populaire vakantie bestemming geworden is daar aan de kust!!!

Krusty:
Als je nog eens boven aan de Biaise bent: Loop eens naar de waterval in de linkertak bij de parkeerplaats. Dit is de Chichin. Onder de grote val instappen, en gas erop. Wel tricky hier en daar, maar erg fotogeniek. Als je helemaal omhoog loopt richting Dormillouse (45 min) zit er ook nog een erg mooie versnelling onder een bruggetje bij de ingang van het dorp........ nooit gevaren, mede veroorzaakt doordat ik geen zin heb om dat pad omhoog te lopen met boot!!! Hulde aan hen die het wel gevaren hebben!!

Wilko:
De Guil is inderdaad een van de meest verneukeratieve dingen kwa rivieren de laatste jaren. Is geen zak meer aan, scherpe stenen, geen mooie versnellingen meer enz enz.

keep them coming,

KEESVK
WWW.RIVERPROOF.NL
casper
gepost door: casper op 12/02/05 17:57
Ik ben net op een van de ruigste rivieren gestuit in holland, ja in holland ja
zeerhefftig met wat catogorie 4+ passages
moeilijk bereikbaar ligt het in hartje zwolle
iemand intresse???????????
als je besluit als internat gay erheen te gaan neem dan kontact op met de opperbevelhebber ,bijnaam reetneuker
die zal het waterpeil wel even opkrikken door erin te zeiken.

JOUR MAMMA

tim
casper
gepost door: casper op 12/02/05 18:02
nu doe ik een beroep op iedereen om kees vk van deze site te bannen
hij lult alleen maar uit zijn nek
ik in tegenstelling vertel altijd de waarheid reetracers

ooooooh wat leuk leuk is het internet toch
eindelijk een plaats waar ik mij ongestoord kan uitleven.

Dus vote Kees vk eraf,
Tim
KEESVK
gepost door: KEESVK op 12/02/05 18:10
Tim....

Kan je geen ongelijk geven dat internet helemaal voor jou is uitgevonden. Lekker anoniem zonder dat iedereen tegen dat kapsel van je aan hoeft te kijken!!!!!..........wat een lelijke gaten in die manen van je vriend... (en begin nou niet te klagen dat dat komt door een weddenschap bladiebladiebla...)

Wanneer weer es het water op?
WWW.RIVERPROOF.NL
casper
gepost door: casper op 12/02/05 19:35
fijn dat er toch nog iemand intresse in mij toont al is het om mij blonde lonkende haren die al weer aangegroeid zijn, ja anoniem daar hou ik wel van was eigenlijk op zoek naar wat kleine jongentjes blond rond een jaar of zes soory kees maar daar val jij dus buiten maar toch fijn dat je je beschikbaar stelt, jij blijft mijn 2e keus.
effe zonder al die ongein ik ben op het moment aan het revalideren men elleboog is nogal naar de klote maar we moeten binnekort maar effe wat afspeken om wat te peddelen, duurt mij weer veel te lang begin al weer ontwenningsverschijnselen te krijgen dus ook al moet ik dat arm van me laten ingipsen varen zal ik!!
ik heb een nieuw nummer 0622774651 stuur jouwe effe door dan spreken we wat af, hierbij nodig ik ook direct werkloze stalkers uit lijkt het tenminste nog of ik vrienden heb!!! gezellig
ciao tim
iggy
gepost door: iggy op 12/02/05 23:12
Eén van mijn favorieten:

De Grand Canyon du Verdon of in het frans: Gorges du Verdon, is een kloof met een diepte tot 700 meter, een lengte van 21 km en de kloof variëert in breedte op de bodem van 6 tot 100 meter en van 200 to 1500 meter aan de bovenrand van de kloof.
Invaren betekent uitvaren, als je onderweg wilt stoppen betekent dat een vrijwel verticale klim van enkele honderden meters via één van de weinige vluchtroutes, met boot op je nek is dit niet te doen.

In deze canyon kom je onder andere de “Imbut” tegen, hier is door een instorting uit het verleden een sifon ontstaan waarbij de rivier onder de rotsmassa’s doorstroomt.
Je vaart daar een soort grot in waarin allerlei stukken hout en andere rommel drijft en waarover je uit je kajak de rotsen opklautert, vervolgens kruip je door een kleine doorgang en kom je aan de andere kant van de blokkade uit waar je per himalaya-start je weg vervolgt.

Dan heb je de “Styx”, een in de rotsen uitgesleten bocht met in de buitenbocht onder de waterspiegel een diepe onderspoeling waar je liever niet in terecht komt, het schijnt dat daaronder ook allerlei rotzooi blijft hangen en daar wil je niet onder terechtkomen.
Zo zitten er in de Verdon veel punten waar je absoluut de juiste lijn moet kunnen varen en er zijn keerwaters die je ècht niet mag missen, je moet dus wèl een dosis ervaring hebben.

Door de bizarre uitgesleten vormen in de rotsen ontstaat er veel paddestoelenwater en kolken waardoor je boot alle kanten op wordt geduwd en getrokken.

Wat je onderweg in de Gorges du Verdon ook niet mag missen qua schoonheid en rust is de Artuby, een zijriviertje die bij La Mescla erbij komt, geen heftig wildwater daar, maar een stukje stroomop peddelen in het smalle kloofje tussen de uitgesleten ronde holtes in de rotsen is wèl heel mooi.

En paar nadelen:

- Beperkte aantal vaardagen, je bent afhankelijk van de dagen dat ze de stuw van het Lac de Castillon openzetten, anders heb je niet genoeg water. Destijds was er een vastgesteld weekend in het jaar waarin ze speciaal voor de kanoërs de stuw loosden.
- Door de aanwezigheid van bovengenoemde stuw kan ook het waterniveau in de kloof plotseling stijgen of dalen.
- Als je het wildstromende deel van de 21 km lange tocht achter je kiezen hebt krijg je nog een stuk vlak water, het begin van Lac de ste.Croix, dan is het nog een pittig stukje peddelen tot het uitstappunt.

Maar verder waaaanzinnig mooie rivier.

Kijk voor een indruk even op:

www.alpin-kajak-team.ch/.../ frankrei/verdon.htm

www.eauxvives.org/rivieres/details_troncon.asp?riviere=83&numero=4

www.sports-nature.de/ verdon.htm
iggy
Arjan
Ik wil een skippybal!
gepost door: Arjan op 12/02/05 23:26
Ja, ik heb de verdon gelopen tijdens een vakantie (2 dagen met een overnachting in de buitenlucht) Was echt supermooi. Maar je hebt gelijk ja, er zitten een aantal bochten in waar je zeker niet te ver naar buiten wilt raken.
Carellie
gepost door: Carellie op 13/02/05 16:25
lennart schreef op 11/02/2005 09:43:
korpu cay in turkije of misschien toch de dalaman, de kopru is volume met de beste golven die ik heb gezien en dd dalaman lijkt eem beetjes op de ubaye alleen van zonder iets. geen raften wegen of zo wel mooie passages kloofachtig omgevine water temp vboven ee 15 graden en de lucht ook.

Hoi Lennart heb je meer bericht voor mij van ww uit turkije
lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 14/02/05 10:07
dat van kees over de dalaman kan best kloppen het is alweer 10 jaar geleden (tering ik wordt/ben oud) Toen waren er ongeveer 30 kano's in heel turkije en misschien net zoveel rafts. damalam en kopru cay zijn beide in de zuidwest hoek waar aan de kust veel en imnmiddels heel veel toeristen komen en dan een stukje het binnenland in. is redelijk eenvoudig voor een turkijekanovakantie om te regelen en te varen volgens mij niet meer dan ww3/4 een ander verhaal is de bovenlopen van de eufraat en de tirgis. en het wwparadijs van turkije de coruh in het no daar zit een engelsman die dingen regelt daar kan je 2 weken op de rivier zitten. Dus ja ik heb wel wat info, maar niet echt up to date. denk ik. maar wat wil je en kan je en misschien moeten we hier dan maar over gaan mailen of en ander topic starten.
tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl
Martijn
gepost door: Martijn op 14/02/05 10:51
Beter in een nieuw topic dan mailen..
Wan ik en met mij vast ook wel anderen vinden dit soort info zeker ook interessant
if (!$succeed) {$try++}
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 14/02/05 11:57
Stik, ik weet precies wie lennart bedoelt. Die gast heeft ook zo'n boek geschreven, was een vaarmaat van een kennis van me uit Dordrecht (die woonde om de hoek bij me).

Ik zal thuis even opzoeken hoe die gast ook weer heeft en wat zijn website ed. is.

Anders weet Wilko het misschien nog uit zijn hoofd? Hij heeft in dezelfde periode dat boek gekocht
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Shtinky_puddin
gepost door: Shtinky_puddin op 14/02/05 12:08
Jullie hebben het toch niet over Dave Manby, eh? Die zit/zat veel in Pakistan, Turkije en zo, en nam daar ook toeristen mee naar toe. Heeft wel coole boeken geschreven ook, Many rivers to run is erg aangenaam voor de waterloze dagen...
www.kayak-keerwater.nl www.carsofcoolhaven.nl
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 14/02/05 12:54
Yep, die gast bedoel ik.

Laten we het op slaapgebrek houden, anders is het wel heel erg met me gesteld
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.