Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 11/02/05 14:12

Te Koop: een oranje Riot Grind met als koosnaampje "Bloembak"
Prijs: tegen elk aannemelijk bod ;-)

Ik zal maar meteen eerlijk wezen; als je wilt vlakwatercartwheelen moet je deze boot niet eens overwegen!

Wanneer is de Grind wel een optie?

- als je een "grote persoonlijkheid" hebt
De Grind heeft een groot volume, grote cockpitopening en massa's voetruimte.

- als je graag een stevig riviertje vaart (ervaren peddelaar)
Door het grote volume en neusrocker kun je overal overheen stomen en zul je nooit erg diep gaan.

- als je graag een beetje "cruised" (zwaardere beginner)
Riot omschreef de Grind ooit als de Caddilac onder de kayaks, lekker ruim en comfortabel en hij hobbelt moeiteloos over alle obstakels (zie boven) zonder dat ie je meteen afstraft zoals de lange dunne boten.

- als je het niet helemaal op die hele korte bootjes hebt maar ook niet lange in zo'n 4 meter -sigaar wilt peddelen.
Met zijn 245cm en platte bodem is t een mooi tussenmodel: veel sneller dan de
http://rocky-kayaka.mybrute.com

Reacties (1 van 2 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
Martijn
gepost door: Martijn op 11/02/05 14:46
Lijkt me helemaal geen onaardige optie voor onze nieuwe KF vriend Arjan, die zich op een kano aan het ori๋nteren is..

Ikzelf wil binnenkort wellicht ook nog iets nieuws.. maar dat moet toch ook een creeker worden lijkt me.. van die van alles wat modellen heb ik nu wel genoeg gehad

Martijn heeft dit bericht gewijzigd
if (!$succeed) {$try++}
Arjan
Ik wil een skippybal!
gepost door: Arjan op 11/02/05 14:58
Idd, zat dit topic al vol interesse te lezen.

Wat moet ie kosten? En je praat er zelf nogal negatief over. Is t wel echt wat?

Van je site op playboating geplukt : And with the Eskimo Salto I bought this weekend the Grind is facing it's retirement; although I wonder if I will ever be able to get rid of it. Looks like everyone in The Netherlands is into spud boats nowadays.

Arjan heeft dit bericht gewijzigd
Martijn
gepost door: Martijn op 11/02/05 15:06
Naar mijn idee is dit een redelijk "gemiddelde" kano.
Dus voor verschillende dingen geschikt.. maar voor veel dingen niet ideaal. Da's het probleem als je ้้n kano hebt.
Dus geen ideale freestyle kano, en geen ideale WWIV+ kano.. maar het is allemaal wel mogelijk.

Dus, als je van alles wil met 1 kano, dan is er met zoiets kins mis.
Ik had zelf 2 redelijk gemiddelde kano's.. Da's dan weer redelijk nutteloos.. als je er toch meerdere hebt kun je beter flink verschillende hebben. Heb nu dan ook een freestyle bootje, met het idee om er in de toekomst wellicht een dikkere WWIV+ kano bij te kopen.

if (!$succeed) {$try++}
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 11/02/05 15:17
Hi Arjan,

is niet negatief hoor, ik probeer gewoon realistisch te zijn.

Wat ik met de comment op BT bedoel: hier in NL lijkt t alsof iedereen zo'n superklein propje wil hebben.
Dan kunnen ze lekker aanklooien op vlakwater want zoveel echte rivierdagen hebben de meeste mensen niet.

En ik wil gewoon eerlijk zijn; daar is deze boot niet geschikt voor.

Voor brandingvaren en rivieren peddelen is het echter een prima boot. Vaar je op een gegeven moment wat beter en wil je ook lekker gaan rodeo-en dan kun je er een speelboot bijkopen en deze houden als groot of moeilijker waterboot.

Zoals Martijn ook al in zekere zin zei; het is geen echte creeker.
Maar aan het creeken komen de meeste peddelaars in de eerste paar jaar van hun carriere niet toe.
Daar peddelen wij doorsnee NLers gewoon te weinig dagen per jaar voor.

Ik noem t graag een prima allrounder voor de zwaardere peddelaar.

Rocky heeft dit bericht gewijzigd
Martijn
gepost door: Martijn op 11/02/05 15:21
Rocky schreef op 11/02/2005 15:17:
Ik noem t graag een prima allrounder voor de zwaardere peddelaar.

Ik wil geen reclame maken ofzo.. (zelf geen enkel belang bij een eventuele deal..)
Maar volgens mij slaat Rocky de spijker op zn kop.. en is dit precies wat Arjan zoekt.

Moet er wel even een kanttekening bij plaatsten.. De exentrieke riot bodems zijn naar mijn mening voor beginners niet de makkelijkste om de eerste kanotechnieken onder controle te krijgen.. maar volgens mij is Arjan het beginstadium wel zo'n beetje voorbij.. dus dat is geen probleem in dit geval.

Martijn heeft dit bericht gewijzigd
if (!$succeed) {$try++}
Arjan
Ik wil een skippybal!
gepost door: Arjan op 11/02/05 16:09
Aangezien ik geen idee heb wat zoiets 2e(?) hands zou moeten kosten heb ik even gezocht. Heb deze gevonden:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=1296&item=4525121731&rd=1&ssPageName=WDVW

Wat voor prijs had je zelf in gedachten?
Arjan
Ik wil een skippybal!
gepost door: Arjan op 12/02/05 13:33
Zie dat ie al aardig oploopt op ebay. Ben benieuwd waar ie op eindigt

Maar wat is nou een goede prijs voor dat bootje?

Je kunt me eventueel mailen op mijn e-mail adres wat hier in mijn profiel staat. Dat is ook mijn msn adres. Ben namelijk wel erg geinteresseerd.

Oh, mocht er nog iemand een wavesport super ez hebben, dat lijkt me ook een leuk bootje.

Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 12/02/05 17:52
IK zal zelf eens even de verschillende 2dehands pagina's van een aantal sites bekijken, heb namelijk geen enkel idee.

Kan je wel zeggen dat ik er niet te veel geld voor kan / wil / mag vragen.
En dan zou je er natuurlijk ook eens een dagje in moeten peddelen eigenlijk om te zien of he tin de lijn der verwachting ligt.

Boot ligt nu alleen in Belgie...

Je hoort nog van me!
Thomas
gepost door: Thomas op 14/02/05 17:40
hoi arjan, deze boot past wel bij jou denk ik
probeer een proefvaart te versieren met rocky

succes he!

Thomas
www.thomasmaij.nl ---- www.kajak.nl ---- www.kanoforum.nl
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 14/02/05 20:13
Volgens mij is de oplossig vrij eenvoudig: Arjan heeft gratis vervoer en de boot ligt in Belgie. Laten ze daar nou ook veel meer wildwater hebben dan hier?

Oftewel: Arjan stapt in zijn leasebak en rijdt naar de boot toe. Met een beetje mazzel is er wel wat leuk water in de buurt om een dagje te varen. Naderhand kan de boot dan gewoon met Arjan mee terug

If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 15/02/05 10:33
Niet eens zo'n gek idee.

Zou natuurlijk graag zelf meevaren maar kan pas de deur uit na de geboorte van "bolleke".
(hopen dat t voor 15 maart is, dan kan ik misschien nog eens naar de Boven-Lesse...)

Maar natuurlijk kan Arjan de boot altijd komen ophalen in Gooik, mag m dan ook best een weekje lenen zodat je eens ww en een branding proefrit kunt maken.

maar geloof dat er nu eerst gewintersport moest worden?
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 15/02/05 10:38
WTF????

Die Grind op Ebay is verkocht voor 529 euro???

Zal ik er niet voor vragen hoor, wees maar gerust!!!!

Als ie Arjan niet mocht bevallen dan zal ik m ook maar eens aan een duitser proberen te verkopen
Martijn
gepost door: Martijn op 15/02/05 10:44
Bolleke..
mooie naam
Neem aan dat dat de naam wordt.. ongeacht het een jongen of meiske wordt
if (!$succeed) {$try++}
Arjan
Ik wil een skippybal!
gepost door: Arjan op 15/02/05 10:47
Jup, dat klopt, maar het lijkt me wel een prima plan. Alleen moet ik ook nog even wachten tot mijn definitieve lease-auto binnen is. Want ik heb nu een tijdelijke auto, en daar heb ik geen dakdragers voor. Maar die koop ik wel bij mijn nieuwe auto. Volgens de dealer komt die nog deze maand (betwijfel het). Maar goed, ben vanaf vrijdag zelf een week wintersporten, dus ben ook pas begin maart weer beschikbaar.

Dan zijn er echter nog 2 probleempjes
1. Waar zou ik de boot moeten proberen? (ik zou het niet weten) Leuk riviertje lijkt me wel prima, maar wie vindt het leuk om mee te gaan om een riviertje te peddelen en om mij te redden Het is niet dat ik er totaal niets van kan, maar in mijn eentje lijkt me toch niet echt verstandig

2. Ik heb totaal geen materiaal. Dat moet dus eerst nog worden aangeschaft. Nou moet dat niet zon probleem zijn, want dan ga ik gewoon een zaterdag naar AB of OV. ( wat is beter? ) Suggesties voor bepaald materiaal? Welke maat spatzeil moet ik hebben voor die grind?
Moet echt alles nog hebben, peddel, helm, wetsuit, enz, enz..

Aangezien ik dus alles nog moet hebben, is het dan misschien verstandiger om te wachten tot de kanobeurs bij OV 3 april? Of zal dat niet zo veel schelen qua prijs?

Tips, suggesties e.d. zijn van harte welkom!

Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 15/02/05 10:56
Martijn schreef op 15/02/2005 10:44:
Bolleke..
mooie naam
Neem aan dat dat de naam wordt.. ongeacht het een jongen of meiske wordt

rare belgen he
Kanoforummer
Arjan
Ik wil een skippybal!
gepost door: Arjan op 15/02/05 11:01
erm ja, hier stond onzin

Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 15/02/05 11:11
"Bolleke" is gewoon de werktitel; zie foto ;-)

Een leuke rivier in de ardennen voor een "eerste dagje uit" is de Midden Ambleve vanaf de samenvloeiing met de Warche tot aan Trois Ponts.
Is prima te varen vanaf een waterstand van 20m3 bij Martinrive, bij 30+ wordt t zelfs echt leuk.

Na t stuwtje heb je twee leuke golf/walsjes onder de brug en in het stuk daarna liggen redelijk wat leuke blokken in de rivier waarachter je leuk keerwaters kunt oefenen.
Kan door iedereen gevaren worden en biedt toch genoeg oefenmogelijkheden.

Ik ga graag met je mee en ik wet zeker dat er nog KFers zijn die graag een keertje meegaan.
Maar zoals gezegd, ik kan/mag pas weg als de kleine er is...

Wat spullenn betreft:
De Grind neemt een standaard spatzeil (De Riot rodeomodellen hebben een kleinere cockpit die een kleiner spatzeil vereisen)
Maar om zeker te zijn zou ik pas een spatzeil koppen als je al een eigen boot hebt; dan kun je er een zeil bijzoeken wat perfect past.
Tot die tijd zou ik er een proberen te lenen (Moest ik erbij zijn als je de Grind probeert kun je die van mij wel lenen).

Je andere spullen zijn natuurlijk onafhankelijk van de boot die je gaat kopen dus daar zou ik beginnen.
Ben nog niet bij OV geweest dus kan alleen voor Bloem spreken en daar hadden ze vorige week leuke aanbiedingen voor drytops en waarschijnlijk ook wel voor andere spullen.
Betreft dan vaak modellen van vorig jaar (of zelfs daarvoor) en dat moet nu eenmaal een keer de deur uit.
En wat kwaliteit aangaat zal er vaak geen groot verschil zijn.
Het lijkt me vanzelfsprekend dat OV ook wel aanbiedingen heeft van oudere modellen.
Martijn
gepost door: Martijn op 15/02/05 11:18
Arend Bloem = goter *ssortiment = meer keus.
Maar als je dichtbij OV woont is dat ook een goede optie lijkt me.
Bijvoorbeeld eerst naar OV, als ze daar spul hebben dat aan je wensen voldoet voor een mooie prijs, ben je meteen klaar. Als je nog niet zeker van je zaak bent kun je nog ff naar AB rijden.. en onderweg evt nog bij Felix stoppen..

suc6
if (!$succeed) {$try++}
Arjan
Ik wil een skippybal!
gepost door: Arjan op 15/02/05 11:46
Ja, arend bloem leek mij idd ook wat ruimer in zijn *ssortiment. Ik was gister na mijn werk (zit op dit moment in delft) nog even naar OV in bergschenhoek gereden, maar daar was alleen het klimgedeelte open. Blijkt dat er op dit moment bij de kanoshop alleen dinsdag t/m donderdag zeker iemand aanwezig is.

Maar, anders gaan we eind maart als "bolleke" geboren is een keerjte varen op die rivier Rocky. (alles wat ik wil hebben heeft bij mij altijd haast, maar die paar weken kan ik ook nog wel wachten ) Dan kan ik in de tussentijd een keer naar AB om het een en ander aan te schaffen.

Die kanomarkt bij OV is dus niet zo interessant? Anders kan ik (met pijn en moeite ) ook daar nog wel op wachten. (Wie weet vind ik daar wel een Super EZ, en kan jij je boot voor 500+ euros aan een duitser verkopen . Doubt it though) Wat moet die grind nou eigenlijk gaan kosten dan?

wendy
gepost door: wendy op 15/02/05 19:10
Openingstijden OV: di t/m do ???????

Hierbij de juiste dagen en tijden:
Dinsdag t/m vrijdag van 10 tot 18 uur
Zaterdag van 10 tot 16 uur
vanaf april t/m oktober ook woensdagavond tot 20 uur en zondags van 10 tot 16 uur, proefvaren altijd mogelijk en kopje koffie als je ons lief aankijkt

En verder nu nog meer *ssortiment en aanbiedingen....
Gewoon kanoshop.nl in de gaten houden of zelf eens langs gaan
Just2kayak.nl - Vloedkanosport.nl - Kanoshop.nl
Arjan
Ik wil een skippybal!
gepost door: Arjan op 15/02/05 19:42
Maar dan niet als er niemand is :p

En wendy, wanneer verwacht je weer een super EZ te kunnen verkopen voor weinig

michielv
gepost door: michielv op 16/02/05 08:55
wendy schreef op 15/02/2005 19:10:
kopje koffie als je ons lief aankijkt

Ik ga oefenen op lief kijken!

Als je toch in de buurt van OV bent: gewoon eens gaan kijken. Zeker met de spullen van kanoshop.nl erbij hebben ze nu een aardige collectie (wat ik zo heb kunnen zien) en anders weet je in ieder geval wat je dan wel wilt/moet hebben.
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 16/02/05 20:45
Arjan schreef op 15/02/2005 19:42:
Maar dan niet als er niemand is :p

En wendy, wanneer verwacht je weer een super EZ te kunnen verkopen voor weinig

Kijk, dit gaat niet samen bij een kleine winkel..
Er moet een evenwicht komen tussen de prijsen en de service / openingstijden en ik ben er wel van overtuigd dat OV en Arendbloem hier ook wel veel tijd in steken maar dit is gewoon erg lastig allemaal. Ik weet uit eigen ervaring (eigen bedrijf) dat het lastig is een uurprijs te vinden die past bij de kwaliteiten / inkomsten / verwachte omzet / kosten. Dat zal bij Arendbloem en OV niet anders zijn.
Kanoforummer
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 11/03/05 23:06
Tadaaa!!!!!!!!!!!!!

Zie hier de metamorfose van mijn Grind:

Nu kan ik m morgen weer lekker van modderpoten gaan voorzien in Tron Chique. Kan ik ook meteen een paar extra actiefoto's (laten) van deze boot laten schieten .
Altijd goed voor de verkoop

Stoel voor:

Leeg en gewassen:

En na de hermontage met nieuwe schroeven (dop 13) en vernieuwde hip-pads:

Ik gebruik zelf het grijze schuim als voetsteun maar zoals je ziet zitten er ook rails voor verstelbare steunen in

(deze worden worden uiteraard meegeleverd)

Cheers!
michielv
gepost door: michielv op 12/03/05 14:08
Netjes gedaan hoor! Eigenlijk zonde om hem dan weer vies te maken want uit ervaring weet ik dat je meestal meer krijgt voor een schone, glimmende boot dan voor een doffe, vieze.

Oh well, dinsdag even de tuinslang erop en klaar is kees.
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.