Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
flutsjah
gepost door: flutsjah op 05/07/11 21:18
Ik heb al even rondgekeken op het forum, maar kom er nog niet helemaal uit. Ik ben op zoek naar een kanovakantie en heb eigenlijk de volgende wensen:

- Geen groep, dus met zijn 2e
- 2 of 3 mogelijkheden op de route om inkopen te doen
- Geen rivier, maar van eiland naar eiland hoppen
- Opstapplaats bereikbaar via openbaar vervoer (vanaf stockholm)
- Mogelijkheid tot huren van wat extra spullen, als een bijltje en eventueel tent

Op zich is het qua huur niet zo lastig, maar vooral de locatie waar we het best kunnen kanoen. In heb al wat tips gezien voor Glaskogen maar dit ligt een aardig eind weg van Stockholm. Voor Dasland hadden we ook al een mooie tocht gevonden, met haast geen landtransporten maar dit was helemaal slecht te bereiken. Daarom de vraag of iemand een mooi gebied weet wat makkelijker te bereiken is, en toch een mooie kano ervaring bied.

Even wat info over ons 2e: We hebben wat kano ervaring, als in een dagje varen op de dommel, dus geen grote tochten. Verder zijn we avontuurlijk ingesteld, maar het mag wel een vakantie blijven (ik lees 15km per dag is het maximum voor niet ervaren peddelaars).

Ik zoek ondertussen verder!

flutsjah heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 05/07/2011 21:21

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
Karel D
gepost door: Karel D op 14/07/11 15:12
Hi,

Ik ben in het verleden 2 dagen gaan kajakken in de buurt van Stockholm en heb toen een zeekajak gehuurd bij horisont kajak (http://www.horisontkajak.se/).
Je kan er geraken met de bus + een kleine wandeling (30 min?) vanuit Stockholm centrum, het terugkeren kon ik toen al liftend doen.
In de buurt van hun winkel/verhuurcentrum heb je enorm veel eilanden waarop je kan camperen (kijk maar ophttp://www.horisontkajak.se/indexen/the_area). Het is een prachtige omgeving.
Zelf heb ik veel kajakervaring maar het lijkt me ook doenbaar voor beginners, in de winkel geven ze wel tochtadvies.
Het materiaal dat ze verhuren is goed.

beste groeten,
Karel
Karel
Rolf
gepost door: Rolf op 15/07/11 16:34
Op het zeekajakforum heeft iemand (Bjorri denk ik) een GPS-track neergezet van een meerdaagse tocht (of tochten) in een zeer waterrijk gebied. Staat voor ons in ieder geval op het verlanglijstje, zo gauw onze dochter groot genoeg is om mee te gaan. Dat zal nog wel wat.jaartjes duren...
Buiten is het beter!
Rolf
gepost door: Rolf op 15/07/11 16:39
Het was Freek, niet Bjorri. Het gaat om het Åsnenmeer, 120 km tracks, nuttige waypoints en een Picasa-album. Erg mooi, ik zit er telkens van te watertanden.

Edit: hier dus.

Rolf heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 15/07/2011 16:44
Buiten is het beter!
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.