Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
Rein Hagenaars
gepost door: Rein Hagenaars op 13/07/11 18:18
Jaja,

deze dagen heb je grotere golven op onze eigen grijze Noordzee dan menigeen op zijn buitenlandse kajakvakantie zal tegenkomen.

Kom net uit de zee bij Hoek van Holland gekropen en daar waren het echt MONSTERS!

dus, pak je boot en vliegen maar! Geen smoesjes, en schiet op, het is tot tien uur licht!

Groeten! Rein.
Vloedkanosport.nl & kanoshop.nl

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
bjorri
gepost door: bjorri op 18/07/11 17:43
Vanavond is de herkansing, ruim twee meter voorspeld en de wind zakt iets in.

Mij ga je vanavond zien in Hargen aan zee, vanaf 7 uur.
http://kanowaard.nl
Rein Hagenaars
gepost door: Rein Hagenaars op 22/07/11 20:14
Aanstaande zondag 3 meter!

het is een slechte zomer voor de strandtenteigenaren, gelukkig krijgen ze dit weekend alle brandingkajakkers binnen! en die lusten veel! Bier en wijn en bittergarnituren! Hele bergen.

dan draaien die gasten tenminste in 1 keer de hele zomeromzet!

Proost! Rein.
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 22/07/11 21:33
Volgens mij klopt dat toch niet helemaal....

.. ik zie 3.1 meter op de voorspelling staan. Dat loont dus inderdaad de moeite om naar zee te gaan. Alleen nog even nadenken welke boot mee te nemen
Manos esto var a lastimar
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 07/08/11 12:27
En nu zie ik voor dinsdagavond een golfhoogte van 2.5 meter staan?!? Dat is beter dan die zonvakanties....
jorisboris
gepost door: jorisboris op 07/08/11 13:44
Is dat in België ook de moeite? Als er geïnteresseerden zijn wil ik dinsdagavond wel ergens ad belgische kust gaan varen.

roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 08/08/11 22:54
Op Windguru kun je dat zien:

http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=48329

Dat is dus ook wel de moeite, Hoek van Holland geeft nu 2.8 meter aan
Thomas
gepost door: Thomas op 09/08/11 08:55
Gisteren geweest bij Wijk aan Zee, Was zeker de moeite! Hoge stijle golven met krachtige wind. Vanavond weer, maar dan bij Hoek.
www.thomasmaij.nl ---- www.kajak.nl ---- www.kanoforum.nl
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 09/08/11 09:31
Thomas schreef op 09/08/11 08:55:
Vanavond weer, maar dan bij Hoek.

Hoek van Holland staat bij mij ook op de planning, eerst nog even werken
jorisboris
gepost door: jorisboris op 11/08/11 13:15
Het was de moeite dinsdagavond in Blankenberge, dikke bakken die kwamen binnenrollen. Een paar keer goed gesurfd, en een paar keer goed getrashed. En stikkapot op het einde van altijd maar terug door die branding te varen. Wel bijna geen surfers, voor hun was het blijkbaar minder optimaal.
Rein Hagenaars
gepost door: Rein Hagenaars op 12/08/11 21:24
zal ik gelijk maar eens een toepasselijke vakantietip voor de big wave liefhebbers geven;

kom net terug uit La Torche (Brittany), supermooie spot, de golven komen mooi langs een natuurlijke pier binnenrollen. Branding verzekerd.

Er zaten dagen bij met golven van 4 meter! Gruwelijk...

Hoewel het er druk kan zijn, zijn de surfers erg relaxed tegenover kajakkers. Camping De La Torche ligt op 5 minuten van de spot vandaan. Goeie voorzieningen, inclusief bar en zwembad waar Franse chickies mooi liggen te wezen. dus wat wil je nog meer?

a bientot! Monsieur Element.
Rein Hagenaars
gepost door: Rein Hagenaars op 31/08/11 07:38
afgelopen dagen ook weer lekkerrr,wat een mooie hobby hebben we toch met zijn allen!

vandaag zijn er nog cleane restjes, dus spijbelen en op naar het zoute sop, ben er zelf rond een uur of tien dadelijk.

zit je dan al op kantoor, dan misschien tot vanmiddag. Om 5 uur gaat de baan aan. Ben ik ook weer schoon! Rein.
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 08/09/11 15:09
*kick*

Vanavond, zondag en maandag staan er wel leuke golven. Helaas kan ik natuurlijk weer alleen maandagavond....
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 05/10/11 00:12
Geen idee of windguru kapot is, maar er staat voor komende vrijdagochtend een golfhoogte van 3,6 meter. Dat is inderdaad wel 3 sterren waard.

Dan is er een klein dipje om zondag weer naar 2.5 meter te gaan wat volgens mij nog steeds wel leuk is. Nog meer mensen die gaan varen? Ik kan natuurlijk vrijdag vrij nemen, maar ik zat meer aan zondagochtend/zondagmiddag te denken.
jorisboris
gepost door: jorisboris op 05/10/11 09:01
is de swell op zondag iets waard? ik dacht dat de golven uit noordwestelijke richting moesten komen, maar zondag komen ze volledig uit het westen.
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 05/10/11 10:48
3 sterren lijkt mij goed? Volgens mij was de swell vorige keer ook west bij HvH en waren de golven leuk.
Rein Hagenaars
gepost door: Rein Hagenaars op 06/10/11 09:20
Zondag wordt een topdag, ik ben vanaf uur of 11 tot de zon ondergaat, in Hoek van Holland.

Vanmiddag en zaterdagochtend ben ik er ook, eventueel kan je bootjes van Vloed gebruiken.(tip van de week; Fluid Element en Liquidlogic Freeride, airtime gegarandeerd!).

Maar wat ik al zei, zondag alle afspraken voor (schoonfamilie)bezoek afzeggen, zeg maar dat je grieperig bent en wat zeelucht moet binnensnuiven.
deden ze vroeger ook met die bleekneusjes!

Have fun! Rein.
jakob
gepost door: jakob op 08/10/11 18:05
ik heb vandaag (zaterdag dus) golven die ik vier meter schate bevaren in oostende (belgie)
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 10/10/11 23:44
HUGE branding met M-M-M-M-M-MONSTER golven is het niet helemaal geworden, maar het was in ieder geval weer leuk bij HvH. Daarna nog even het zou wegspoelen bij DWD

De herfst (winter?) komt eraan, dus hopelijk is het binnenkort elke week weer raak.
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.