Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
Ronald
gepost door: Ronald op 03/10/11 08:32
Hallo,

ik en mn vriendin zijn behoorlijk warm aan het lopen om kayaks aan te schaffen.
we weten inmiddels dat we het leuk vinden maar zijn in beginsel op zoek naar 2 boten voor een kleinere prijs met een acceptabele kwaliteit. doel is niet om er heftige tochten mee te maken maar in de buurt (voorne-putten) zijn best wat leuke meertjes.
het moet ook niet een hele plompe kano ofzo worden. er moet wel een beetje snelle lijn in zitten (wel met wat stabiliteit). dan kom je idd waarsch uit op een kayak.
mocht dit helemaal onze sport worden kunnen we altijd nog wel eens uitkijken voor een nog beter exemplaar.

ik heb inmiddels een aqua-star (4.35 bij 50) en een eagle kayak (4.45 bij 60) op het oog, in een goede staat.
zouden deze boten aan te bevelen zijn? zijn ze enigzins stabiel?
zijn het boten voor recreanten of echt voor sportmensen?

ik verneem graag reactie(s).

bij voorbaat dank,
Ronald

Ronald heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 03/10/2011 20:54

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
bjorri
gepost door: bjorri op 03/10/11 09:17
Als het die boten zijn uit Huizen dan is de prijs zeker niet verkeerd natuurlijk. Wel goed kijken of er geen te diepe beschadigingen zijn (putjes tot op het glasvezel of serieuse spinnewebben) en of boven en onderdek niet los van elkaar zitten. De lengte waarden twijfel ik iets aan of die kloppen en de breedte zou ook wel eens een schatting kunnen zijn.

Het zijn wel erg uiteenlopende boten, die Aquastar is waarschijnlijk sneller maar ook minder stabiel dan de Eagle. Als je twee gelijkwaardige boten zoekt dan zou ik dit niet als koppel kopen, persoonlijk vind ik de Eagel meer all round en dus geschikter dan de Aqua-star.

Voor je gaat varen is het verstandig er wat drijfvermogen in te stoppen, een oude autoband, flink stuk piepschuim of een speciale luchtzak (+_ 10 euro).

bjorri heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 03/10/2011 09:24
http://kanowaard.nl
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 03/10/11 12:44
Ronald schreef op 03/10/11 08:32:
het moet ook niet een hele plompe kano ofzo worden. er moet wel een beetje snelle lijn in zitten (wel met wat stabiliteit). dan kom je idd waarsch uit op een kayak.

Er zijn genoeg (open) kano's die wel een snelle lijn hebben en naast stabiel ook met zijn tweeen goed voort te bewegen zijn

Ik kan me even zo gauw niet meer voor de geest halen waar Voorne-Putten precies ligt maar als het in de buurt van Oostvoorne is zijn jullie van harte welkom om eens bij de Rotterdamse clubs RCC en Never Dry te komen kijken en wie weet een paar lessen oid te volgen. Bij RCC hebben we in ieder geval een aantal leden van het oude KV Hellevoetsluis (club bestaat nog maar is grotendeels in ruste), misschien ook leuk voor vaarcontacten in de buurt?
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Northseakayak
gepost door: Northseakayak op 11/10/11 08:31
ik en mn vriendin zijn behoorlijk warm aan het lopen om kayaks aan te schaffen.
we weten inmiddels dat we het leuk vinden maar zijn in beginsel op zoek naar 2 boten voor een kleinere prijs met een acceptabele kwaliteit. doel is niet om er heftige tochten mee te maken maar in de buurt (voorne-putten) zijn best wat leuke meertjes.
mocht dit helemaal onze sport worden kunnen we altijd nog wel eens uitkijken voor een nog beter exemplaar.

Mijn vrouwtje en ik varen reeds een vijftal jaar met een DAG Midway. Dat is een open kajak van 4,40 m op 65 cm. Deze kajak blinkt niet uit maar scoort op alle vlakken meer dan voldoende. Qua snelheid is het één van de snelste sot-kajak op de markt (geen appelen met peren vergelijken, een gesloten kajak is nog sneller natuurlijk). Het is een stabiele polyvalente zeekajak.
Om vooroordelen omtrent de zogenaamde sit-on-top-kajak te vermijden; kijk gerust eens naar de filmpjes op ons kanaal www.youtube.com/northseakayak
Ondertussen zijn wij met z'n vijven in onze kliek en wij varen allemaal met een DAG Midway.

Vriendelijke groeten,
Dimitri
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.