|
|
gepost door: Vincentp86 op 09/10/11 11:47 |
|
 |
Eine gutentag dames en heren.
Ik ben Vincent, 25 jaar, kok als beroep en fotograaf/camerman als hobby.
En ik ben al een tijd gefacineerd door de kano/kayak sport.
Van wildwater kayakken, tot rustige kanoen door de natuur... het lijkt mij super.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een sport die ik kan beoefenen in de natuur en mijn fotografie en film hobby ermee kan combineren.
Vandaar dat ik voor kayakken ga
Alleen nu komt de vraag.
Ik ben vrij lang (1,99) en weeg rond de 110kg.
Ik neem aan dat dit belangerijk is als je een kano wilt aanschaffen?
Of is het een one size fits all?
Verders ben ik ook brildragend, ik kan zeggen dat ik weinig zie zonder.
Bij normaal/stilwater kanoen is dat geen probleem, maar ik wil zeker de wildwater/stromings kant op.
Zijn daar speciale brillen oid voor? of is het een kwestie van lenzen nemen.
Veders ga ik het hele forum even uitkammen voor alle informatie, en zelf de natuur in met m'n oude kano voor ik me verder ga verdiepen in de stroomversnelling kayaks.
Mocht u vragen hebben hoor ik het graag, en voor de rest alvast bedankt voor de antwoorden
|
 |
| |
|
|
Bfox
|
gepost door: Bfox op 09/10/11 14:21 |
|
 |
Welkom,
Ik draag zelf ook een bril en gebruik tijdens het varen een sportbril. Er zijn ook genoeg mensen die met hun 'normale' bril varen en er een touwtje aan knopen. Daarnaast zijn ook mensen die normaal een bril dragen, maar het fijner vinden om met lenzen te varen. Het is maar net wat jezelf fijn vind.
Bas
|
 |
| |
|
|
|
gepost door: bjorri op 10/10/11 08:04 |
|
 |
Vincentp86 schreef op 09/10/11 11:47:
Welkom hier.
Er zijn natuurlijk vele typen boten, voor verschillende diciplines maar ook binnen de dicipline is er volop variatie. Een boot die leuk is om rond te dobberren in de natuur en ook bruikbaar is op stronmend water wordt wel lastig vrees ik. Maar je hebt al een boot zo te lezen, vertel eens verder...