Kortom weer eens wat anders. Vorig jaar ben ik nog in Wales geweest, helaas stond er toen te weinig water om wat te varen. Alleen de wildwaterbaan in Cardiff gehad; de tweede keer was dat ook het plan en helaas was toen de transportband dichtgevoren. Volgens jaar maar eens een herkansing wagen dus.
Nu heb ik geen flauw idee wat daar verder nog allemaal te varen is, maar daar staat op UKRG wel wat meer over:
Nu is de helft van die riviernamen al moeilijk uit te spreken zonder dus vroeg ik mij af of er nog iemand goede tips heeft? Zo is er bijvoorbeeld een National Whitewater Centre:http://www.ukrafting.co.uk/kayaking.htmwat wel leuk klinkt. Iemand daar al eens geweest?
Wales is top, onuitspreekbare rivieren in een sprookjesachtige omgeving, WW1 tot WW6 en enorme glazen grotemannenbier zonder schuim.
Ik denk dat die UKriversguides je het best op weg helpen.Er is ook nog een Wales wildwaterboek in de handel. 1 van de rivieren die ik nog uit kan spreken is de Rhonda, een apart slootje met heel veel verschillende vervalletjes (kunstmatig en natuurlijk)in een zeer gevarieerde omgeving. En veel bidden voor regen, is altijd goed. Als je ineens heel veel dieren in groepjes van twee naar een grote houten boot ziet zoeken loopt alles!
Maar wat absoluut een aanrader is voor liefhebbers van zoet en zout (zoals jij dus!) zijn de Bitches, een surfgolf midden op zee, gecombineerd met het grootste keerwater en de spannendste eddyline die je ooit gezien hebt. Beetje googelen (met "Ramsey Island" erbij, anders krijg je hele andere websites)en je weet alles.
Vorig jaar tijdens bezoek aan de Welch canoe symposium hebben wij op de Tryweryn gevaren - super rivier.
Jaren geleden ook op Upper Wye, Dee, Usk en Clgwy gevaren - allemaal in de winter maanden i.v.m. voldoende water. Ik weet niet hoe tegenwoordig de regeling zit betreft toegang.