Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 12/10/11 22:51
Vandaag en gisteren ben ik nog een rondje gaan varen in de Hollandse Biesbosch na het werk. Bevers zitten er genoeg, beide dagen heb ik ze gezien vlak bij de boot. Mochten er nog mensen een rondje mee willen varen, morgen vertrek ik tussen 1730-1800 bij het Biesbosch Centrum

Manos esto var a lastimar

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
gjpjanssen
gepost door: gjpjanssen op 13/10/11 09:06
Altijd leuk als er nog mensen zijn met oog voor natuurschoon
De plek waar ik bijna dagelijk vaar heeft ondiepe ingangetjes,waar duizenden stekelbaarsjes zwemmen.Hierdoor is een koppel ijsvogels iedere keer te zien
Beverontmoetingen ook regelmatig tegen schemer tijd.
Wat zijn we toch weer lekker blij met die kajak!!!
Afgelopen zondag de Swalm gevaren,ook leuk
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 13/10/11 22:22
Vandaag ook weer 3 bevers gezien. Nou ja, 1 bever heb ik nog wel redelijk gezien omdat het toen redelijk licht was en de andere twee ben ik me een ongeluk van geschrokken in het donker .

roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 16/10/11 21:31
Morgenavond maar weer gaan kijken voordat de wintertijd ingaat, planning is om 17:30-18:00 bij het Biesboschcentrum te vertrekken. Woensdag ben ik in bij Nijmegen, maar ik verwacht dat het dan toch echt te donker wordt om te varen daar
gjpjanssen
gepost door: gjpjanssen op 17/10/11 02:20
Bij KV de Batavier in Nijmegen hebben ze verlichting bij hun slalomvijver.
Zeker weten dat je daar welkom bent
Niet te vergeten welke biersoorten ze daar aan de bar hebben
Je zou daar bijna willen wonen
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 19/10/11 00:01
gjpjanssen schreef op 17/10/11 02:20:
Bij KV de Batavier in Nijmegen hebben ze verlichting bij hun slalomvijver.
Zeker weten dat je daar welkom bent
Niet te vergeten welke biersoorten ze daar aan de bar hebben
Je zou daar bijna willen wonen

Ik heb mij twee jaar geleden moeite gedaan mij daar weer als lid aan te melden en toen te horen gekregen dat ik toch nooit meer welkom was. Ik sla dit maar even over.

Maar ik ga denk ik in Den Bosch een rondje door de stad varen, Nijmegen haal ik niet voor het donker en dan zou je nog een stuk moeten doorrijden naar de Millingerwaard ofzo. Biesbosch was gisteren al wat minder; eerder donker en 50cm minder water. Wel weer (dezelfde?) bevers gezien en deze keer voor de verandering ook een ijsvogeltje .

Van Wikipedia:
" In tegenstelling tot de meeste andere knaagdieren houdt de bever 's winters geen winterslaap. In de herfst legt hij daarom een voedselvoorraad aan, bestaande uit takken en stammen van kleine bomen. Deze verankert hij onder water, in de buurt van de ingang. Het koude water houdt de voedingswaarde van de schors langer goed."

En ik dacht dat het binnenkort wel ophield....
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.