|
Splashh
|
gepost door: Splashh op 19/10/11 12:34 |
|
 |
Hoi,
Heeft iemand ervaring met wildwatervaren in Griekenland? Ben erg benieuwd naar hoe dat bevallen is, op welke rivieren, welke categorie en of er ook ervaringen zijn met kayakverhuurbedrijven/cursussen ter plekke? Of misschien zijn er ook wel cursussen georganiseerd vanuit NL? Bedankt alvast!
Sandra |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Wilko op 22/10/11 12:23 |
|
 |
Ik ben er drie keer geweest.
We hebben van alles gevaren van klasse I tot V.
Het merendeel van de rivieren en beekjes heeft WW II tot IV.
Een echte aanrader is het boek "Greco" van Franz Bettinger.
Staan duidelijke beschrijvingen van de verschillende wilde stroompjes, gebieden, routes en nuttige dingen als kampeerplaatsen (Bijna alle campings zijn dan nog dicht, dus hier mee bedoelt hij goede plekken om wild te kamperen).
NB: er is sinds een paar jaar een nieuwe versie uit, die meer up to date is.
Omdat Griekenland veel weg heeft van een berg kiezels, verdwijnen er nogal eens stukken van wegen en bruggen en zo. Wat vorig jaar nog een prima weg was, kan dit jaar niet meer bestaan. Probeer dus een aktuele kaart te bemachtigen en houd er dan nog rekening mee dat je zo nu en dan veel verder om moet rijden dan je verwacht.
Trip reports:
http://kayaker.nl/greece.html |
 |
| Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen. |
|
|
Splashh
|
gepost door: Splashh op 24/10/11 14:22 |
|
 |
Superbedankt voor je informatie! Ik ga het eens uitgebreid lezen/bekijken. Een beetje creatief rondreizen, versch categorien ww en wildkamperen klinkt alvast goed!
Ik ben alleen nog wel een beginner op ww gebied (1 week soca slovenie en 1 week fr alpen); dus als iemand een ww-organisatie kent in dat gebied, voor een cursus of om aan te kunnen sluiten bij een groep met ervaring? Dan hoor ik het graag!
Groetjes, Sandra |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Wilko op 24/10/11 14:35 |
|
 |
Hmmm, geen idee of het nu anders is, maar gezien het erg korte seizoen, de lange afstanden die gereisd moeten worden om daar te komen, de flinke variaties in weer (in 1 week t-shirt weer en sneeuw) de onzekerheid van genoeg water en de erg slechte en soms verdwenen wegen daar zijn we nog nooit commerciële groepen in Griekenland tegen gekomen.
Het is toch een stuk avontuurlijker (en dus beduidend meer onzeker) dan naar een camping bij een gebied vol rivieren die zeker genoeg water hebben te gaan en daar je cursus op te zetten.
Voor ons gold dat het juist daardoor een stuk leuker was, want je hebt in het grootste deel van Europa niet meer zoveel gebieden waar je dergelijke avontuurlijke kanovakanties kunt (en mag) hebben. |
 |
|
|
Splashh
|
gepost door: Splashh op 25/10/11 16:40 |
|
 |
Dat kan ik me voorstellen!
Heb je toevallig het ISBN nr van Greco? Ik heb het nog niet kunnen vinden online, alleen verwijzingen naar het boek. Bedankt alvast! |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Wilko op 25/10/11 16:50 |
|
 |
Ik heb mijn Greco 2 boek (uit 2006) zojuist binnenstebuiten gekeerd, maar ik kom er geen ISBN nummer in tegen. Bij deel 1 staat achterop wel een ISBN nummer, maar dat boek (uit 1999) is echt flink achterhaald.
Hier kun je hem bestellen:
http://www.kanu-verlag.de/go/dkvgmbh/_dbe,products,201000.xhtml
Achterin het Greco 2 boek staat overigens ook dat je hem direct bij Franz Bettinger kunt bestellen. Zijn emailadres is: franzbettinger@web.de.
Edit: Overigens is die laatste versie tweetalig (En/Du), waar de eerste versies of in het Duits of in het Engels te krijgen waren.
Wilko heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 25/10/2011 16:52 |
 |
|
|
Splashh
|
gepost door: Splashh op 26/10/11 11:38 |
|
 |
|
Grote dank voor het binnestebuitenkeren en de handige links! |