Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
Ronald31
gepost door: Ronald31 op 30/10/11 01:54
Voor komend voorjaar (begin Mei) 2012 wil ik graag solo de Allier afzakken vanaf de pont Boutiron (iets ten noorden van Vichy) en dan helemaal door tot aan de kano club in Nevers.

Via Google maps heb ik een landroute uitgezet die parallel loopt aan de Allier. Dit is een afstand van 117km.

Voor een Solo tocht moet ik bij einde tocht mijn kayak wel bij die club eventjes achterlaten/stallen om de auto op te kunnen halen. Hierover ga ik ze nog contacteren maar volgens mij moet dat geen problemen opleveren.

Zit ik alleen nog met het vraagstuk waar ik mijn auto al die dagen veilig kan parkeren. Hier heb ik een optie voor naast de pont Boutiron, op een veldje dichtbij de rivier. Ik ben me nog aan het orienteren wat het beste zou zijn wat parkeren en auto-vandalisme betreft

Heeft iemand van hier deze afstand al eens gevaren? Ik lees graag reis/tocht verslagen eventueel met foto's

Ronald31 heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 01/11/2011 19:03

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 30/10/11 07:19
Een aantal mensen van onze club hebben pas daar in de buurt gevaren:

http://www.gennepermolen.org/pages/ekp054.html

Volgens mij hebben ze toen daar vervoer geregeld via die club, eventueel kan ik dat nog eens navragen.
Manos esto var a lastimar
Ronald31
gepost door: Ronald31 op 12/02/12 22:16
Extreem late reactie van mij maar zeker actueel genoeg om hier te posten!
Bedankt voor het linkje! Ziet er gezellig uit die tocht!

Ondertussen heb ik niet stil gezeten en is mijn gear aanzienlijk uitgebreid met o.a. een microwaterfilter zodat ik niet met liters drinkwater hoef te zeulen voor een hele week.

Misschien willen jullie een kijkje nemen naar mijn gearlist?

Slapen/Transport:
• Tarp + Tent
• Slaapmatje
• Slaapzak
• Extra deken
• Kayak-kar
• Backpack Dry bag
• Elastiek Spin (fietsenwinkel)

Koken:
• Mora mes
• Bijl Fiskars 23cm
• Waterzuivering Katadyn Vario
• Nalgene waterfles WIT 1L
• Waterzak 1L
• Schuursponsje
• Campingaz Brandertje
• Gaspatroon
• Dutch Oven
• Pan 1L
• Mini koekepan
• Kaarsen / Theelichtjes
• Beetje afwasmiddel
• Keukenrol (plat)
• Theedoek
• Afvalzak
• KOMO zak
• Lucifers / aansteker
• Lepel vork mes
• Mok
• Bord
• BBQ rooster
• Aanmaakblokjes

Kayak benodigdheden:
• Peddel + reserve
• Kompas en kaart
• Zwemvest
• Kayak-Handschoenen
• Zonnebril
• Spanbanden 2mtr
• Spons
• Touw voor kayak
• Extra drybags

Persoonlijke hygiλne:
• Wilderness wash
• Sporthanddoek
• Toiletpapier (plat)
• Zonnebrand
• Scheermes
• Kam
• Tube Gel
• Tandenborstel
• Tandpasta
• Deo
• Anti muggen spul
• Paracetamol
• Ehbo set
• Sporttape

Andere benodigdheden:
• Ductape
• 12v splitter
• 12v telefoonlader
• Storm/scheerlijn/haringen
• Paracord 20 mtr
• Tyraps
• Landkaart(en)
• Zaklamp
• Hoofdlamp
• ID kaart + portomonnee
• Opgeladen mobiele telefoon 2x
• Fotocamera

Kleding:
• Boxers
• Sokken
• Shorts/jeans/jogging
• Shirts/sweater
• Pet
• Geel veiligheid vest

Eten en drinken:
• Waterfles PET 1,5L
• Coca Cola 6x 0,5L
• Thee
• Hot choco zakjes
• Flesje olie (brood bakken)
• 3x 50gr gram suiker
• 3x 300gr broodmix
• Zakjes melkpoeder
• Zakjes gist
• Minikuipjes boter
• Pannenkoek mix
• Zout en peper mini verpakking
• Spek/bacon
• Aardappel puree
• Tomatenpuree
• Droge worst
• Beef Jerky
• Nootjes mix
• Studentenhaver
• Worstjes in blik
• Sate balletjes
• Spaghettimix
• Couscous
• Pasta Spaghettini
• Bifiworstjes
• Cup a soup
• Noodles (hot water)
• Rijstmaaltijd (rehydrated)
• Kleine zakjes Ketchup
• Tabasco
• Gripzakjes hersluitbaar
• Dextro Energy oplos mix
• Mars / Snickers

Ronald31 heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 12/02/2012 22:16
mist
gepost door: mist op 13/02/12 09:56
je dieet bestaat vooral uit tarwe (broodmix, couscous, pasta), ander zetmeel en hier en daar een stukje 'echt vlees' zie ik?
Quinoa is een rijker (en eiwitrijker) alternatief voor couscous. Havermout als ontbijt, is weer iets anders dan tarwe.
Wij nemen vaak ook een tube gecondenseerde melk mee, voor de zoete bereidingen.
Waarom neem je niet een stronk broccoli en een prei mee, je hebt vast ruimte en dat blijft lang goed, daar kun je een kant-en-klare-knorr-pasta-carbonara mee opleuken.
Ik mis algemeen (gedroogd) fruit en groenten. Koop je dat onderweg vers?
Een blok harde kaas, potje pesto, ... als wij varen nemen we toch vaak wat zwaardere/volumineuzere maar wel houdbare spullen mee, die het kamp-dieet wat rijker maken.

Verder ben ik erg benieuwd naar je verslag achteraf! Het zou kunnen dat wij deze zomer die kant op gaan.
Nico B
vh nb01
gepost door: Nico B op 13/02/12 09:58
(tweede poging)

Hoi Ronald,

Ik ken je boot niet maar je zult zelf al wel uitgeprobeerd hebben of alles erin past. Daarnaast is het handig om te weten of en hoe je alles moet verdelen over je boot en rugzak wanneer deze op een karretje staat. En neem je werkelijk een gietijzeren Dutch Oven mee? En waar is je poepschep?

Zelf heb ik een deel van het traject gevaren van Vichy naar Moulins, Never was ons doel maar er was geen water (eind september). Het is een erg mooi stuk wat dwars door een natuurgebied gaat. Wij hebben gebruik gemaakt van campings aangezien men van wildkamperen niet dolenthousiast wordt. Maar er waren wel locaties waar dat goed kon. Mijn fotocamera bleek helaas niet waterproof.

Met de bus waren we weer snel op het beginpunt Billy (net boven Vichy). Daar zit een linke stuw, althans dat was onze inschatting. In dat dorpje hebben we de auto geparkeerd.

www.hobomaasafvaart.be
Ronald31
gepost door: Ronald31 op 13/02/12 14:01
Bedankt voor je bericht Mist!
Een echt stuk vlees ga ik niet meenemen dat hoop ik onderweg te kunnen kopen Behalve spek gaat er niets van vlees mee. En natuurlijk het vlees wat in de adventure food verpakkingen zit
Quinoa is toch een graanvervanger? Nooit eerder gegeten, misschien hier maar eens naar kijken. Waar is het te koop?
Melk ben ik niet zo gek op dus de tube gecondenseerde melk is niet aan mij besteed.
Verse groente/fruit hoop ik onderweg te kunnen kopen, maar dat moet wel lukken tijdens de overdragingen. En ik heb zowieso studentenhaver mee daar zit ook wat gedroogd fruit in.
Blok harde kaas, moet dat niet gekoeld blijven?
Ik heb geen zin in schimmel-kaas na 3 dagen varen hahaha!

Dankje Nico, voor je bericht!
Alles wat in de gearlijst staat past in mijn kayak.
Ik heb een nieuwe 60 liter Neverlost™ Crossover Backpack Dry Vault, waar bijna alles in past als
ik moet gaan overdragen bij de stuwen.

Alle gear is ook lichtgewicht daar heb ik speciaal op gelet met aanschaffen. Wat gewicht betreft moet dit allemaal wel gaan passen.
Als de boot op de kar ligt zit er enkel 2 kleine drybags van 12 liter in en wat losse troep de rest gaat in de backpack.
Behalve dus de DO.
En ja die gaat zeker mee! Ik wil zelf mijn eigen brood bakken langs de waterkant en een stoofpotje (met vers vlees en groente uit een dorpje) kan er ook in bereid worden. Enige nadeel is een beetje het gewicht. Ik heb de allerkleinste 2q DO genomen (max 2 pers) en weegt 3,5kg. Zonder twijfel het zwaarste stuk gear uit mijn lijst.

En een poepschep? Wat dacht je van met een tak of stok uit het bos en een gat graven? haha! bespaart weer gewicht en volume!

Vorig jaar tijdens mijn 2 daagse Biesbosch-tocht had ik achteraf gezien veel te veel mee, vooral water en kleding. Dat gewicht en volume ga ik nu allemaal besparen.

Gaaf dat je de tocht ook al eens gedeeltelijk hebt gevaren. Er waren dus wel campings genoeg langs de rivier? Mooi, dan vaar ik ze wel voorbij. Sta het liefste wild want campings betekent geen rustige omgeving en dat is wat ik wel juist opzoek.

Mijn instap plek wordt hoogstwaarschijnlijk bij de camping Beau Rivage in Vichy. En als alternatief in Billy zoals je zelf al aangaf.

Oh en om de een of andere reden reageert Canoe club Nivernais uit Nevers niet op mijn emails Dus heb ik besloten om tot de camping in Nevers te varen, daar mijn tent op te slaan en mijn boot achter te laten om de auto op te halen, en de dag erna terug te rijden naar huis.
verslagje komt t.z.t.

Ronald31 heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 13/02/2012 14:17
Nico B
vh nb01
gepost door: Nico B op 13/02/12 14:41
Wij wilden ook starten van de camping Beau Rivage. Op zich kon dat ook wel. Echter bij het overdragen zouden wij toen dwars door een (tijdelijk) zigeunerkamp op de kanobaan moeten. Leek ons niet zo'n goed idee. Kort daarna heb je de plaatstalen stuw met een gat erin te Billy. Wij hebben gekozen voor het gemoedelijke dorpje Billy en in te stappen na de stuw.

Tussen Billy en Moulins zijn verder geen stuwen of andere ingewikkelde zaken (tenminste niet bij een lage waterstand). Als ik me niet vergis is bij Chβtel de Neuvre wegnr D32 een camping. Zo'n 5 jaar terug in handen van een zeer verbitterde Hollander. Zeer zeker geen aanrader. Wel kun je daar douchen en er was ook een kampwinkeltje, dacht ik.

De stuw bij Moulins heb ik zelf niet gezien. We zijn gestopt op de camping aldaar. Spullen achterlaten was geen probleem. Buskaartjes bij de tabac gekocht.

Nico B heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 13/02/2012 14:56
www.hobomaasafvaart.be
kanoniem
gepost door: kanoniem op 13/02/12 15:17
Ronald31 schreef op 13/02/12 14:01:
[...] Sta het liefste wild want campings betekent geen rustige omgeving en dat is wat ik wel juist opzoek. [...]

Als Franse stropers(?) 's nachts vlak bij over je tent heen geschoten hebben
denk je daar mogelijk iets ander over...
(Wij waren er vroeg in het voorjaar, en dan zijn de campings heel rustig
als ze al open waren...)
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 13/02/12 21:15
Het valt me op dat je brood wilkt gaan bakken. Het kan per persoon verschillen maar ik vind muesli veel voedzamer dan brood. Bovendien hoef je dat niet te bakken (wat ook weer lang duurt, vervelend als je honger hebt) en het kan niet mislukken (ik zou zo verschrikkelijk balen als mijn eten aangebrand was terwijl ik net rammelend 2 uur heb zitten wachten tot het klaar was...). Wil je iets anders eten, wat dacht je van pannenkoeken? Gewoon bloem en melk of water, aanmaken en bakken. Een ei kan maar hoeft niet. Plakje salami oid erin meebakken en je hebt een heel aardig pan pizza. Een extra voordeel van bloem is dat je er meer mee kunt (brood bakken, sausjes binden, pannenkoeken maken). het is multi-functioneler dan broodbakmix, pannenkoekenmix etc. Daar kun je 1 ding mee doen en het smaakt altijd hetzelfde.

Verder, waarom spaghetti mix en potjes? Met een beetje doeltreffend koken (olie, knoflook, kruiden, beetje rauwe ham of salami) maak je juist zeer simpele pasta's die ontzettend goed smaken, snel klaar zijn en afwisselen is makkelijker. Bovendien is het een stuk gezonder en voedzamer dan alweer een bordje unilever.

Mars/snickers ed. is erg lekker maar om een dag te varen heb je meer aan noten/studentenhaver zoals je al op je lijstje hebt staan.

Wat is trouwens het verschil tussen een vuilniszak en een komo zak?

Laatste: ik mis je peddelkleding. Als je dat handig uitkiest kun je daar ook gewoon in rondlopen, dat scheelt ook weer ruimte. Als reserve zou ik ook een grote, stoffen zakdoek meenemen: altijd handig om wat af te vegen en in geval van nood 9als je je pet kwijt raakt) kun je er nog een hoofddeksel mee fabrieken ook.
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Ronald31
gepost door: Ronald31 op 13/02/12 22:26
Nico, Tof dat je weer post! thanks!
Ik houd Billy als 2e optie aan.

Kanoniem
Is dit serieus gebeurd?
Ik ben nog nooit stropers tegen gekomen in Fr. Wel hun vallen/strikken.
Hier heb ik ook mijn veiligheidsvest voor mee, die kan ik dan gebruiken mochten ze in de buurt zijn hang ik hem aan een lijn. (ook handig als het jachtseizoen is en je door de bossen struint)

Michel bedankt voor je meedenken!

Ja ik ga brood bakken. Waar dacht je dat de studentenhaver in moet? Juist, in het deegballetje gaat een half handje cashewnoten, walnoten, hazelnoten en amandelen, krenten, rozijnen en wat er nog in zit doorheen.
Muesli krijg ik niet droog mijn strot af en moet meestal met melk worden gegeten dus dat valt gewoon af. Muesli-crackers of repen zou ik mee kunnen nemen, dat kan wel

Ik weet ook niet of je ervaring hebt met brood bakken in een DO op de kolen/kampvuur? Dat gaat gewoon prima, binnen het half uurtje een lekker klein broodje verser dan vers.
Een balletje deeg met de handjes draaien moet als oud bakkers leerling niet moeilijk zijn ook.

Als je goed gelezen had zag je ook pannekoeken mix in mijn gearlist staan.
Niet alle mix kan mee. De schud bussen mix van koopmans hoeft alleen water bij, de andere schud bussen moet melk in wat ik niet mee neem.
En meel los mee om pannekoeken te maken; moet melk en ei mee wat niet gaat.
Verder is het zeer lastig zonder ei een pannekoek bakken. De eiwitten in het ei moeten de pannekoek bij elkaar houden. Eventueel zou ik eierpoeder mee kunnen nemen, maar voor het gemak gaat gewoon 1 schud bus mee en 2x de inhoud ervan los mee ingeseald in mijn foodbag.

Ik weet ook niet waar je leest dat ik potjes saus mee neem? Enige wat ik aan mixen mee zou nemen is spaghettiPOEDERmix. Zeker geen glaswerk potjes als dat stuk gaat zit ik met de troep. Wat ik mee neem (staat ook in de lijst) is gewone kleine blikjes tomatenpuree. Zongedroogd zou ook nog kunnen. Hier een stukje groente bij en het is goed genoeg. Het is ook kanokamperen he het hoeft niet superdeluxe te zijn langs de waterkant. Voedzaam en smaakvol is wat ik meest belangrijk vind.
En als het er niet uit ziet zou ik het al niet klaarmaken op voorhand
Wat dat bordje unilever betreft? ken je http://adventurefood.com/nl/?
heul geen unilever als je het mij vraagt

Mars eten moet je ook niet zien als elke dag een paar naar binnen werken hoor
Is gewoon een extra koolhydraten shotje wanneer ik denk dat ik het nodig heb. En voor de lekker, meer niet. Sommigen nemen hele snoepzakken mee, dat gaat me te ver. Maarja ik ben ook gek op chocola :p

Oh en peddelkleding. Hm. Tja. Een strak neopreen pak vind ik niet lekker zitten. Daar kan ik niet in varen. Ik vaar in mijn sport-shirt (nike) met daar overheen mijn safety-vest en simpele shorts met zakken op de benen, om gear op de man te kunnen dragen. Zo kan ik toch best een 8 ΰ Huit binnen stappen

o die vuilniszak is voor het weinige afval wat ik produceer en mee moet nemen. De komo zak is wat groter en voor reserve.
Een zakdoek neem ik mee in de vorm van een witte hydrofiel doek. Die gaat ook in mijn nek als de zon erop brand.

allesinds bedankt voor je input leuke discussie zo en stof tot nadenken!
kanoniem
gepost door: kanoniem op 14/02/12 08:24
Ronald31 schreef op 13/02/12 22:26:
[...]
Kanoniem
Is dit serieus gebeurd?
Ik ben nog nooit stropers tegen gekomen in Fr. Wel hun vallen/strikken.
Hier heb ik ook mijn veiligheidsvest voor mee, die kan ik dan gebruiken mochten ze in de buurt zijn hang ik hem aan een lijn. (ook handig als het jachtseizoen is en je door de bossen struint)
[...]

Ja, dat is me echt een keer overkomen bij mijn tocht op de Allier.
Noodgedwongen stonden we ook niet op de meest geschikte plek voor wildkamperen,
daarna zijn we veel zorgvuldiger geweest met het zoeken van een plekje.

Overigens vonden we het kamperen op campings leuker,
omdat je dan 's middags en 's avonds de omgeving lopend kon verkennen
en boodschappen en zo kon doen.
bjorri
gepost door: bjorri op 14/02/12 11:17
Leuk onderwerp

Voor eten kan je ook eens kijken bij: http://www.globetrotter.nl
Vind ze wat minder eenvormige brei dan andere reis maaltijden.
http://kanowaard.nl
Nico B
vh nb01
gepost door: Nico B op 14/02/12 13:25
Je kan best leven op Adventure Food, Globetrotter-voeding of pasta. Maar je gaat notabene op vakantie in het land wat lekker eten met hoofdletters schrijft. Het kan niet missen dat je in Frankrijk op weg naar je startpunt ergens een hypermarchι tegenkomt. Nu ben ik even kwijt hoe conserven op zijn frans heten. Deze heb je daar ook: confits, cassulette enz. Stevige kost, goed na een dag stroom mee peddelen.
www.hobomaasafvaart.be
Ronald31
gepost door: Ronald31 op 14/02/12 23:58
kanoniem,
Ok dan! heftig zeg! Ik ga mijn ogen en oren de kost geven aldaar
En mocht het tegen de avond aan lopen en ik bij een camping ben aangekomen zal ik daar ook gaan bivakkeren. Het is idioot om dan per se wild te moeten gaan staan om dan verder te varen.

Bjorri,
Globetrotter verkoop veel meer zo te zien en veel los dryfood.
Handige tip! Site kende ik nog niet.
Thanks!

Nico, heb je volkomen gelijk in! Voordat ik instap wordt er uiteraard eerst wat lekkers aangeschaft.
Zat te denken aan een klein Frans maishaantje van de plaatselijke poelier voor de eerste avond.
Daarbij wat stevige groente in grote stukken en in de DO ermee :p

michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 15/02/12 06:50
Ronald31 schreef op 13/02/12 22:26:
Michel bedankt voor je meedenken!

Ik bedoel het goed

Ja ik ga brood bakken. Waar dacht je dat de studentenhaver in moet? Juist, in het deegballetje gaat een half handje cashewnoten, walnoten, hazelnoten en amandelen, krenten, rozijnen en wat er nog in zit doorheen.
Muesli krijg ik niet droog mijn strot af en moet meestal met melk worden gegeten dus dat valt gewoon af. Muesli-crackers of repen zou ik mee kunnen nemen, dat kan wel

Ah, ja, dat kan natuurlijk. Zelf ben ik redelijk verzot op muesli. Het moet wel even weken (in de yoghurt waarmee ik het eet. Voordeel van yoghurt is dat het niet echt bederft, tenminste niet zo snel als melk).

Ik weet ook niet of je ervaring hebt met brood bakken in een DO op de kolen/kampvuur? Dat gaat gewoon prima, binnen het half uurtje een lekker klein broodje verser dan vers.

Ik heb hier totaal geen ervaring mee, het klinkt goed. Het enige wat ik van mezelf weet is dat ik kneiter chagerijnig wordt als ik na een dag peddelen honger heb en helemaal niet te genieten ben als dat nog eens mislukt ook. Thuis bak ik wel eens brood maar inclusief rijzen van het deeg ben je dan zo een paar uur bezig.

Overigens moet ik toegeven dat dat ook nog zou kunnen, als je onderweg je deeg maakt en het in de boot laat rijzen. Kun je meteen aan het bakken als je wilt gaan eten.

Een balletje deeg met de handjes draaien moet als oud bakkers leerling niet moeilijk zijn ook.

Als je goed gelezen had zag je ook pannekoeken mix in mijn gearlist staan.
Niet alle mix kan mee. De schud bussen mix van koopmans hoeft alleen water bij, de andere schud bussen moet melk in wat ik niet mee neem.
En meel los mee om pannekoeken te maken; moet melk en ei mee wat niet gaat.
Verder is het zeer lastig zonder ei een pannekoek bakken. De eiwitten in het ei moeten de pannekoek bij elkaar houden. Eventueel zou ik eierpoeder mee kunnen nemen, maar voor het gemak gaat gewoon 1 schud bus mee en 2x de inhoud ervan los mee ingeseald in mijn foodbag.

Is ook weer een kwestie van smaak maar ik vind pannenkoekenmix heel erg niet lekker. Geef mij maar pannenkoeken van bloem, beetje melk (optioneel) en water. Een ei erdoor is lekker maar mijn zoontje heeft een kippenei allergie en sindsdien heb ik geleerd pannenkoeken zonder ei te waarderen en dat is goed te eten, alleen wat minder luchtig. Maar je kunt uitstekende pannenkoeken bakken zonder ei weet ik uit ervaring

Ik weet ook niet waar je leest dat ik potjes saus mee neem? Enige wat ik aan mixen mee zou nemen is spaghettiPOEDERmix. Zeker geen glaswerk potjes als dat stuk gaat zit ik met de troep. Wat ik mee neem (staat ook in de lijst) is gewone kleine

Zelfs zo'n mix zou ik niet meenemen, wel kruiden. Ooit heb ik eens een Italiaanse teamgenoot gehad en vanhem hem ik een paar basis dingen geleerd over Italiaans koken. Sindsdien hoef ik geen mixen meer (was er toch al niet zo van, zie onder ).

blikjes tomatenpuree. Zongedroogd zou ook nog kunnen. Hier een stukje groente bij en het is goed genoeg. Het is ook kanokamperen he het hoeft niet superdeluxe te zijn langs de waterkant. Voedzaam en smaakvol is wat ik meest belangrijk vind.
En als het er niet uit ziet zou ik het al niet klaarmaken op voorhand
Wat dat bordje unilever betreft? ken je http://adventurefood.com/nl/?
heul geen unilever als je het mij vraagt

"bordje unilever" is een uitspraak van mijn moeder (die helemaal van de verse en zelfgemaakt was, tot soms op het overdrevene toe), gedaan in een supermarkt toen we eens achter een winkelwagen tot de nok toe gevuld met pakjes, potjes enz. Geen greintje van een oorspronkelijk product te bekennen.

Mars eten moet je ook niet zien als elke dag een paar naar binnen werken hoor
Is gewoon een extra koolhydraten shotje wanneer ik denk dat ik het nodig heb. En voor de lekker, meer niet. Sommigen nemen hele snoepzakken mee, dat gaat me te ver. Maarja ik ben ook gek op chocola :p

Oh en peddelkleding. Hm. Tja. Een strak neopreen pak vind ik niet lekker zitten. Daar kan ik niet in varen. Ik vaar in mijn sport-shirt (nike) met daar overheen mijn safety-vest en simpele shorts met zakken op de benen, om gear op de man te kunnen dragen. Zo kan ik toch best een 8 ΰ Huit binnen stappen

Een wetstuit is waarschijnlijk niet eens nodig en ik zou inderdaad kiezen voor lekker zittende kleding waar je in kunt varen en die je ook op de kant aan kunt. Sneldrogende broeken ed. zodat je niet in een natte dikke katoenen spijkerbroek zit te kleumen.

o die vuilniszak is voor het weinige afval wat ik produceer en mee moet nemen. De komo zak is wat groter en voor reserve.
Een zakdoek neem ik mee in de vorm van een witte hydrofiel doek. Die gaat ook in mijn nek als de zon erop brand.

allesinds bedankt voor je input leuke discussie zo en stof tot nadenken!

Het was goed bedoeld en gelukkig heb je het zo ook opgevat!

En tot slot: stiekum ben ik gewoon jaloers dat ik zelf de tijd niet heb voor dit soort avonturen. Het begint weer te komen nu de kinderen ouder worden maar het duurt nog een paar jaar tot ze groot genoeg zijn om zelf mee te varen.

Heel veel plezier in ieder geval!!

edit: quote tag netjes afgesloten

michielv heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 15/02/2012 06:51
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Ronald31
gepost door: Ronald31 op 15/02/12 23:27
Michiel,

Ik weet dat je het goed bedoelt. En je inbreng waardeer ik ook

Net als alle andere posts trouwens
Want had ik geen opbouwende kritiek willen hebben dan had ik zelf al niks hoeven posten.
Het is gewoon handig dat anderen even naar je packlist/gearlist kijken en voor tips van forumleden die al eerder de Allier hebben afgevaren.

Inhakend op je geen tijd voor deze avonturen hebben; ik ga een weekje (ietsjes langer zelfs nog) iets voor mezelf doen omdat ik eventjes een slowdown nodig heb. Even helemaal ontspannen en heerlijk alleen de natuur in.

En ik heb in totaal (als ik wil) 9 dagen de tijd voor de trip dus ik kan gewoon een dagje wat minder ver peddelen als ik wil.
Zo ook het brood bakken. Ik wil gewoon onthaasten en lekker overal de tijd voor nemen. Zorgen dat ik mijn gemiddelde per dag peddel en verder genieten van de rust en de natuur.
Afgelopen jaar heb ik ook na eind Juni niet meer kunnen varen want mijn vrouw besloot haar enkel te breken op drie plekken.
Einde kayak seizoen voor mij want met een druk gezinsleven en alle zorg erbij was dat een keihard feit.
Dus ik vind dat ik dit avontuurtje nu wel verdiend heb.
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.