|
dready70
|
gepost door: dready70 op 21/11/11 19:10 |
|
 |
Gister een sprookjesachtige tocht gemaakt door de mist in de dortse biesbosch.
Tegenover het biesboschcentrum zit een eilandje waar zomers een pondje heen vaart om wandelaars af te zetten. Nu dus een heerlijk rustig eilandje waar alleen mensen met een eigen boot kunnen komen. Toen ik daar langs een paar lege griendwerkers hutjes wandelde vroeg ik me af of daar niet stiekum een nachtje te bivakkeren valt.
Lijkt me wel spannend om dat ooit eens te doen. Als het weer net te koud is voor een tentje is het toch super als je zo`n leeg huisje kan scoren. En als je je kano verbergt zien ze vanuit t centrum ook niet dat je op het eiland bent.
Is iemand mij al voorgeweest? ervaringen zeer welkom.
En wie durft? met 2,3 of 4 man zou ik dit graag eens proberen.
gegroet,
wendy.
|
 |
| |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 21/11/11 21:55 |
|
 |
Op de terugweg van Zoetermeer heb ik afgelopen zondag nog zitten te denken om daar een rondje te varen . Dat eiland ken ik wel, qua bebouwing eigenlijk alleen een huisje dat vlakbij de spoorbrug ligt (met een nogal rustiek toilet). Ik denk niet dat je daar echt kunt overnachten, die huisjes die ik gezien heb zaten allemaal op slot.
Aan de andere kant, Brabantse Biesbosch, heb je meerdere plekken waar je kunt overnachten. Ook is er een camping, wel allemaal voor tenten dus. Ik heb er wel eens over zitten denken, maar zo heel veel ruimte heb ik niet in mijn boot en dan wordt het inderdaad vrij snel te koud zonder extra slaapzak . |
 |
| Manos esto var a lastimar |
|
|
dready70
|
gepost door: dready70 op 21/11/11 22:42 |
|
 |
Hey bedankt voor je reactie.
Je hebt idd het juiste eiland voor je,vlak bij de spoorbrug.
Er staat 1 stenen huis die op slot is.
Maar er staan ook 2 griendwerkershutten en daarvan zijn beide deuren gewoon open.
Hier zou je met een matje en dikke slaapzak prima kunnen overnachten.
Jammer dat je niet veel spullen met je kano kunt vervoeren.
Ik heb de mazzel dat ik mijn 2 persoons kano ook als 1 persoons kan gebruiken en dan houd ik een flink stuk ruimte over voor bagage.
Van de zomer heb ik dan ook verschillende meerdaagse tochten gemaakt met mijn tent en verdere kampeerspullen gewoon in de boot.
Zo heb ik in de brabantse biesbosch op de kampeerboerderij op de visplaat mijn tentje gezet en van daar uit elke dag een andere route met mijn kano gevaren.
En op de rivier de Semois in de ardennen ben ik zelfs van camping naar camping gevaren en 1 nacht stiekum langs de rivier in het bos mijn tent opgezet.
Dat laatste was zo gaaf,alleen met de natuur en geen mesnen tegen komen,heerlijk.
Daarom zou ik graag eens een nachtje op dat eiland doorbrengen in alle rust. |
 |
| |
|
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
|
gepost door: michielv op 22/11/11 15:59 |
|
 |
@MCDRoos: lijkt me op zich best eens leuk om daar te peddelen. Als je wilt kunnen we samen in de Sundowner, dan is er ook plek zat voor bagage (reserve torenflat voor het geval het gaat regenen enzo ). Moet ik het wel even afstemmen met Lennart en Alexandra (we hebben die boot met zijn 3-en) maar ik denk dat dat wel gaat lukken, wie weet maken we er een NL SOTP uitje van?
|
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 22/11/11 22:42 |
|
 |
Ik heb zelf ook een slalom C2, daar past ook wel een hoop zooi in en de XL-versie zou tot 230kg geschikt zijn. Als dat stuk in de Hollandse Biesbosch ligt, kun je ook 's avonds even naar een shoarma-tent in Dordrecht varen wat weer een paar kilo kookspullen scheelt. Ik kan op internet alleen dingen over de eerste griendswerkershut vinden, niet dat er ook eentje bij Dordrecht is of waar dan ook.
Op mijn planning stond al een keertje overnachten daar, was er nog niet van gekomen. Wat mij betreft kan dat ook midden in de winter, heb je meer kans dat de hut nog niet bezet is |
 |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 23/11/11 13:56 |
|
 |
Iets zegt me dat de Sundowner een stuk comfortabeler is en dikke kans dattie nog lichter is ook
Qua shoarma tent in Dordt: ik kook liever zelf. Ik wil de volgende dag graag ook nog varen. Gewoon vantevoren voorbereiden en dan hengst je zo een goede prak in elkaar
|
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
|
gepost door: Ben op 23/11/11 14:50 |
|
 |
roosmcd schreef op 22/11/11 22:42:
Wat mij betreft kan dat ook midden in de winter, heb je meer kans dat de hut nog niet bezet is
Als jullie een mid-wintertocht met overnachting plannen ga ik ook mee. 
Moeten we wel snel met een datum komen, want mijn weekenden voor december zijn al ingepland en ook de agenda voor januari begint al aardig vol te lopen. Voor het je weet is de winter al weer voorbij.
ps. Ook ik ben van het zelf koken. Geeft altijd aanleiding tot de nodige hilariteit.
Zo ben ik nog eens getuige geweest van een spiritus brander die een eigen leven ging leiden (in een klein iglo tentje). Waarna de eigenaar probeerde om de boel te blussen door er een doek overheen te gooien. Jammer genoeg had hij die niet bij de hand, maar gelukkig vond hij nog ergens een thermisch shirt (merk H/H).
Vreemd genoeg heeft hij de volgende dag zonder H/H moeten varen.
Ben heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 23/11/2011 14:51 |
 |
| |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 23/11/11 20:43 |
|
 |
michielv schreef op 23/11/11 13:56:
Iets zegt me dat de Sundowner een stuk comfortabeler is en dikke kans dattie nog lichter is ook
Toch heb ik een jaar terug nog wel eens 8 uur in de biesbosch gevaren met mijn oude slalom C2, dat ging best. Qua gewicht ga je het denk ik verliezen (wedstrijdboot) en qua styling zeker .
Maar qua kampeer kookspullen heb ik eigenlijk alleen een bord, bestek en bierpul. Maar als andere mensen perse willen koken, houd ik dat natuurlijk niet tegen. Qua weekenden kan er nog wel wat in december of januari. |
 |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 23/11/11 22:18 |
|
 |
roosmcd schreef op 23/11/11 20:43:
michielv schreef op 23/11/11 13:56:
Toch heb ik een jaar terug nog wel eens 8 uur in de biesbosch gevaren met mijn oude slalom C2, dat ging best. Qua gewicht ga je het denk ik verliezen (wedstrijdboot) en qua styling zeker .
Ik ga Lennart eens vragen maar die Sundowner is akelig licht! Is een kevlar ultralight layup. Officieel geen wedstrijdboot maar je zou hem er zo voor kunnen gebruiken
Maar qua kampeer kookspullen heb ik eigenlijk alleen een bord, bestek en bierpul. Maar als andere mensen perse willen koken, houd ik dat natuurlijk niet tegen. Qua weekenden kan er nog wel wat in december of januari.
Iets zegt me dat jij geen padvinder bent geweest Overigens, ik ben ook niet zo'n stoere kampeerder eerlijk gezegd, maar voor een keertje stof ik mijn spullen graag weer eens af. December begint al redelijk vol te raken hier maar januari wil ik graag eens in de groep gooien (21/22 jan vieren we vast Nienke haar verjaardag, dat zal wel afvallen voor mij).
|
 |
|
|
dready70
|
gepost door: dready70 op 24/11/11 08:51 |
|
 |
Hey wat klinkt dit goed allemaal,wintergangers genoeg blijkbaar.
Ik plan graag een weekend mee en heb zulk flexibel werk dat ik me aan kan passen aan de datum die jullie kunnen.
De griendwerkershut op de website is niet degene die ik bedoel en ligt denk ik ook niet aan het water.
Die op het eilandje in de biesbosch bij dordrecht staan leeg en waren van t weekend open en bieden samen plaats aan minstens 10 man. Maar ik denk echt dat ze niet officieel voor publiek open zijn en je mazzel moet hebben dat ze niet op slot zitten tegen de tijd dat wij erlangs komen. Wel zit net aan de andere kant van de spoorbrug camping het Loze vissertje,in de winter open op afspraak,en wellicht een goed alternatief als de hutjes niet beschikbaar blijken.
Alleen vraag ik me af of ik de snelle hardshel boten bij kan houden in mijn sevylor pointer k2. dit is een opblaasbare kano (heb geen auto) waar heel goed tochten mee te maken zijn alleen is ie wat lomper en trager dan een hardshel.
Wat koken betreft,doe ik ook graag zelf,maar heb begrepen dat gasbranders het onder de 5 graden niet goed meer doen dus wil ik voor die tijd proberen een winterproof brander te vinden,ws op benzine.
groetjes,wendy |
 |
| |
|
|
lennart
www.kanoshop.nl
|
gepost door: lennart op 24/11/11 10:34 |
|
 |
interressante combi sevylor an 18x van Ben.
misschien een optie om met ben in zn k2 te stappen , maar das wel mininmalistisch kamperen:)
veel plezier |
 |
| tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl |
|
|
|
gepost door: Ben op 24/11/11 10:58 |
|
 |
lennart schreef op 24/11/11 10:34:
Ik vaar wel een extra rondje. |
 |
| |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 24/11/11 15:27 |
|
 |
lennart schreef op 24/11/11 10:34:
misschien een optie om met ben in zn k2 te stappen , maar das wel mininmalistisch kamperen:)
veel plezier
Er mag best kampeermeuk in de Sundowner mee hoor. Per slot van rekening hoeft er niet zo gek veel aan kookgerei mee, hoeveel eenpansmaaltijden moet je helemaal maken?
Of Dready stapt in de Sundowner of C2 ipv de Sevylor. Zeker zonder auto is dat denk ik wel handig?
Beetje suf dat Geert Jan nou die Kajett heeft maar het zou leuk zijn die boot weer in actie te zien
|
 |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 24/11/11 21:52 |
|
 |
gjpjanssen schreef op 24/11/11 16:03:
Over de Kajett gesproken,eigenlijk maar half in de gaten gehad, hoe dun het bovendek is.Als je van binnen naar buiten kijkt,zie je helemaal achterin al een klein gaatje.
Reparatie is een eitje,maar dan gaat die mooie sticker van Stipyaks verloren.
Het blijft een gegeven paard he
Er zit inderdaad achterop een stipyaks sticker. Zou je die niet kunnen fotograferen en op basis daarvan dan een nieuwe kunnen (laten) afdrukken? In de wereld van de electrische gitaar is dat inmiddels schering en inslag: op je made in china neppocaster een net-echte 7ender sticker plakken en dan hopen dat mensen je gitaar nog mooier vinden...
|
 |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 24/11/11 23:01 |
|
 |
19 kilo blijf ik inderdaad wel een stuk onder, en de boot is wel wat langer. Dat je rondjes draait is gewoon een kwestie van aan beide kanten peddelen, maar ik kan waarschijnlijk ook wel ergens een open canadees lenen. Of als we toch alle spullen in de boot van MichielV dumpen, dan neem ik mijn surfski wel mee 
Hier http://g.co/maps/y3mpa staat ook een huisje, verderop aan dezelfde sloot staan dan die twee griendwerkershutten? Ik begin me nu vaag te herinneren dat ik wel eens ergens langs zoiets ben gevaren.
|
 |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 25/11/11 08:41 |
|
 |
lennart schreef op 24/11/11 08:42:
klinkt leuk. misschien doe i ook nog wel mee.
ofde sundowner lichter is of zwaarder van een slalomc2 is dirf ik niet te zeggen
volgens de folder zou de sundowner 19 kilo moeten wegen.
mimumum gewicht van een c2 15 kilo. dan zit er nog 3 kilo tussen. )))
mag je keizen wat mooier loopt 5 meter efficiente toerboot of een wedstrijdboot van 3.5 meter die rondjes wil maken... ik weeet wat ik wil in de biesbosch , maar ieder zijn ding:).
maar volgens mij word zo de groep te grot sdus veel plezier...
Jammer, het was leuk geweest als je meegekund had. Hoe groot is de groep nu? 6 a 7 personen? Of moeten we een petitie organiseren om je mee te krijgen?
Het is dat Nienke en/of Stijn niet mee kunnen/kan (nog) , hopelijk wordt het volgend jaar. Krijgen we dit soort dingen:http://www.youtube.com/watch?v=GEwdZylgolA
(Het mooiste stukje vind ik wanneer Dougie zijn knuffel in een grote waterdichte ton legt. Geweldig!)
michielv heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 25/11/2011 08:42 |
 |
|
|
dready70
|
gepost door: dready70 op 26/11/11 03:02 |
|
 |
De groep mag best wat groter zijn dan ik in mijn eerste bericht voorstelde,toen had ik het over max 4 man,maar gezien de ruimte van de hutjes moet 10 man zeker kunnen.
De luchtfoto die hier gepost was is van een huisje bij drimmelen.
De hutjes die ik bedoel staan op het eiland tegenover biesboschcentrum dordrecht en zijn op luchtfoto`s niet te zien.
Willen we toch liever op safe spelen en zeker zijn van een legaal en droog onderkomen dan zouden we ook blokhutten kunnen reserveren bij camping het loze vissertje in dordrecht.
Is er meer interesse in een meerdaagse wintertocht in de brabantse biesbosch dan zou camperen in een legertent op de biesboschhoeve nog een idee kunnen zijn,deze staan al opgezet op de camping en zijn door groepen te reserveren.Inclusief kampvuur.
Wat betreft mijn sevylor,beter vaar ik inderdaad een rondje minder als de rest harder blijkt te gaan. Ik heb vele jaren in een hardshell kano gevaren maar bij gebrek aan een eigen auto ben ik overgestapt op de sevylor en die bevalt me prima.
Met trein en bus kom ik meestal vlak bij water en meerijden met iemands auto is ook een optie. Meerdaagse tochten inclusief campeerspullen heb ik met de sevylor al veelvuldig gemaakt en ben er zo aan gewend geraakt dat de mindere vaarkwaliteit me niet hindert.
Ik ben qua materialen al aardig winterproof maar twijfel nog over de aanschaf van moffen, iemand hier ervaring mee en tips welke soort of merk aan te bevelen is?
groetjes,
wendy
|
 |
| |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 26/11/11 10:57 |
|
 |
Ik denk dat er, ongeacht welke datum je kiest, toch wel een paar afvallen, dus die hutjes moet wel kunnen. Ik ga denk ik morgenmiddag nog een rondje varen in de biesbosch, dan kijk ik meteen wel even.
|
 |
|
|
dready70
|
gepost door: dready70 op 27/11/11 00:36 |
|
 |
Prima,lijkt me leuk om bij het orriginele plan te blijven.
Laat diegene met de drukste agenda maar een datum roepen,ik pas me wel aan.
Als je op het eiland aan wal gaat recht tegenover het biesboschcentrum en je houdt de hele wandeling rechts aan dan kom je vanzelf 2 hutten tegen.Ik ben benieuwd of jij ze ook open aantreft,wil je dan meteen kijken of er sloten aanwezig zijn die een andere keer mogelijk wel op slot kunnen zijn?
veel plezier morgen.
|
 |
| |
|
|
|