Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
Joriske
gepost door: Joriske op 03/12/11 20:31
Hallo ,

Weet iemand nog leuke kanoroutes in brabant het liefst waar je begin en eindpunt hetzelfde zijn.
Dan kan ik namenlijk zelf bepalen hoe laat ik ga .
Nu brengt mijn vriendin me in het weekend meestal en haalt ze me op .
Maar zoals alle vrouwen is ze gek op shoppen en is ze regelmatig niet thuis om me weg te brengen of op te halen.

Alvast bedankt,

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 03/12/11 21:05
@Joriske: is Commando Kayaking (term bedacht door Dubside) niet iets voor jou? Dan ben je niet meer afhankelijk van (auto)vervoer.

Mocht je een vouwkayak willen maar er niet de financien voor hebben, als je handig bent kun je misschien iets met de modellen van Tom Yost?

If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 04/12/11 19:32
In Eindhoven heb je een rondje dommel/kanaal/kleine dommel, maar het laatste wat ik heb gehoord is dat het overdragen bij de watermolen niet of moeilijk gaat. In Den Bosch kun je natuurlijk een rondje varen of anders is er in de biesbosch nog genoeg te varen.
Manos esto var a lastimar
Bart Pijpers
www.de-batavier.nl
gepost door: Bart Pijpers op 05/12/11 13:05
Hoi Joriske,

In het Brabantse kun je eigenlijk alleen (dag)rondjes maken door kanalen met een of twee riviertjes te combineren. Michiel noemde al het rondje Eindhovens kanaal, kleine Dommel, Dommel.
Bij Boxtel Oisterwijk heb je een vergelijkbare combi met Beerze, Aa (of Run), Reusel en Wilhelmina kanaal.
Rondom Eindhoven kan je Beatrixkanaal ri zuid, Dommel stroom af en via Wilhelmina Kanaal terug naar Beatrix kanaal.
Bij Oss heb je een klein rondje Hertogswetering, Maas en het havenkanaal. Startpunt de MKV in Oss.
In 'sHertogenbosch kun je korte dagtochten maken over Dommel, Dieze en Binnen Dieze. Neem zaklamp mee!

Er bestaat de veel grotere ronde bij Eindhoven; Dommel omhoog tot Zuid Willemsvaart (B) Zuid Willemsvaart naar oosten tot duiker Tongelreep. Tongelreep langs de Achelse Kluis naar beneden tot in Eindhoven en weer terug omhoog naar je starpunt op de Dommel. Let wel, Dit is een erg grote ronde. En de Tongelreep zo hoog is erg klein en smal dus je moet veel water hebben om te kunnen varen. Een snelle maar wendbare boot is ook wenselijk. De Het record door de VKC'ers heeft jarenlang op ong 14h gestaan. Met afvaart boten. Erg moeilijk om de bochtjes op de Tongelreep in een keer te maken zonder met je punten in de kant te steken. Het huidige record staat bij mijn weten op ongeveer 9h

Ik zou zeggen kijk op de ouderwetse kaart waar de beken zijn en waar je kan overdragen. De bovenstaande opsomming kan je helpen om naar andere rondje te zoeken die op dezelfde manier samengesteld kunnen worden.

veel natte pret
Bart Pijpers
Joriske
gepost door: Joriske op 05/12/11 18:20
Oke bedankt allemaal hier kan ik wat mee .
Zeker de routes in de buurt van eindhoven.
hallogeert
gepost door: hallogeert op 05/12/11 21:02
Hoi joriske , op zondag trainen /varen we op het beatrixkanaal of op de dommel.
vertrek en eindpunt Clubhuis ekv beatrix.
je bent welkom

geert
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 05/12/11 22:27
Ter informatie, er is een vaarverbod voor de Tongelreep. Kleine Dommel is alleen bevaarbaar na de watermolen volgens de website en bij het grote rondje in Eindhoven heb je ook een stukje ertussen wat je officieel niet mag varen.

In Breda kun je ook een rondje door de binnenstad varen, er heeft iemand mij wel eens gezegd dat dat wel leuk was om te doen maar ik heb het nog niet gedaan.

roosmcd heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 05/12/2011 22:27
Joriske
gepost door: Joriske op 06/12/11 21:21
@hallogeert Bedankt voor je aanbod maar als ik met julie mee wil varen op het kanaal is een zwemvest verplicht las ik op julie site.
Aangezien ik beginnend kanovaarder ben en veel op de dommel neerpelt - valkenswaard te vinden ben heb ik geen zwemvest (door ondiepe water in de dommel vond ik dat niet nodig )
Wel een long john en neopreen sokken handschoenen etc voor het wat koudere weer.

Ook kan ik nog niet eskimoteren en dat lijkt me wel handig als je op een kanaal vaart .
Eskimoteren ga ik wel een cursus voor volgen in het zwembad bij mij op het werk (Universitiet Eindhoven)
Dus wie weet als ik dat kan en nog eens een zwemvest aangeschaft heb dat ik een keertje meevaar met julie.

roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 07/12/11 20:15
Joriske schreef op 06/12/11 21:21:
@hallogeert Bedankt voor je aanbod maar als ik met julie mee wil varen op het kanaal is een zwemvest verplicht las ik op julie site.

Ik denk dat ze wel een extra zwemvest te leen hebben of anders is een zwemvest een vrij zinvolle investering....

In een kanaal kom je vaak moeilijk weer op de kant en daarnaast is er ook andere scheepvaart, dus een zwemvest is dan vrij normaal.
hallogeert
gepost door: hallogeert op 07/12/11 21:58
Hoi joriske , een zwemvest is zo geregeld,enne omvallen op rustig water gebeurt niet vaak (alleen als het warm weer is).

geert
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.