Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 21/02/05 10:22
dan gaan we hier maar weer verder. ik ben benieuwd heo het eruit ziet bij mischa en wat voor bootje robbert nou gaat varen.
tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
Jur-re
gepost door: Jur-re op 21/02/05 11:13
haha ben benieuwt hoe zo'n slalom kano der uit ziet, zonder die punten.
Wel fijn, kan je ook geen punt meer in je buik krijgen...

Jur
Updated!! http://www.diteweg.org
Martijn
gepost door: Martijn op 21/02/05 11:19
Dit hele 'nieuwe reglement'gedoe, betekent neem ik aan dat er veel 2e hands slalomboten in de aanbieding zijn/komen?

Ik denk er al enige tijd over om weer eens zoiets aan te schaffen..
if (!$succeed) {$try++}
Teek
robertbouten.nl
gepost door: Teek op 21/02/05 16:11
Tja alweer begonnen met trainen..... ben ik ooit gestopt dan?? Anderhalve week geleden in Sault Brenaz geweest. Was super, 10 a 15 graden en een privé wildwaterbaan. Ennuh zaterdag vlieg ik naar Sydney om daar een maandje te trainen. Ik heb die sneeuw hier wel weer gezien...

Ik krijg vandaag een nieuwe testboot. Ik zal deze week nog ff proberen om wat fototjes te posten. Kan iedereen zien hoe mooi die slalomboten zijn Ik heb op mijn website trouwens wel een paar foto's staan van korte boten, bij 'nieuws' ergens

Teek
robertbouten.nl
gepost door: Teek op 21/02/05 16:17
http://www.deteek.nl/nieuws.php#20nov04
http://www.deteek.nl/nieuws.php#20dec04
http://www.deteek.nl/nieuws.php#13feb05

er staan een paar 4mtr boten bij maar op de meeste foto's is een 3.5 mtr boot te zien
lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 21/02/05 16:28
you lucky bastard....

heel plezier daar en welkom hier.

wat voor testboot owrdt het nu weer en wat zijn eigenlijk de verschillen. als je moet wachten voordat dolf het op een site zet zijn de denk ik 5 jaar verder. wat hebben ze inmiddles gebouwd:
scimitar
ballista
paradox

nog meer?

zijn ze eigenlijk ook al bij de vkc aan het coupen geslagen of hebben ze daar geld genoeg om nieuwe boten te kopen?

ik ben benieuwd.

tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl
Teek
robertbouten.nl
gepost door: Teek op 21/02/05 21:42
Die website van Double dutch is idd hopeloos. Je kan beter naar de website gaan van Double Dutch UK. Qua K1 modellen hebben ze nu de Paradox, Scimitar, Ballista, Slingshot, Zenith, en nog een maar daar ben ik de naam even van kwijt. En dan hebben ze ook nog een serie C1 en C2 modellen.

De scimitar is een vrij radicaal model waar je je vaarstijl aardig voor moet veranderen.
De slingshot en dat andere model waar ik de naam even van kwijt ben komen van de welbekende(?) 'Optima' Draaien dus lekker snel.
Paradox komt van de Fuego en heeft dus behoorlijk de vaareigenschappen van een 4 mtr boot. Vaart alleen een stuk makkelijker.
En de Zenith heb ik vandaag voor het eerst gevaren. Alhoewel je na één training nog weinig kan zeggen ben ik zeer positief!

We zijn nog geen punten aan het afslijpen van 4mtr boten. We hebben een aantal nieuwe modellen en sommige mensen blijven gewoon in de oude modellen varen.
Teek
robertbouten.nl
gepost door: Teek op 22/02/05 21:04
Kan ik hier geen foto's posten in het bericht???

Dan maar zo:http://deteek.nl/fotos/DSCN0002.JPG

ff het verschil tussen een oude (rechts op foto, 4 mtr) en nieuwe (3.5 mtr links op foto) slalomboot.

Teek heeft dit bericht gewijzigd
Bart Pijpers
www.de-batavier.nl
gepost door: Bart Pijpers op 24/02/05 12:43
Hoi allemaal,

Ik ben bezig een oude C2 van Gala in te korten. Versmallen zal ik maar even laten. Compleet gare bak dus veel werk om nog op te kalefateren maar je leert er veel van. Binnenkort plaatje en eerste vaar indrukken.

Bart Pijpers
Bart Pijpers
lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 24/02/05 12:47
hoi bart
fijn dat je er bent
succes ermee. hopen dat het beter eindigt als je 1e verbouwpoging met die summit
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 13/03/05 15:22
Mocht iemand nog een knutselobject (of gewoon een ouder model slalombootje) zoeken: http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/watersport/kanos/10035.htm

Als ik geen poloboot meer had zou ik er denk ik eentje ophalen maar op het moment heb ik er zelf geen plek meer voor
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Bart Pijpers
www.de-batavier.nl
gepost door: Bart Pijpers op 14/03/05 21:26
Michiel,

Die boten zijn van glas. Een keer met de vijl erover en je krijgt al heel snel allerlij allergie verschijnselen door prikkende glasnaalden in je huid. Het werkt echt heel veel pretiger als je koolstof-kevlar met epoxy hebt. Persoonlijk doe ik alle moeite om niet meer aan glas boten te werken. Clubboten van glas die ik in beheer heb gaan zoveel mogelijk op de vuilnishoop. De enige die ik hou zijn vlakwaterboten waar je toch geen reparaties aan hebt.

Verder zijn het voor zover ik kan zien oude Forellen of in dezelfde generatie (ong 1980 1985)Dat is ouder dan menig deelnemer aan dit forum. De Forellen zijn lastig in te korten omdat hun hele lengte waterlijnlengte is. De jongere boten kunnen makkelijker worden ingekort omdat hun waterlijn veel korter is. Je kapt eigenlijk alleen maar de delen die boven het water hangen af. Zo hou je toch je stroomlijn en heb je het voordeel van een kortere boot bij het ondersnijden.
Bart Pijpers
lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 14/03/05 22:04
is het gisteren gelukt , je hebvt niet veel gemist. het was wel gezellig. oh ja de spoeldoor is lastiger met zo weinig water. het wordt dan een echte blokkendoos. zaterdag was fijdner in de brandgin en de bradgin zondag was nog beter schijnt. glas is inderdaat alleen goed voor vlakwater/zee. maar de allergie maakt niet uit. dat kan met glas en epoxy.
Bart Pijpers
www.de-batavier.nl
gepost door: Bart Pijpers op 15/03/05 10:26
Ja hoor het inkorten is heel aardig gelukt. Zo ongeveer alle hars is op en ik kan weer een jaar koolstof gaan sparen bij de baas. Woensdagavond gaan we voor het eerst uitproberen. Cees heeft nog nooit in een slalom C2 gezeten en voor mij is het ook al weer twee jaar geleden.
Bart Pijpers
Bart Pijpers
www.de-batavier.nl
gepost door: Bart Pijpers op 23/03/05 09:27
Afgelopen weekeinde twee tourtochten met de ingekorte C2 gemaakt in de Eiffel. Hartstikke leuk! Dat ding draait! Eerste foto's op de web-stek van de batavieren onder het verslag van de EBOCWWW www.de-batavier.nl

nou nog goede spatzeilen regelen en de laatste kieren dichtmaken
Bart Pijpers
lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 23/03/05 11:49
wel raar om jouw voor in te zien maar verder ziet het er naar uit dat het goed gaat komen zo.
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.