|
|
gepost door: roosmcd op 07/12/11 20:08 |
|
 |
|
Heb je mijn bril nog teruggevonden? Afgelopen zondag was het met 3 meter ook wel te doen, maar mijn boot stond af en toe toch vrij verticaal.... |
 |
| Manos esto var a lastimar |
|
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
|
gepost door: michielv op 07/12/11 21:15 |
|
 |
Wekker zetten is hier in huis niet nodig, nooit
Maar ik geloof best dat de golven flink hoog zijn, het was ook redelijk stevig doortrappen op weg naar mijn werk vanochtend. Gelukkig had ik op de terugweg de wind mee, dat schoot lekker op ..
Veel plezier vrijdag, ik ga lekker aan het werk. Moet ook gebeuren.
|
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
Rein Hagenaars
|
gepost door: Rein Hagenaars op 08/12/11 17:29 |
|
 |
zal morgen eens kijken of hij aanspoelt, als je er nog wat door kan zien, hij zal wel aardig gezandstraald zijn.
volgende keer misschien toch maar je bril met een touwtje vastknopen?
Gisteren op RTL4 nog Casper van Kalmthout en Tim Uneken gezien? Wat een bakken komen er nu binnenrollen, niet normaal!
groeten! Rein. |
 |
| Vloedkanosport.nl & kanoshop.nl |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 08/12/11 22:56 |
|
 |
Hij zat dus met een touwtje vast, maar dat hielp niet echt. Ondersteboven bij DWD het grote verval af bleef hij wel zitten.. De volgende keer dan maar ducktape 
Ik kijk morgen wel even op de webcam op het werk als je langsvaart. |
 |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 09/12/11 06:36 |
|
 |
@Michiel: mijn sportbril (heel erg wildwater IV bestendig heb ik gemerkt) is eigenlijk een gewone bril maar door de opticien voorzien van die dingen die achter je oor vast zitten. Zit als een huis, geen touwtje nodig. Of hij ook blijft zitten met een superbranding zoals nu weet ik niet maar misschien is het een idee?
Het grote voordeel is dat die sportbril helemaal op maat is en superstrak zit (zonder vervelend te zitten dan).
|
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
|
gepost door: Wilko op 09/12/11 10:32 |
|
 |
roosmcd schreef op 08/12/11 22:56:
Hij zat dus met een touwtje vast, maar dat hielp niet echt. Ondersteboven bij DWD het grote verval af bleef hij wel zitten.. De volgende keer dan maar ducktape 
Of contactlenzen...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik met -9 diopter dusdanig dikke glazen in mijn bril heb dat ik, als ik om zou gaan, waarschijnlijk alleen al door het gewicht al niet meer boven zou weten te komen. Maar goed, ik heb aardig wat wildwater en branding gevaren, en ik ben nog nooit een lens kwijt geraakt terwijl ik aan het kanoen was.
Geen risiko op beslaan, je ziet ook nog wat vanuit je ooghoeken, het is echt makkelijk om een reserveset mee te nemen en ze kosten maar een fractie van de prijs van een bril. |
 |
| Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen. |
|
|
|
gepost door: Thomas op 09/12/11 14:27 |
|
 |
Of Laseren!! Helemaal top!
Nu alweer 2 jaar geleden, en geen een moment spijt gehad! |
 |
| www.thomasmaij.nl ---- www.kajak.nl ---- www.kanoforum.nl |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 09/12/11 19:50 |
|
 |
|
Het was dus een sportbril, maar ik koop gewoon wel een nieuwe. Lenzen en/of laseren is niets voor mij.... |
 |
|
|
|
gepost door: idefix op 10/12/11 08:26 |
|
 |
Wij gaan hier deze middag in Koksijde, als de golven nog goed zijn.   |
 |
| |
|
|
|
gepost door: idefix op 10/12/11 17:40 |
|
 |
|
't was super! Grote golven met veel kracht. Wel enkele keren erin gesukkeld, maar dat heb ik elke keer. Op 'teinde begon ik wel echt koud te krijgen. Tja, de zomer loopt stilaan op zijn einde... |
 |
| |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 12/12/11 21:44 |
|
 |
Dat ziet er inderdaad wel leuk uit voor komende zondag, misschien dat ik dan ook nog langskom.
De temperatuur was wel te doen vorige keer op zee, maar misschien dat ik eens moet gaan zoeken waar mijn wetsuit gebleven is |
 |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 03/01/12 14:03 |
|
 |
|
Donderdagmiddag om 13.00 staat er voor HvH een golfhoogte van 5.3 meter voorspeld. Hmmm..... |
 |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 03/01/12 15:48 |
|
 |
Zelfs op de lokale (Gaatkens)plas staan nu leuke schuimkoppen, zo erg dat ik er van baal dat ik mijn poloboot er niet even mee af kan stoffen...
Wie weet vanavond nog even
|
 |
|
|
Rein Hagenaars
|
gepost door: Rein Hagenaars op 03/01/12 20:14 |
|
 |
Party Party!
Nou ben benieuwd, donderdag lig ik erin (heeft er iemand toevallig een heli te huur die me achter de golven kan droppen?) Zaterdagochtend en zondagochtend ook, dan zal het wat mooier zijn.
Laat maar weten of je mee wil varen/vliegen/waaien.
Hoor trouwens net op het RTL4 nieuws dat het stoomgemaal in Lemmer op volle toeren draait. Weet iemand of dat iets is? Misschien is er daar ook wel iets van te maken als bij Halfweg.
ciao!Rein.
|
 |
| Vloedkanosport.nl & kanoshop.nl |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 03/01/12 22:09 |
|
 |
Disco disco!
Hmm, ik zal eens kijken of ik donderdag nog vrij kan krijgen en wat voor boot dan geschikt is 
Volle toeren is volgens de wiki-pagina van het gemaal iets meer dan 60 kuub per seconde. Hier is een filmpje van vandaag: http://www.youtube.com/watch?v=YSkmGMzISko wat me dus niet zo heel heftig of op 60 kuub per seconde lijkt.
roosmcd heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 03/01/2012 22:11 |
 |
|
|
|
gepost door: bjorri op 04/01/12 08:40 |
|
 |
De capaciteit heeft het gemaal wel maar het is een hele brede uitstroom verdeeld over 8 pompen (4 stoommachines). Daarnaast staat de (forse)wind vol in de richting van de uitstroom, ik denk dat de mannen daar niet blij worden van eventueel binnenwaaiende kano's in hun museum/monument.
Van harte aanbevolen om er eens te gaan kijken als het draait, het is indrukwekkend genoeg als je technische interesse hebt. Als ie niet draait kan je bezoek veel uitgebreider zijn. |
 |
| http://kanowaard.nl |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 04/01/12 15:24 |
|
 |
|
Veel plezier morgen, ik heb er nog over zitten te denken maar denk dat ik oversla. Windkracht 8 met windstoten tot 10, hagel en onweer volgens de voorspelling. |
 |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 15/02/12 14:11 |
|
 |
|
Komende zondag 2.9 meter golfhoogte met 3 sterren volgens Windguru bij HvH. En de temperatuur begint nu ook weer wat aangenamer te worden, dus wat let je? |
 |
|
|
|