Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
Kajak Festival 2012
gepost door: Kajak Festival 2012 op 08/12/11 02:11
Het festival zal plaats vinden van 12 t/m 15 april 2012 op DWD.
Dit jaar met onder andere:
-Open NK slalom
-Open NK Freestyle
-Open NK afvaart
-Open NK boaterX
-Scholieren kampioenschap kanopolo
-Diverse demo's, lezingen en clinics. (waaronder de nieuwe trend SUP'en)
-kanobeurs
-en natuurlijk een hoop gezelligheid!

Binnenkort wordt de website www.kajakfestival.nl aangepast en kan je daar meer informatie vinden over deelname, inschrijven en het programma.

Wij hopen jullie alle 12 t/m 15 april te zien!

(Woensdag, donderdag en vrijdag vooraf zijn er diverse trainingsmogelijkheden kijk op de site voor het programma)
just be there

Reacties (1 van 2 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
Jenita
gepost door: Jenita op 08/12/11 14:10
Altijd handig, 2 grote evenementen tegelijk plaats laten vinden.

Geen idee of ik dan dit jaar wel ga deelnemen. Valt tegelijk met Helmond Internationaal (kanopolo)
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 08/12/11 23:01
Tsja, er is natuurlijk elk weekend ook iets anders als je met een aantal disciplines samen zit. Misschien kun je je teamgenootjes toch nog ompraten om wildwater te gaan varen?
Manos esto var a lastimar
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 09/12/11 06:33
Kiezen tussen het grootste toernooi van Nederland en misschien zelfs een van de grootste toernooien in Europa (ben er een beetje uit) of beperkt varen op een kunstmatige wildwaterbaan? Makkelijke keuze lijkt me zo

If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Jenita
gepost door: Jenita op 11/12/11 00:23
makkelijk?

Nouja ik heb voor beide evenementen steeds vrij gemaakt. Maar ik moet zeggen dat een keuze maken vind ik nu toch wel erg moeilijk.

Mijn teamgenootjes zijn geen van alle nog wildwater vaarders dus dat gaat hem niet worden. Ik denk ook niet dat ik het kan gaan combineren. Dus hier ga ik denk ik maar 3 maandjes over slapen, baal er een beetje van dat ik hier tussen moet gaan kiezen. Ik heb voor beide evenementen wel een reden waarom ik daarbij wil zijn.
Martijn
gepost door: Martijn op 11/12/11 10:44
Ik denk dat ze de kanopoloërs er gewoon liever niet bij willen hebben
if (!$succeed) {$try++}
MRietveld
gepost door: MRietveld op 11/12/11 22:10
Laat dat nou niet het geval zijn...we zijn op zoek naar een coordinator om een kanopolo toernooi te organiseren..
Dus Martijn.... (of iemand anders) grijp je kans en meld je aan op de site van het Kajak Festival.
Een draaiboek heb ik voor je klaarliggen!
michielv
gepost door: michielv op 12/12/11 06:27
@MRietveld: dat is nou net het probleem denk ik. Zoals ik al zei: 1 van de grootste en belangrijkste toernooien van de regio (West Europa) wordt dat weekend gehouden. Het is een kans om juist tegen andere teams dan de Nederlandse teams uit je eigen klasse te varen.

Een serieuze kanopoloer (het type wat een toernooi zou willen en kunnen organiseren) zal daar voor kiezen, niet voor een "braderie", om het maar even wat oneerbiedig te zeggen.

Thomas
gepost door: Thomas op 12/12/11 09:21
Helemaal mee eens. Echt zonde dat de twee evenementen tegelijk vallen.
We zullen het nu ook met een hoop vrijwilligers minder moeten doen denk ik.
www.thomasmaij.nl ---- www.kajak.nl ---- www.kanoforum.nl
Kajak Festival 2012
gepost door: Kajak Festival 2012 op 14/12/11 22:07
Het is absoluut niet de bedoeling om kanopolo'ers te weren van het Kajak Festival. Onderstaand snel even een korte uitleg waarom gekozen is voor dit weekend.

Bij het Kajak Festival hebben we te maken met een commercieel bedrijf dat de locatie verschaft. Hierdoor moet er met het plannen van een evenement datum o.a. rekening gehouden worden met hun agenda. Het Kajak Festival heeft gekozen voor de datum waar de meeste uren beschikbaar zijn op de locatie.
Daarnaast is 2012 een olympisch jaar dus een druk jaar qua wedstrijden. Er moet ook rekening gehouden worden met de voorbereidingen van de Nederlanders en de internationale vaarders die nog kans maken op een ticket, want alle wedstrijden zijn dit jaar open NK's.

We hebben diverse weekenden overwogen en elk weekend had zijn voor- en nadelen. Uiteindelijk hebben we gekozen voor het weekend waarvan wij denken dat het de meeste voordelen heeft en dat is helaas het weekend dat gelijk valt met HIT.

Hopelijk kan iedereen een goede beslissing maken naar welk evenement hij gaat en in 2013 hopen we weer gewoon 2 losse weekenden te hebben, met 2 onwijs gave evenementen.
just be there
michielv
gepost door: michielv op 15/12/11 22:42
Het kan aan mij liggen maar misschien was het een mogelijkheid geweest eens het festival op een andere locatie dan DWD te houden? Zowiezo is het festival geen complete afspiegeling van de gehele kano/kajak sport in Nederland (om redenen waar de organisatie niet veel aan kan doen, dat weet ik). Als een agenda dan erg moeilijk te plannen is, waarom niet het alternatief zoeken en juist die takken die meestal toch al onderbelicht blijven meer aandacht geven op een alternatieve locatie?

Bovendien, een topper moet toch zelf wel kunnen beslissen of hij/zij naar het kajakfestival gaat of toch liever naar een wedstrijd waar een startbewijs voor de OS te verdienen valt? Aangezien er geen vlakwater wedstrijden gehouden worden bij het kajakfestival is dit weekend dus eigenlijk alleen gekozen voor een paar slalomvaarders, niet voor het grote publiek en de algemene deelnemer.

Nou ja, ik ga gewoon kilometers maken, ik heb een tochtje te varen in begin juli
Arjan
Ik wil een skippybal!
gepost door: Arjan op 16/12/11 10:56
Zoals hierboven aangegeven is, is en blijft het lastig een datum te kiezen die voor iedereen goed uitkomt. Dat is gewoon de realiteit.

Verder juich ik het alleen maar toe dat iedereen die hier een mening over heeft dit deelt op dit forum of rechtstreeks met de organisatie. Maar nog mooier zou het zijn als deze mensen zich aanmelden bij de organisatie om zelf een stuk werk op te pakken om zo te zorgen dat het festival nog beter wordt.

Op dit moment wordt het festival voornamelijk door vrijwilligers georganiseerd. Om ieder jaar weer gemotiveerde mensen te vinden die iets kunnen en willen betekenen blijkt een heel karwei te zijn. Dus meld je aan!
michielv
gepost door: michielv op 17/12/11 09:41
Dat is makkelijk gezegd maar ik heb voor zover ik me kan herinneren nog niet echt oproepen voor vrijwilligers langs zien komen. Wat je zou kunnen doen is voor de 2013 editie bij kanoverenigingen in de regio nagaan of daar mensen zijn die mee willen helpen en vooral, voor welke disciplines ze iets kunnen en willen doen.

Ook voor 2013: pin het festival niet (alweer) vast op DWD maar kijk eens verder. Zeker de helft van de kano/kajak disciplines komt niet aan bod op deze manier en dat heeft niets met de datum te maken maar alles met de lokatie en de mogelijkheden. Daarnaast zijn de discipines die wel aan bod komen niet representatief voor wat je in Nederland gemakkelijk kunt doen. De kanosport in het algemeen en dus ook het festival zijn meer gebaat bij promotie van de toegankelijkere delen van het kano/kajak varen. DWD hoort daar niet bij, hoe bijzonder de baan ook is, het is geen baan voor beginners.

Het is niet erg als je een festival puur voor wildwater georienteerde disciplines wilt organiseren, ook prima. Alleen zul je dan weinig hebben aan de meeste verenigingen in de regio.

Los van deze rant: in 2012 wil RCC hard gaan werken aan een nieuw en verbeterd clubhuis (hard nodig) en met een beetje mazzel ga ik thuis ook nog aan het verbouwen. Mijn weekenden zitten dus wel vol en de paar uurtjes die ik over heb ga ik varen.

edit: helft is enkelvoud.

michielv heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 17/12/2011 09:47
Kajak Festival 2012
gepost door: Kajak Festival 2012 op 17/12/11 11:33
@ Michielv
Over welke locaties zit je dan te denken? Dan kunnen we er eens voor 2013 naar kijken.

Wat betreft kajakfestival en vlakwater vaarders.
De grote wens van kajakfestival is dat er zowel een wildwater(12-15 april) als een vlakwater festival komt. Dus 2 grote kajakfestivals per jaar. Echter komt het vlakwater festival nog niet helemaal van de grond. Dus als je interesse hebt om dit mee te gaan organiseren laat dan eens even iets weten.
just be there
michielv
gepost door: michielv op 17/12/11 11:49
Locaties moet ik eens even goed over nadenken. Het maakt het wel makkelijk als er alleen op vlakwater gevaren hoeft te worden.

Qua meehelpen: dat hangt even af van wanneer etc. 2013 is voor mij op een aantal fronten een jubileumjaar (waaronder 30 jaar in de boot) en ik wil een aantal dingen die al een tijdje op mijn verlanglijstje staan gaan varen.

Maar het lijkt me wel heel leuk. Zowiezo zou ik voor vlakwater zaken in de regio bij RCC aankloppen. Daar loopt een boel organisatie talent rond

In ieder geval zal ik je mailen met mijn contactgegevens.
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 18/12/11 20:06
Aangezien het volgens jaar het watersportverbond wordt, is er dan niet iets met de Hiswa te combineren? (of iets soortgelijks, ik heb even geen idee door wie de hiswa wordt georganiseerd).
Thomas
gepost door: Thomas op 19/12/11 10:10
Is het niet zo dat de andere disciplines al goed georganiseerde NK's hebben en dat het kajakfestival een oplossing was voor het organiseren van een aantal wildwater gerelateerde NK's in Nederland (dus niet in het buitenland), wat vroeger nooit echt mogelijk was? Het lijkt me dat bijv. het NK sprint niet van de Bosbaan gescheiden kan worden, en het NK kanopolo niet zit te wachten op een locatie bij DWD.

Ik zou het lekker laten zoals het nu is. Het enige dat overblijft is de datumkeuze, maar daar zullen goede redenen voor zijn. Persoonlijk heb ik overigens meer met een lekkere warme zomerse dag.. Zal voor de toeschouwersaantallen ook wel beter zijn.
michielv
gepost door: michielv op 19/12/11 21:55
Op zich niet zo'n gek idee, als je het vanuit een wildwater bril bekijkt maar noem zoiets dan niet het kayakfestival en hou het inderdaad bij de wildwater varianten.

Kanopolo is een beetje een buitenbeentje, het kent raakvlakken met het wildwatervaren maar het is toch wel heel erg een vlakwater sport.

bjorri
gepost door: bjorri op 20/12/11 11:02
Maar is het een *kajak* festival of een *wildwater* festival? Vorig jaar waren er in ieder geval ook diverse grootwater- en aanverwante activiteiten. (ik was er zelf niet).

Het aantrekkelijke van een festival is dat je alle disciplines bij elkaar hebt toch....

http://kanowaard.nl
Freek
gepost door: Freek op 21/12/11 15:07
Die grootwater aktiviteiten moet je je niet teveel van voorstellen.
Ik heb daar op zaterdag samen met Hans en André, een Greenlandstyle eskimoteer clinic gegeven waar maar liefst 3 personen aan mee gedaan hebben.
Axel heeft een dag later een reddingsoefeningen clinic gegeven en daar waren geloof ik nog minder deelnemers.

Een stukje (proef)varen is er ook niet bij, want zo gauw je in het aangrenzende meertje komt wordt je teruggestuurd. Alleen binnen de lijnen van het kanopologebied mocht je varen, maar daar maak je ook niemand blij mee. Met dit meer erbij, zou het een stuk interessanter worden.

Verder was DWD niet alleen voor het kajakfestival gereserveerd. tegelijkertijd waren er ook nog diverse andere groepen (met rafts) actief (vrijgezellenfeestjes enz)

Dus volgens mij is het een illusie om te proberen iets te organiseren wat voor alle takken van kanosport interessant is.
michielv
gepost door: michielv op 21/12/11 21:46
Edit: een vogeltje heeft me wat meer info in mijn oor gefluisterd en ik moet mijn punten wat nuanceren

In theorie kan het wel maar dan moet wel in ieder geval:

1/ DWD ook helemaal beschikbaar zijn voor zo'n evenement. Als ik het goed begrijp is dat niet te betalen. Vervelend maar dan houdt het snel op. Het zou een bedrijf als DWD natuurlijk wel heel erg sieren als voor 1 dag de NKB de baan zou kunnen huren voor een vriendenprijsje om een evenement als het kajakfestival mogelijk te maken. Aan de andere kant snap ik ook wel dat ze al moeite genoeg hebben de broek op te houden en mogen we al blij zijn dat er ueberhaupt zo'n baan hier is.

2/ In de buurt van het evenement een voldoende groot vlakwater gebied zijn voor diverse vlakwater disciplines. Jammer maar helaas, dit is een natuurgebied. Met veel vaarders tegelijk peddelen geeft teveel overlast. Of het echt allemaal zo'n probleem zal zijn is nog maar de vraag maar goed, dat is nu niet de discussie.

Eigenlijk is DWD nog steeds niet een geschikte lokatie voor een groot, algemeen kano/kajak festival maar voor de wildwater onderdelen is het eigenlijk de enige optie. Leuker kan ik het niet maken denk ik. Blijft over dat het waarschijnlijk wel erg leuk zou zijn om een keer iets vergelijkbaars voor de overige kano/kajak disciplines te hebben.

michielv heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 22/12/2011 21:28
bjorri
gepost door: bjorri op 23/12/11 09:06
michielv schreef op 21/12/11 21:46:
Het zou een bedrijf als DWD natuurlijk wel heel erg sieren als voor 1 dag de NKB de baan zou kunnen huren voor een vriendenprijsje om een evenement als het kajakfestival mogelijk te maken.
...
In de buurt van het evenement een voldoende groot vlakwater gebied zijn voor diverse vlakwater disciplines.

Sterker nog: DWD trekt daarmee een heleboel potentiële klanten een keer naar zich toe.

Er zijn natuurlijk al andere evenementen die grote grote groepen trekken zoals de Veluwerally bijvoorbeeld. Maar een laagdrempelig evenement met alle dicipline's lijkt me toch wel erg leuk en goede promotie.

Misschien een locatie met branding, grootwater en vlakwater bij elkaar?
http://kanowaard.nl
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 24/12/11 10:45
bjorri schreef op 23/12/11 09:06:
Sterker nog: DWD trekt daarmee een heleboel potentiële klanten een keer naar zich toe.

Met raftwedstrijden wel, maar met kajakfestival valt dat volgens mij nog wel mee.
Thomas
gepost door: Thomas op 14/03/12 20:12
Vanuit de organisatie van het kajakfestival graag aandacht voor het volgende:

Voor diegene die nog niet ingeschreven hebben maar wel van plan zijn om te komen, graag snel inschrijven omdat de inschrijvingen ongeveer 1 week van tevoren gesloten gaan worden.

Daarnaast is er nog de nodige behoefte aan vrijwilligers om onder andere te helpen bij de opbouw van het terrein en het bemannen van de inschrijf balie.

Aanmelden kan via www.kajakfestival.nl

PS. De telegraaf heeft mooi weer voorspeld!!
Arjan
Ik wil een skippybal!
gepost door: Arjan op 16/03/12 12:51
Kajak Festival zoekt vrijwilligers die mee willen helpen op vrijdag, zaterdag en/of zondag. Er zullen diverse hand en spandiensten te verrichten zijn, bijvoorbeeld helpen bij de inschrijftafel of het aankleden van het terrein.

Heb je interesse stuur dan een mailtje naar ellen at kajakfestival.nl

Het kajak festival is een festival VOOR en DOOR kajakkers!

Dit is je kans Michiel

Arjan heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 16/03/2012 12:52
michielv
gepost door: michielv op 16/03/12 21:57
Leuk plan maar door de week werk ik, zaterdag 14 april is de waterland marathon en zondag de 15e ga ik denk ik lekker op de bank hangen ...
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.