Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
msbox
gepost door: msbox op 04/01/12 11:59
Hallo

Ik denk er over de Day Tripper 12 Elite te kopen omdat die het best past bij mijn wensen. Wie heeft ervaring met dit type/merk.
Welke peddels zijn bv aan te bevelen ?
Nu nog op zoek naar een verkoopadres met bezorgservice.
Arjan Bloem en Kanoshop zitten voor mij te ver weg.

Groet
Maarten

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
Rolf
gepost door: Rolf op 04/01/12 19:33
Hoi Maarten,

Zoals in je andere topics al werd aangegeven: pas als je proefvaart, weet je of de boot voor jou geschikt is. Veel mensen op dit forum zouden bijvoorbeeld niet in mijn Puffin II vouwkajak willen varen. Anderen zouden hun neus op kunnen halen voor onze Lettmann 575 tandem. Voor mijn gebruik zijn ze perfect, en de boten passen me prima (zitten goed, ik kan er fijn langere tijd in varen). Dat weet je pas als je er zelf in hebt gevaren. Is een kajak voor iemand anders passen, dan kan hij voor jou verschrikkelijk zitten. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor peddels. Toen wij onze tandem kajak gingen kopen, hebben we er oline een paar uitgezocht, en hebben er een weekendje van gemaakt om te gaan proefvaren. De grote kajakzaken zijn voor ons ook ver weg vanuit Brabant, dit was dus een leuke oplossing.

Dat gezegd hebbende: De SOT die je voorstelt, lijkt me (filmpje op youtube gekeken) een stabiel platform, vooral gericht op vissen, dobberen op een meer en spelevaren. Twee uur tegen de stroom in op de Maas zou ik er niet graag mee doen. Dit is echter alleen een schatting op basis van plaatjes op internet. Je weet het pas als je erin vaart. Een auto koop je ook pas na een proefrit, een fiets ook. Waarom een kajak niet?

Edit: 'passend bij je wensen' is volgens mij 'de fabrikant raakt met zijn verkooppraatje ook punten die ik in een kajak zoek'. Als dat zo is, bedenk dan dat de fabrikant zo veel mogelijk gebruiksdoeleinden zal benoemen om zijn product aan de man te brengen. In hoeverre die kwaliteiten ook echt aanwezig zijn, valt te bezien.

Succes met het maken van je keuze. Groeten, Rolf.

Rolf heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 04/01/2012 19:37
Buiten is het beter!
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 04/01/12 22:13
Ik kan me alleen maar aansluiten bij Rolf. Alleen wil Maarten niet luisteren dus ga ik er geen woorden meer aan vuil maken. Zonde van de bandwidth.

@bezorgservice: zowel Arjan Bloem als Kanoshop hebben een bezorgservice.

If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.