|
lennart
www.kanoshop.nl
|
gepost door: lennart op 12/01/12 00:51 |
|
 |
Hoi Markie,
Welkom op dit forum
Ik ben een beginnend Kajakker en ga binnenkort twee zaken bezoeken nl Arjan Bloem en kanoshop.nl
Goed idee
Natuurlijk heb ik al een en ander bekeken en heb een kort lijstje gemaakt van boten die mij wel aanstaan.
ook een prima plan.
De meeste zijn sit in boten maar een SOT zou ook kunnen.
Ik wil vooral gaan peddelen op licht stromende rivieren (ook tegen de stroom in) en op plassen. Zelf ben ik 118kg en 1,95m lang. Een keer vissen moet ook kunnen.
Wat ik belangrijk vindt:
-hoge stabiliteit, ik wil niet omslaan
-grote cockpit opening
-goede stoel
-stevige goede kwaliteit
-niet (veel) langer dan 3,5 m ivm opslag en transport
-niet veel duurder dan 700 euro
klinkt alsof je een beetje weet wat je wil.
Kunnen jullie aan de hand van bovenstaande zien of mijn boodschappenlijstje geschikt is voor mijn wensen.
Dit kunnen helaas de meeste vaste forummers niet. ( en ik ben daar zelf misschien ook wel 1 van.
IN Nederland kan je de beginners in 2 groepen splitsen. groep 1 ben jij de recreant die zelf een boojte wil en lekker het waterop wil, een bootje koopt en daar vak erg gelukkig mee is.
groep 2 stapt en kanovereniging binnen volgt het beginnersklasje, vaart in clubboten en denkt na een jaar of zo eens aan een eigen kano. de meeste zijn als greop 2 gestart. en vaak al meer dan 10 jaar terug. als je al 10 jaar vaart binnen een vereniggin dan zit er meestal redelijk wat kenis en wervaring in het varen. Een Kajak zoals jij die zoekt is dan vaak erg stabiel, en niet erg uitdagens dus hebben ze daar weinig kennis van. dat is jammer.
De afgelopen periode komen er steeds meer mesne uit de eerste groep hier met vragen zoals die van jouw. het standaard antwoord is eigenlijk. 1 proefvaren 2 ga naar een vereiging. 3 bedenk beter wat je wil.
Zijn er grote verschillen,
ja en nee. gergelijk het met fietsen. je bent op zoek naar een leuke tourfiets. bijn iedermerk heeft daar wel iets van , maar de 1 doet derailluerversnellingen de ander een naafversnelling. en zo gaat eht gerder met sturen remmen zadels ect.
voor zover ik de boten ken zitten ze allemaal in hetzelfde segment. de 1 is wat stabiler de ander wat sneller. maar het zou me verbazen als er iemand op dit forum in meer dan 3 boten uit deze lijst heeft gevaren. we doen dus wat jiij ook doet alleen dan met veel meer kanoervaringe. we kijken naar de plaatjes lezen de reviews en de specs en dneken dan dat we het weten.
of zijn ze allemaal goed ?
geen idee . voorzover ik het kan zin is het allemaal polyethyleen. daar zit verschil in. maar het blijft pe. dus een materiaal wat lekker degelijk is en niet, al te licht en niet al te duur.
Springt er 1 echt uit ?
ja maar die dtaat neit op deze lijst... (epic gpx is mijn faroriet, maar dat is vaak een stap of 2 te ver, qua stabiliteit. en prijs. deze zit op de grens tussen de groep 1 en 2 vaarders zo lijkt het.
Natuurlijk, ik moet me ter plaatse laten adviseren maar ik had vooraf graag wat reacties.
advies zijn beide winkels goed in. proberen is nog veel belangrijker (vind ik)
ja meer geld uitgeven wordt de boot meestal beter van, maar belangrijker is of de boot bij je past.
Mijn lijstje:
-Pescador 12/366 (enige optie indien SOT)
-Patriot 12.0 (gunstig prijskaartje)
-Cruiser 320 van Prijon
-Pamlico 120 van Wilderness, Pungo 120 is eigenlijk te duur maar als die echt beter is....
-Daytripper 12 Elite
-Sundance 287 (qua lengte moor mij aantrekkelijk maar geschikt voor Rivier ?)
-Sierra 338
-Liquid Logic Mist 12
-Ibis Elite
-Marvel 12 (hele goede stoel?)
ik denk dat het fijn is als je van alle modellen de merknaam erbij zet. en linkjes maakt eht nog makkelijker.
succes met je zoektocht. ik hoop dat eht zo een beetj duidelijk is.
Vast bedankt voor jullie reactie
Mark
|
 |
| tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl |
|