|
msbox
|
gepost door: msbox op 24/01/12 15:14 |
|
 |
Hallo
Zou je jou ervaring met de Native Utimate 12 of 14.5 hier willen delen.
zelf ben ik benieuwd of hij ook geschikt is om mee te toeren op een langzaamstromende rivier (Maas) en met name ook tegen de stroom in.
Uiteraard is dat moeizamer als met een smalle kayak maar ik ben benieuwd of er iemand ervaring mee heeft. De stoel en stabiliteit zijn goed, dat heb ik op youtube al kunnen zien.
Groet,
Maarten |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Rolf op 25/01/12 10:33 |
|
 |
Zoals bij meerdere SOT's die je hier postte is ook dit een typisch Amerikaanse SOT: plomp en stabiel, een drijvend eiland, vaak voorzien van gimmicks en 100% gericht op vissen, niet op varen. Natuurlijk zegt de fabrikant dat je er ook prima mee kan toeren en kampeertripjes kan houden, maar dat zegt 'ie alleen maar om meer boten te verkopen.
Dat (weer) gezegd hebbende: om te weten of deze boot, of welke boot dan ook, voor jouw gebruik geschikt is, zul je hem zelf moeten uitproberen op het water.
Aanvulling: natuurlijk kun je hiermee de Maas op en af, of je dat na 10 keer nog steeds leuk vindt, hangt van jou af. Je lijkt me er koppig genoeg voor.
Rolf heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 25/01/2012 10:35 |
 |
| Buiten is het beter! |
|
|
msbox
|
gepost door: msbox op 25/01/12 11:41 |
|
 |
Het is geen SOT maar een hybrid (kano/kayak)
Je zit wel degelijk in de boot en niet er op.
Maarten
(fijn dat iedereen hier meteen beoordeeld wordt!!) |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Rolf op 25/01/12 12:11 |
|
 |
Goed, een drijvend eiland met opstaande randen dan.
(geen dank) |
 |
| Buiten is het beter! |
|
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
|
gepost door: michielv op 31/01/12 10:28 |
|
 |
^@%#^&@$%^&@%^&@%^&%#^&@#%@%@^&%^(%T^!!!!
Net een heel verhaal zitten tikken, sessie expired Barf.
Maar goed, de strekking was ongeveer deze.
Het is niet zo dat mensen je hier meteen maar veroordelen maar het zit denk ik zo. Dit is niet om te oordelen maar om je te helpen begrijpen waarom je de reacties krijgt die je krijgt. Het is geen flame dus "listen carefully, I will say this only once".
1/ De boten waar jij naar vraagt zijn hier niet verkrijgbaar, vrij nieuw, Amerikaans en bedoeld voor een andere markt. Mensen hier kennen deze boten dus niet en kunnen je vragen niet beantwoorden.
2/ Je geeft aan dat je met de boot wilt varen (stroomopwaarts, er moet dus wel een beetje tempo in kunnen zitten) maar je komt aan met boten die juist bedoeld zijn om stabiel stil te liggen (om te kunnen vissen ed.).
3/ je krijgt eigenlijk altijd hetzelfde antwoord, alleen is dat niet wat je zoekt. Dus ga je naar een andere boot vragen. Deze zit wel in dezelfde categorie en je krijgt dus weer dezelfde antwoorden. Dit zal geheid frustreren.
4/ Wij krijgen het gevoel dat je niet wilt luisteren, je blijft immers varianten op een thema aandragen terwijl wij duidelijk iets heel anders zeggen. Antwoorden worden kortaf en minder aardig.
Probeer eens te kijken in het aanbod van de handelaren hier in het land. Je hebt veel meer kans dat iemand zo'n boot kent of er in ieder geval iets over kan zeggen. Misschien is er zelfs iemand in de buurt (relatief dan) die zo'n boot heeft waar je eens zou kunnen proefvaren.
Ga ook eens kijken bij een kanovereniging en leer er varen, doe kennissen op, vaar samen eens wat tochtjes etc. Daar heb je meer aan dan vragen posten op dit forum.
Tot slot: een filmpje zegt helemaal niets. Er zijn genoeg mensen hier op het forum die een boot extreem stabiel kunnen laten lijken maar waar jij nog geen twee minuten in rechtop blijft zitten.
Succes met het vinden van een fijne boot!
|
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
Rein Hagenaars
|
gepost door: Rein Hagenaars op 05/02/12 16:00 |
|
 |
Hoi Maarten,
jazeker, ik heb ervaring met de Native Ultimate en ik kan je zeggen, het is een lekker bootje. Ben zelf 75 kilo en 1 meter 75, maar de kajak kan heel wat meer hebben.
Vaart voor zijn soort erg licht en de stoel zit als een Chesterfield. Mooie afwerking en *ssecoires. Het plastic van Native (zelfde als van Liquidlogic) is van superkwaliteit, zowel qua sterkte als uitstraling.
Ik heb er alleen op vlakwater en erg licht stromend water mee gevaren (en gevist). Daar is hij superstabiel.
By the way, hij is gewoon in Nederland te koop (bij Kanoshop.nl)
groeten! Rein.
|
 |
| Vloedkanosport.nl & kanoshop.nl |
|
|
|