|
Tjerk
|
gepost door: Tjerk op 28/01/12 23:18 |
|
 |
Bonjourno!
Momenteel vaar ik op in de branding met een Riot 007. Dit is een voor-oorlogs bootje.
http://playak.com/index.php?option=com_content&view=article&catid=5010:boats&id=2571:007
Op zee is hij redelijk snel. Maar omdat hij een platte punt heeft, kan ik er niet echt mee spelen. Ik zit eraan te denken om een nieuw bootje te kopen. Deze moet zowel snel zijn om lekker te kunnen surfen, als redelijk te gebruiken om op riviergolfjes te spelen. Kan dat? En welk model zou dan het meest geschikt zijn? Ik ben van plan een 2e hands bootje te kopen dus een wat ouder model is ideaal.
Welk model zou het beste zijn? ( 1,80 m-72 kg). POf is mijn Riot nog niet zo verkeerd?
Ciao
Tjerk |
 |
| |
|
|
|
gepost door: freeflower op 29/01/12 11:45 |
|
 |
hoi Tjerk,
een 007 is inderdaad een wat oudere boot. maar daardoor niet slecht. ik denk wel dat er sinds het uitbrengen van die boot veel veranderd is. ik denk dat de nieuwe freestyle boten allemaal sneller zijn in de surf dan de 007 dus das niet echt een probleem maar bij het afvaren of het door de branding varen krijg je te maken met de lengte van de boot. een korte boot is simpelweg langzamer op vlak water. deze boten komen wel sneller in plane. als je dus een combi wil zal je ook bij de combi boten uit komen. dit zijn bijvoorbeeld de jackson fun2 de wavesport fuse. een andere optie is om voor de wat oudere freestyle boten te gaan. deze zijn ook wat langer en dus sneller. dan kan ik je de wavesport project of jackson allstar 2007 aanraden. beide top freestyle boten maar net iets langer dus meer snelheid voorwaarts langzamer in de rotaties.
er zijn natuurlijk nog veel meer boten die interessant kunnen zijn. maar als je echt wil freestylen moet je een freestyle boot nemen.als je meer een riverrunner bent pak dan een wat dikkere boot. die surfen nog leuk maar de kans dat je er een blunt mee gooit is erg klein.
greets remi |
 |
| www.europagaai.nl - www.kajak.nl |
|
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
|
gepost door: michielv op 29/01/12 17:54 |
|
 |
Ik zou eens kijken of je een oude Necky Jive of Gliss te pakken kunt krijgen. Of een Riot Glide, Blissstick FJ 1/2 oid. Dit zijn wat langere boten wat het uitvaren vergemakkelijkt en toch erg lekker surfen. Cartwheelen ed. gaat prima met die boten (schijnt, ben er zelf niet zo'n held in) alleen de nieuwste airial trucs gaan minder, daarvoor hebben die boten te weinig volume. Maar goed, volgens mij ben jij meer van de lekker golven pakken (denk ik) dus dat zou niet zo'n probleem moeten zijn.
|
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
Arjan
Ik wil een skippybal!
|
gepost door: Arjan op 29/01/12 21:24 |
|
 |
|
Ik stem voor een wavesport ZG. |
 |
| |
|
|
mldo
|
gepost door: mldo op 30/01/12 16:37 |
|
 |
|
Als we toch bootjes gaan noemen: Ga op zoek naar een Jackson Fun! Ik heb nog een Super Fun te koop maar die is te groot voor je. Liefhebbers... 350 euro is meenemen! |
 |
| |
|
|
Tjerk
|
gepost door: Tjerk op 30/01/12 21:11 |
|
 |
Ha allen,
Bedankt! Ga denk ik inderdaad voor de wavesport of jackson. Voorwaarde is wel dat de boot in mijn auto past. (Peugotje 106.) Mijn Riot past er net in.
|
 |
| |
|
|
|
gepost door: Thomas op 31/01/12 15:35 |
|
 |
Hoi Tjerk,
Wat is je te besteden budget?
M.v.g.
Thomas |
 |
| www.thomasmaij.nl ---- www.kajak.nl ---- www.kanoforum.nl |
|
|
Tjerk
|
gepost door: Tjerk op 31/01/12 19:34 |
|
 |
Dag Thomas,
Max €300. |
 |
| |
|
|
|
gepost door: freeflower op 01/02/12 09:46 |
|
 |
hee,
ik denk dat het lastig wordt om voor 300 euro een geschikte boot te vinden. ik heb ff op soulboater gekeken en er staat nog een prion fly bij in die prijsklasse maar dat is het wel. ik denk dat het zelfs moeilijk zal zijn een riot 007 te vinden voor die prijs.
greets remi |
 |
| www.europagaai.nl - www.kajak.nl |
|
Arjan
Ik wil een skippybal!
|
gepost door: Arjan op 02/02/12 10:39 |
|
 |
Op de website van kanoshop staat dat ze nog een riot astro 54 hebben voor 375.
Op zich een interessante optie. Maar niet ECHT surf georienteerd. Meer freestyle. |
 |
| |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 02/02/12 21:21 |
|
 |
Volgens mij moet dat wel lukken met deze Riot Tekno op marktplaats. Er zitten nog vinnen onder ook.
Edit: volgens mij heeft die boot een paar weken geleden voor 175 op mp gestaan.
Als je wilt weten wat deze boten kunnen moet je de DVD End Game maar eens bekijken.
Edit 2: die boot past ook goed in je auto denk ik. Hij past tenminste in mijn panda.
michielv heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 04/02/2012 11:09 |
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 02/02/12 22:53 |
|
 |
freeflower schreef op 01/02/12 09:46:
ik denk dat het lastig wordt om voor 300 euro een geschikte boot te vinden. ik heb ff op soulboater gekeken en er staat nog een prion fly bij in die prijsklasse
Dan is dat veel te veel geld voor een fly... En dat is altijd een vraagprijs, gewoon maximaal de helft gaan bieden. |
 |
| Manos esto var a lastimar |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 07/02/12 09:55 |
|
 |
Big Dog ken ik niet uit ervaring maar is volgens mij gelieerd aan Valley, dacht ik.
Robson is eigenlijk een heel prima maar onbekend merk. Ik heb zelf ooit eens een Twintip gehad, de NRG XL is een hele fijne boot trouwens voor lange mensen zoals ik (1,94).
OutdoorXL in Barendrecht verkoopt ook Robson, als dat dichter bij je in de buurt is.
|
 |
|
|
skiffie
|
gepost door: skiffie op 10/02/12 21:37 |
|
 |
hey tjerk
moest je intresse hebben ,heb nog een kevlar -carbon PRIJON DELIRIUS te koop.
8,5 kg surft perfect op zee en je kan er nog goed mee uit te voeten op riviergolven.
danny
|
 |
| |
|
|
|