Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
jornbelgie
gepost door: jornbelgie op 14/04/12 16:41
kajaks opspuiten met PU schuim, wie heeft er ervaring mee?

Ik heb een 10 -tal 3-persoonskajaks met dubbele bodem (dagkajak en rotomod), die ik gebruik voor natuurexcursies per kajak in de belgische ardennen (www.natuurgidsardennen.be).
Ik zag onlangs een kajak, waar men enkele gaten bovenaan had ingemaakt, en ze had volgespoten met PU - schuim.

Mij lijkt dit handig, om bvb te vermijden dat de boot als die lekvaart volloopt met water, en evt. om extra steun onder de zitjes te krijgen?
Verder blijft de boot ook beter drijven bij omkantelen?

iemand ervaring hoe ik dit aanpak, en welke PU ? Het is immers niet de bedoeling dat die uitzet, zodat de kajakstoeltjes naar boven komen !

Iemand weet van nadeel hiervan? blijft de boot even hoog in het water liggen? het extra gewicht kan nog meevallen denk ik?

Jorn
www.natuurgidsardennen.be

Jorn

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
michielv
kanojogger @ www.start2paddle.nl
gepost door: michielv op 14/04/12 21:39
Ha Jorn, welkom op het forum.

Over je andere posts: het is hier op het forum niet toegestaan gratis reclame te maken voor bedrijven maar ik denk dat 1 van de admins je daar wel op zal wijzen.

Purschuim is geen goed idee: het neemt water op (je boten worden dus aanmerkelijk zwaarder!) en je loopt nog het risico je boten op te blazen. Purschuim kan nogal uitzetten.

Uit je vraag om stukke PE begrijp ik dat je een paar opknappertjes gebruikt. Dit hoeft geen probleem te zijn en ik snap dat je die goedkoop kon krijgen. Maar simpel gezegd: als je je materiaal niet vertrouwd zou ik mijn klanten er niet mee op pad sturen.

De kwaliteit van Dag en Rotomod ken ik niet maar bijvoorbeeld het plastic wat Prijon gebruikt is legendarisch. Prijon heeft voor meer merken boten gemaakt (onmder andere Eskimo) dus wie weet kun je een paar oerdegelijke niet te verslijten boten voor een redelijke prijs vinden? Lijkt me beter dan met lapmiddelen proberen te voorkomen dat er ongelukken gebeuren.
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
jornbelgie
gepost door: jornbelgie op 30/04/12 17:01
Michiel,

als je in belgie regelmatig boten verhuurt, of kajaktochten organiseert,dan vaar je onvermijdelijk boten lek, zeker met de lage waterstanden van de laatste jaren, op bvb de ourthe.
Bij de Belgische verhuur gebruikt men meestal rotomod, en ook wel dagkajak.
Ik heb zelf ook enkele prijons die ik niet voor de verhuur gebruik, maar ook die heb ik al lekgevaren bij lagere waterstanden.

De lappen dat ik zocht, is om boten extra te verstevigen, op plaatsen waar ik ze gelast heb.

Ik ben nieuw op dit forum en dit bericht zal ongetwijfeld op de verkeerde plaats staan, maar ik had toch op meer reactie met advies gehoopt op zon forum !
met zoveel leden.

Ik weet ook niet of er een instelling is, dat ik automatisch naar men eigen berichten kan gaan? want dat vind ik niet !

Of wie kan ik daarvoor contacteren?

Jorn

Jorn
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2013 Kanoforum.