|
msbox
|
gepost door: msbox op 19/04/12 12:22 |
|
 |
Hallo
Zijn er slimme oplossingen om een kayak vast te leggen aan een boom of steiger of moet ik echt een gat in mijn kayak boren waar een kabel door heen kan ? |
 |
| |
|
Bart Pijpers
www.de-batavier.nl
|
gepost door: Bart Pijpers op 19/04/12 15:05 |
|
 |
Nou ja, ok dan. ik zal hem maar inkoppen.
Een gat boren in je kano is natuur lijk hartstikke dom. 
Waar je zelf aan had kunnen denken;
De ketting door de draaglussen of draagbeugels (bij moderne WW boten) doen.
Anders met een lange kabel om je zitje.
Obvious of course |
 |
| Bart Pijpers |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 19/04/12 23:33 |
|
 |
Om wat voor boot gaat het? Ik heb wel een aantal wildwaterboten gezien waar op het achterdek een korte lus van staalkabel is gezet. Deze gaat door het achterdek heen en zit met bouten aan de binnenkant vast, hierdoor kun je dan een slot leggen. Pas geleden heb ik zoiets nog te koop gezien in een kanowinkel voor een redelijke prijs, ik kan me echter niet meer herinneren welke winkel dat was of welke leverancier. Ik gok Perception, omdat ik eigenlijk alleen Perception boten met deze constructie heb gezien.
Zie hier bijvoorbeeld:
http://www.sierratradingpost.com/perception-proline-super-sport-whitewater-kayak~p~68035/ waarschijnlijk kun je dat ook wel in de bouwmarkt halen. |
 |
| Manos esto var a lastimar |
|
|
maza
|
gepost door: maza op 20/04/12 09:23 |
|
 |
Er bestaan ook telescopische buizen die je in je kayak uittrekt en waar dan een slot & kabel door kan. Ik kan ze niet direct vinden.
Ik sluit hem gewoon met een staalkabel uit de brico rond het zitje...
|
 |
| |
|
michielv
kanojogger @ www.start2paddle.nl
|
gepost door: michielv op 20/04/12 20:29 |
|
 |
@msbox: wat wil je precies bereiken met je boot op slot leggen? Wil je onderweg je boot vastleggen om even verderop een hapje te gaan eten? Of wil je de boot echt achterlaten en volgende week terugkomen? Het hang ervanaf waar je bent maar meestal is het in een jachthaventje geen probleem om je boot even op een steiger te leggen en een ijsje te gaan halen. Als je echt langer weg gaat blijven zou ik even vragen of je je boot daar neer mag leggen, meestal letten mensen dan ook wel een beetje op je spullen als het mag.
Als er bijvoorbeeld ruimte tussen het zitje en de zijkant is zou je daar een kabelslot (van de fiets oid.) doorheen kunnen halen.
Het vervelende is inderdaad dat iemand die een slot echt stuk wil knippen het ook gewoon doet. Dus zeker op een afgelegen plek, op een rustig moment, heb je tijd zat om dat slot open te krijgen.
Wat ga je doen met je peddel ed? Neem je die mee? Anders zul je daar waarschijnlijk wel een gat in moeten boren. Of je legt een hangslot om de steel en maakt daar een kabel aan vast die aan je boot vast gaat.
Het zijn maar wat ideeen
|
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
|
gepost door: KayakFun op 17/03/13 15:54 |
|
 |
Ik heb dakdragers van Heinz Zolzer, dat is een extreem degelijke aluminium rail waar je van alles in kunt schuiven: rechte paaltjes, V-steunen, peddelhouders. Die peddelhouder heeft bovenaan 2 gaatjes om hem af te sluiten met een hangslot. De aluminium rail heeft in de voetjes ook 2 gaten voor een hangslot. Met 3 hangsloten heb je alles afgesloten.
Dus boten op het dak, peddels in de houder, en dan die antidiefstal kabel door alle handvaten van de boten en het uiteinde over de peddelhouder, dan met het hangslot de peddels en de kabel afsluiten. Dan hoef je de kabel niet door een deuropening te leiden. |
 |
| |
|
|
|