Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
Martijn
gepost door: Martijn op 28/02/05 15:10
Hoi..

Ik kom af en toe nog enkele kleine flaws tegen in het forumsysteem.. of puntjes die ik iets anders zou doen..

Wellicht hebben anderen dat ook.. en ik denk dat Stephen er alleen maar bij gebaat is als we dat ff netjes bij elkaar samenvatten in 1 thread, zodat hij zo kan kijken hoe de meeste gebruikers sommige dingen vinden/zien.

Dus lijkt het mij goed om hier te reply-en met een duidelijk punt als je vind dat iets anders moet.

Natuurlijk zullen veel dingen zowieso al anders worden of verbeterd zijn in de nieuwe versie...

Dan begin ik maar even met 2 kleinen puntjes:

Naar aanleiding hiervan

Waarom open je steeds een topic met dezelfde inhoud..
Ik heb hem weer verwijderd, en hou het even in de gaten. Snap je niet hoe het forum werkt mail me dan op info at kanoforum.nl

Het knopje onderaan een draadje om een nieuwe aan te maken is gevaarlijk... een foute klik is snel gemaakt. Ik zou die functie alleen bovenaan aanbieden, en evt.zelfs alleen in een (sub)forum overzicht. Als je het alleen in een forumoverzicht kan wordt er denk ik ook beter opgelet door posters of ze hun topic in het goeie subforum plaatsen.

En ik had nog een puntje maar dat ben ik nu dus weer vergeten..
ah well.. maybe later
if (!$succeed) {$try++}

Reacties (1 van 2 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
Boogieman
Riot - Boogie
gepost door: Boogieman op 28/02/05 16:39

Helemaal geen slecht idee...

Let's Boogie baby!
Shtinky_puddin
gepost door: Shtinky_puddin op 28/02/05 17:59
Goed punt!

En qua gebruikersgemak: ik vind de opstartpagina erg handig, links de actieve topics, rechts de mensen (nou ja, e kayakers ) die online zijn, en daaronder het overzicht van de diverse forums. Als je dan een draadje gaat bekijken, kan je volgens mij niet meer terug komen op die startpagina! Dat is, je kunt natuurlijk Back-en op je browser, maar er is geen mogelijkheid door klikken. Denk ik. Wel naar de actieve topics, of naar het overzicht van de forums, maar niet naar die combi actief-aanwezig

HIH

Oh, ennuh die spatie's rond de emoticons... En ze zijn niet aanklikbaar in Mozilla. Nou ja, wel aanklikbaar, maar dan gebeurt er niks...
www.kayak-keerwater.nl www.carsofcoolhaven.nl
KEESVK
gepost door: KEESVK op 28/02/05 18:32
Klein dingetje...

Als je op de startpagina komt en met je "muis" (of indicator heet dat geloof ik he) naar de topics links in beeld gaat kan je niet de bovenste aanklikken. Dit omdat er dan een lijst met "submenu's" komt. Moet je eerst naar beneden gaan totdat deze weg is, om dan vervolgens pas naar het bocenste topic te gaan...

Klinkt ingewikkeld, is ook geen onwijs groot probleem, maar als we dan toch wat moeten verzinnen.

KEESVK

ps: hoop dat je me wel snapt, ben niet zo'n computerfreak...prefer the paddle over the mouse
WWW.RIVERPROOF.NL
Gjalt
gepost door: Gjalt op 28/02/05 23:14
Shtinky_puddin schreef op 28/02/2005 17:59:
Goed punt!

En qua gebruikersgemak: ik vind de opstartpagina erg handig, links de actieve topics, rechts de mensen (nou ja, e kayakers ) die online zijn, en daaronder het overzicht van de diverse forums. Als je dan een draadje gaat bekijken, kan je volgens mij niet meer terug komen op die startpagina! Dat is, je kunt natuurlijk Back-en op je browser, maar er is geen mogelijkheid door klikken. Denk ik. Wel naar de actieve topics, of naar het overzicht van de forums, maar niet naar die combi actief-aanwezig

HIH

Als ik je probleem goed heb moet je links-boven op de link Kanoforum (diegene met het uitrolmenu) klikken om weer bij de startpagina te komen...
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 28/02/05 23:22
KEESVK schreef op 28/02/2005 18:32:
Klein dingetje...

Als je op de startpagina komt en met je "muis" (of indicator heet dat geloof ik he) naar de topics links in beeld gaat kan je niet de bovenste aanklikken. Dit omdat er dan een lijst met "submenu's" komt. Moet je eerst naar beneden gaan totdat deze weg is, om dan vervolgens pas naar het bocenste topic te gaan...

Klinkt ingewikkeld, is ook geen onwijs groot probleem, maar als we dan toch wat moeten verzinnen.

KEESVK

ps: hoop dat je me wel snapt, ben niet zo'n computerfreak...prefer the paddle over the mouse

Misschien snapt iemand anders deze maar ik vat hem niet

Shtinky_puddin schreef op 28/02/2005 17:59:
En ze zijn niet aanklikbaar in Mozilla. Nou ja, wel aanklikbaar, maar dan gebeurt er niks...

Ik ga het is testen, is puur java script waar het fout kan gaan maar ik dacht dat ik dat al hersteld had in eerdere versies.

Goed topic

Stephen heeft dit bericht gewijzigd
Kanoforummer
Shtinky_puddin
gepost door: Shtinky_puddin op 28/02/05 23:27
Gjalt schreef op 28/02/2005 23:14:

Als ik je probleem goed heb moet je links-boven op de link Kanoforum (diegene met het uitrolmenu) klikken om weer bij de startpagina te komen...

Indeed! Dank U! Maruh... Laten we dan zeggen dat het moeilijk is, 'Home' te vinden? Intuitief klik ik op 'Kanoforum' bovenaan de pagina, hier dus bijvoorbeeld de meest linker link van het rijtje

Kanoforum / Opmerkingen / Opbouwende kritiek / Pagina 1 van 1 (add)

en dan kom je niet op Home uit. En in de uitrolbare menu's zit hij dus wel, maar ik ben ondertussen zo gewend aan uitrolmenu's waar niet op de categorie kan worden geklikt, dat ik dat dus niet door had...

Shtinky_puddin heeft dit bericht gewijzigd
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 01/03/05 08:55
Misschien is het wat om aan te geven welke browser (versie), operating system ed. mensen gebruiken zodat Stephen weet waar iets niet (goed) werkt?

Bij mij werkt het menu in Firefox (1.0, preview release) op XP (yikes! is bij een klant gelukkig ) _wel_ goed, hoewel ik het automagisch uitklappen wel erg irritant vind (menu floept gelijk over de bovenste paar actieve topics heen en ik vergeet iedere keer een omtrekkende beweging te maken)

If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Martijn
gepost door: Martijn op 01/03/05 09:24
michielv schreef op 01/03/2005 08:55:
hoewel ik het automagisch uitklappen wel erg irritant vind (menu floept gelijk over de bovenste paar actieve topics heen en ik vergeet iedere keer een omtrekkende beweging te maken)

Da's volgens mij ook wat Kees bedoeld..
if (!$succeed) {$try++}
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 01/03/05 12:21
Ik snap en voel de pijjn van Kees en Michiel, ik heb dat ook geregeld als ik de site opstart en naar een van de bovenste threads wil gaan.

Heb dan regelmatig een link van zo'n uitschuifmenu te pakken.

Dan lijk ik nog een cookie=probleem te hebben; ik moet bijna altijd opnieuw inloggen ook al klik ik altijd "inglogd blijven" aan.
Op andere forums werken mijn cookies wel en hoef ik zelden opnieuw in te loggen.

Cheers!
http://rocky-kayaka.mybrute.com
Boogieman
Riot - Boogie
gepost door: Boogieman op 01/03/05 12:33

Dat werkt alleen als je het zelfde IP adres blijft gebruiken meen ik. En das lang niet bij iedereen het geval.

Let's Boogie baby!
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 01/03/05 12:38
idd maar heb dit fenomeen alleen thuis in Belgie (go figure..._
http://rocky-kayaka.mybrute.com
michielv
gepost door: michielv op 01/03/05 14:09
Heeft dat misschien iets met de instellingen van je PC? Misschien kun je ergens instellen dat bij het afsluiten van de browser de cache en cookies leeg-/wegegooid worden?

Ik roep ook maar wat
Arjan
Ik wil een skippybal!
gepost door: Arjan op 01/03/05 14:12
Als dit forum inderdaad ip gebonden login sessie heeft, dan kan dat natuurlijk best. Want niet iedere provider heeft statische ip adressen. En als je provider in belgie gebruik maakt van dynamische ip adressen dan is de kans erg groot dat je iedere keer als je inbelt een nieuw ip adres hebt.
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 01/03/05 16:03
Dus concreet
- niet ip gebonden herlogin (puur veiligheidskenmerk)
- menu niet automatisch uitklappen

Hmm vooral het onderste punt is lastig maar ik zal is kijken wat ik eraan kan doen
Kanoforummer
michielv
gepost door: michielv op 01/03/05 20:09
In geval van nood zou je dat menu ook een stuk op kunnen schuiven. Nu zit het precies in een redelijk logische route (tenminste, er zijn meer mensen die erlangs komen op weg naar "beneden").

Misschien een mooie plek voor een "Home" knop zonder menu?
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 01/03/05 22:47
Oei,

In de nieuwste versie is er geen ruimte meer voor opschuiven
Kanoforummer
michielv
gepost door: michielv op 02/03/05 08:52
Het is geen ramp hoor, inmiddels erger ik me er niet meer aan
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 02/03/05 08:57
Ach, in de nieuwe website is het probleem uit zichzelf al opgelost.. de topiclist staat een paar pixels meer naar beneden waardoor de sub menu's er al niet meer overheen kunnen gaan
Kanoforummer
Arjan
Ik wil een skippybal!
gepost door: Arjan op 02/03/05 09:57
En wanneer kunnen we die nieuwe versie verwachten dan?
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 02/03/05 10:23
We hebben nog niet echt een deadline neergezet, het hangt af van een aantal factoren
Kanoforummer
lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 02/03/05 10:27
een week , maand, jaar
waar moeten we aan denken?
succes met klussen.
tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl
Shtinky_puddin
gepost door: Shtinky_puddin op 02/03/05 14:43
Nog iets: misschien een idee om bij personalia ook lengte en gewicht mee te nemen of zo? Handig bij de is-deze-boot-goed-voor-mij conversaties? Zomaar een ideetje, hoor, schiet het gerust af...
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 02/03/05 16:37
lennart schreef op 02/03/2005 10:27:
een week , maand, jaar
waar moeten we aan denken?
succes met klussen.

maand

Shtinky_puddin schreef op 02/03/2005 14:43:
Nog iets: misschien een idee om bij personalia ook lengte en gewicht mee te nemen of zo? Handig bij de is-deze-boot-goed-voor-mij conversaties? Zomaar een ideetje, hoor, schiet het gerust af...

Iets voor v3

Stephen heeft dit bericht gewijzigd
Kanoforummer
Boogieman
Riot - Boogie
gepost door: Boogieman op 02/03/05 16:40

PANG!

Eigenlijk ook geen slecht idee, maar moeten mensen het wel gaan invullen natuurlijk. De meesten vullen hun e-mail nu al niet in...

En als ik even voor mn beurt mag spreken dan laat de nieuwe versie nog wel 1 a 2 maandjes op zich wachten geloof ik.

Edit: Ah stephen had al ge replyed...

Boogieman heeft dit bericht gewijzigd
Let's Boogie baby!
Boogieman
Riot - Boogie
gepost door: Boogieman op 02/03/05 16:58

steph: Misschien is het makkelijker als t menu omhoog uitklapt ipv omlaag??

Schiet ook maar af als t niet wat is!

Boogieman heeft dit bericht gewijzigd
Let's Boogie baby!
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.