|
spikey
|
gepost door: spikey op 22/04/05 23:21 |
|
 |
Quete nieuwsbericht Europagaai:
Twee weken geleden waren wij in Slovenië en de hoeveelheid sneeuw is veel belovend voor de waterstand deze zomer. Vandaag hoorden we op het nieuws dat er ook in de Franse Alpen onverwacht veel sneeuw was gevallen. Het ziet er naar uit dat dit jaar weer een goed jaar voor de wildwater kajakkers gaat worden
Laat die sneeuw maar snel gaan smelten dan!!!!! |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Stephen op 23/04/05 00:40 |
|
 |
|
Idd, anders word het een treurige mei vakantie.. Laat het water maar komen nu!!!!! |
 |
| Kanoforummer |
|
|
spikey
|
gepost door: spikey op 23/04/05 10:48 |
|
 |
|
Treurig?? Dacht het niet!! |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Stephen op 23/04/05 13:22 |
|
 |
Hehe.. Tuurlijk niet, maar wat water is vaak wel meegenomen.
Heb inkopen gedaan, even een 2 pittertje gehaald met gasfles en nog wat zut.. kleine bbq erbij gedaan.. |
 |
| Kanoforummer |
|
|
|
gepost door: Martijn op 23/04/05 15:42 |
|
 |
Hoi,
Al besloten wat de bestemming wordt?
/me is nieuwschierig
|
 |
| if (!$succeed) {$try++} |
|
|
|
gepost door: Martijn op 23/04/05 23:12 |
|
 |
SB + HSR (+ evt riviertje alpen (Isere/Doron gok ik))
Martijn heeft dit bericht gewijzigd |
 |
|
|
|
gepost door: Shtinky_puddin op 24/04/05 15:17 |
|
 |
Hawaii... Hmmmm als we voor Frankrijk gaan, wil ik toch op zijn minst daar op de bank gestaan hebben... Varen zie ik nog niet direct gebeuren, maar toch.

Het blijft een spannend golfje, natuurlijk.
Nog twee weken, en dan varen! |
 |
| www.kayak-keerwater.nl www.carsofcoolhaven.nl |
|
|
|
gepost door: Martijn op 24/04/05 17:09 |
|
 |
Ach.. gewoon ervoor gaan zou ik zeggen.. (bij een gem waterstand) als je roll goed zeker is, is er niet zo gek veel aan de hand.. als voelt het idd wel heel anders dan de andere europese spots (die ik ken)..
Als je aan de kant blijft staan wil ik anders wel ff voor komen doen hoe het niet moet
En ja.. natuurlijk, foto en video apparatuur ligt al klaar |
 |
|
|
|
gepost door: Shtinky_puddin op 24/04/05 17:58 |
|
 |
Hmmmm, als ik Playak mag geloven, zitten er toch wel plekjes waar je je VERRE van moet houden. En dan vaar ik toch echt liever in eerste instantie met personen die echt weten wat ze doen, en er al vaker gevaren hebben. Niks ten ongunste van huidige reisgezellen, uiteraard, maar enige ervaringsdeskundigheid kan daar geen kwaad volgens mij...
|
 |
|
|
|
gepost door: Rocky op 24/04/05 19:58 |
|
 |
Ach... Playak is al lang achterhaalt. Die zijkant die zogenaamd een dodelijk gat zou zijn is allang weg. Daar is al lang geleden extra steen in gestort.
Kijk gewoon op de site hawaiisurrhone.com voor d elaatste info. Zit ook een forum op dus kunt altijd ff navragen of er momenteel nog gevaarlijke plekken zijn.
Als jullie naar de Ainet golf gaan moet de Isel-pegel in Lienze echt wel op 300cm of meer staan anders is er vrij moeilijk in te komen vanuit het keerwater. Onder die stand is dan ook zowieso niet zo geweldig.
De Dolomitenwelle in de stad zelf heeft zelfs nog iets meer nodig.
De golf op de Drau (ook in Lienz zelf) loopt altijd minimaal een paar uur per dag. In de zomer zelfs zo goed als altijd. Vanuit Centrum richting Dolomiten-stadion, voor stadion rechtsaf weggetje langs de Dau inslaan. Zo'n 200 meter voorbij het stadion zit de "Gabi" speelplek.
Ainet (ongeveer 290 cm in Lienz);
image not available
Gabi:
image not available
Rocky heeft dit bericht gewijzigd |
 |
| http://rocky-kayaka.mybrute.com |
|
|
|
gepost door: Stephen op 24/04/05 20:59 |
|
 |
spikey schreef op 23/04/2005 17:40:
[...]
Atlantische oceaan
Niet eens zo'n slecht idee trouwens.. in de mei vakantie zijn de golven lekker hoog en goed daaro
Neem ik wel mijn surfplank mee
Magoed, leuke speelgolven is ook wel weer is leuk voor de verandering.. Tijdje geleden |
 |
| Kanoforummer |
|
|
|
gepost door: Rocky op 24/04/05 22:51 |
|
 |
Drau zit een beetje tussen golf en wals in (tenminste toen nigel en ik er waren = juni 2004) maar omdat het toch in Lienz zelf ligt is ff makkelijk te checken.
I zowiso leuk 4km trajectje van de wateruitlaat vd centrale tot aan de playspot. Snelle stroming en weinig keerwaters zorgen voor een leuke warming up.
De "glijbaan" van 5-6 meter bij de instap is ook erg leuk trouwens. |
 |
| http://rocky-kayaka.mybrute.com |
|
Arjan
Ik wil een skippybal!
|
gepost door: Arjan op 24/04/05 23:20 |
|
 |
Holy crap, dat ziet er allemaal vrij heftig uit. Dat wordt dus een hoop ondersteboven liggen voor mij |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Shtinky_puddin op 24/04/05 23:22 |
|
 |
Hahahaha dat krijg je ervan als je met de grote jongens wilt gaan spelen, Arjan En zo groot zijn we dan nog niet eens... Maruh binnenkort nog een dagje strand meepikken om bij te babbelen? |
 |
|
|
|
gepost door: Martijn op 25/04/05 10:00 |
|
 |
Wow.. de Rhone staat nu op ca. 1000 m2/s
da's een hele hoop water
en als het warmer wordt/blijft is het niet onwaarschijnlijk dat ie volgende week minstens net zo hoog staat
wordt nog spannend volgende week |
 |
|
|
|
gepost door: Stephen op 25/04/05 15:12 |
|
 |
go#dverd@mme@asd345iuda9s09u34a9sd904*#$(&$^!@^&
Dat meen je toch niet he
Ze weten altijd wel weer wat om die kanoers dwars te liggen |
 |
| Kanoforummer |
|
|
spikey
|
gepost door: spikey op 25/04/05 15:47 |
|
 |
Hehe ja niet relaxed dit soort dingen, maar geen ramp:
Er is een camping in deggendorf op 15 min rijden. Verder kan je nog varen wat je wilt, mijn ervaring leert dat je savonds na 21:00 dusdanig kapot bent dat je niet meer wilt varen!
Alleen de vraag is dus of we snacht op die camping aan kunnen komen.. en of ie niet volgeboekt is natuurlijk..
spikey heeft dit bericht gewijzigd |
 |
| |
|
|
str0ek
|
gepost door: str0ek op 25/04/05 18:36 |
|
 |
daar heb je wel gelijk in, maar het blijft vervelend, zie de discussie op soulboater iig.
wanneer gaan jullie die kant op dan?
|
 |
| |
|
Arjan
Ik wil een skippybal!
|
gepost door: Arjan op 25/04/05 20:29 |
|
 |
|
En anders slapen we maar in de auto. |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Shtinky_puddin op 25/04/05 20:57 |
|
 |
Auto slapen is prima, als we tenminste niet proberen met z'n vieren in jouw Astra te kruipen . Sowieso maakt het de eerst nacht niet uit, ze gaan vast niet midden in de nacht controleren. En daarna zien we wel. Dat 'vaarverbod' was vorig jaar ook al, trouwens. Nooit een probleem, eigenlijk. |
 |
|
|
|
gepost door: Shtinky_puddin op 25/04/05 20:57 |
|
 |
str0ek schreef op 25/04/2005 18:36:
daar heb je wel gelijk in, maar het blijft vervelend, zie de discussie op soulboater iig.
wanneer gaan jullie die kant op dan?
Begin mei |
 |
|
|
str0ek
|
gepost door: str0ek op 25/04/05 23:14 |
|
 |
right so. Dat vaarverbod is er al een tijdje ja, dat verbod op wild kamperen niet. Op soulboater is het eigenlijk duidelijk, een verzoek om zich aan het verbod te houden - zonder moraalridder te spelen mijnerzijds overigens - om niet het risico te lopen dat weer ergens een spot gesloten of anderszins off limits wordt.
but all in all just my 2 cents
Ivo
|
 |
| |
|
|
|