Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
Daniel v d Meulen
Fryslan Boppe
gepost door: Daniel v d Meulen op 12/05/05 01:00
Hey hallo

Nu heb ik al dik zeven jaar goede ervaring met kano's kajaks en alles wat daar bij komt kijken, maar om eerlijk te zijn weet ik niemand die kano's test en daar publicaties van uitbrengt.

Wie weet er iemand of wie voelt zich geroepen om kano's te testen en dit te publiceren?

Is het leuk om een testpanel te beginnen die in Nederland kajaks objectief test?
Fryslan Boppe

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
krusty
gepost door: krusty op 12/05/05 04:08
Heb je het over freestyle en wildwater boten specifiek? Of ook bijv touring-kano's?

En waar zou het gepubliceerd moeten worden, tijdschriften of websites?

Greetingz,
Krusty
krusty@xackers.net
http://xackers.net
(all the news, no crap)
macho
mijn gebrek.....kanogek!!!!
gepost door: macho op 12/05/05 09:25
zeekano's worden al getest.
bijvoorbeeld door han en arie kreuk, maar er zijn er nog een paar die dat doen.
Kijk bij de diverse bonden eens op de site's dan kom je er vast wel uit.

macho heeft dit bericht gewijzigd
Martijn
gepost door: Martijn op 12/05/05 09:32
Tja..
Dit topic staat toch in het rodeo/branding/freestyle forum..
Dus als het daar om gaat.. geef mij een set bootjes.. en ik zet wel op papier wat ik er van vind (na een weekje weg).
Liefst een trailer vol, en een busje erbij... dan kunnen we met een groep, en hebben we meteen meer meningen.

Alleen lijkt me sterk dat iemand zoiets gaat/kan/wil bekostigen.

Krusty is al heel leuk bezig, die heeft een vloot nieuwe testbootjes..

Maar als je het ziet in de vorm van een testteam.. zoals bij snowboarden of skiŽn, daar wordt je gewoon een weekje gratis sneeuw aangeboden, en dan gaan er 30 boards mee.. lijkt me een leuke opzet voor freestyle bootjes... ik stel me zeker beschikbaar !

Stiekem heb ik toch het idee dat DaniŽl het over vlakwaterkano's heeft.. hij komt niet voor niets uit Friesland (niks mis mee hoor ).
In dat geval.. heb ik geen interesse.. (en staat dit alles in het verkeerde (sub)forum)
if (!$succeed) {$try++}
Daniel v d Meulen
Fryslan Boppe
gepost door: Daniel v d Meulen op 12/05/05 09:46
Hey

Uuuuuhhhhh, ja inderdaad, deze topic staat op de verkeerde plaats.... sorry!

Ik bedoel dus eigenlijk vlakwater, toer en zeekajaks, maar ook opblaasbare kano's.
Het leek me leuk om de reviews op een internetsite te plaatsen, bijvoorbeeld op dit forum.
In principe zouden kanoverkopers dan inderdaad een tralier vol moeten gooien, naar een gezamelijke plek rijden (zoals de komende brandingdag oid.) en daar de kano's beschikbaar stellen voor een weekend. Leek me wel leuk, blijft iedereen een beetje op de hoogte en worden er objectieve meningen gevormd.

oant sjen!
Fryslan Boppe
Martijn
gepost door: Martijn op 12/05/05 10:01
Goed plan opzich.. ik ben altijd voor onafhankelijke reviews..
Maargoed.. Ūkzelf vaar eigenlijk nooit in kano's langer dan 3 meter...
if (!$succeed) {$try++}
Scooteraar
gepost door: Scooteraar op 12/05/05 12:34
Testen van kano's/kajaks! Tegenwoordig zie je dit niet veel meer, ik weet wel dat er vroeger kanotests stonden in het ANWB blad "Op pad", maar dat was meer dan tien jaar geleden. Toen werden er in Nederland nog boten gebouwd door Peter van Stipdonk (Kajett), Tiekano, Wato en Sunspeed. Er zullen nu allicht nog wat kanobouwers in Nederland zijn, maar die laten hun kano's voornameijk in het buitenland maken zoals Arend Bloem (Eagle & Sunshine, diverse modellen) en Friso. Volgens mij ligt de ontwikkeling van vlakwater en zeekano's zo langzamerhand een beetje stil hier. Het meeste nieuws over kano's en Kajaks komt uit Amerika en ook hier betreft het meestal aanpassingen aan bestaande ontwerpen en/of kleine verbeteringen. Het testen en een verslag hierover maken lijkt me wel leuk, maar dan in samenwerking met een fabrikant/Importeur, en de enigste die ik ken in Nederland op dit moment is Arend Bloem in Wormer. Het is net als met boeken over kanovaren, in het Nederlands is er (voor zover ik weet) op dit gebied weinig nieuws.
Reacties hierop hoor ik graag.
lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 12/05/05 18:11
ere gebeurt wel wat zeker als je en een tijdje niet naar kijkt en daarna weer wel dann denk je opeens bv DIE SHORELINE DIE ZAG ER TOCH VROEGER ANDERS UIT EN DAT KLOPT DAN WEL.

PERSOONLIJK DNEK IK DAT JE er veel meenr aan hebt als de beginselen ooit ergens duidelijk worden neergezet, lang is snel (bij dezelfde rompvorme en de voldonde aandrijving hebt. ect. dan leer je naar boten kijken.

ik kan het zelf in sommige soorten van boten een beetje ( na 15 jaar) voorspellen wat een boot doet als je er alleen in kijkt. maar er is wat dat betrefd nog veel terrein on ontgonnen.

Testen is hartstikke leuk natuurlijk, maar dan moet je wel met ene team zijn en bv een beginner vinden die er toch nog iets over kan zeggen is moeilijk te vinden en als ik ene kiwio of zo iet s moet gaan varen denkik maar een ding badkuip. maar das niet eerlijk tegenover die kiwi.

ik heb ene poaarjaar geleden en duo test gedaqan met de svalbard en de scarabee. de bouwer ( en vele zeekanoers met hem volgens mij) had altijdhet idee dat de scarabee een langzamere boot wat groot el lomp ziet hij eruit. maar wart bleek de scarabee is de snelste van de 2 ( we waren met z'n 2' en, en wie er ook in de scarbee zat die voor het snelst.

tikken dat kan ik niet.
Scooteraar
gepost door: Scooteraar op 12/05/05 20:19
Hoe snel je met een kano kunt varen hangt voor een groot deel af hoe getraint je bent. De bootlengte bepaalt alleen hoe snel de boot kan varen, de zgn. rompsnelheid is belangrijk, alleen als je een lange boot hebt moet je wel kracht genoeg hebben om die rompsnelheid te halen en/of te behouden. Het blijkt in de praktijk dat een romplengte van ongeveer 4 meter (waterlijn) voor de meeste recreatie- vaarders lang genoeg is. Dit komt door de wrijvingskracht. De breedte van de boot heeft hier minder invloed op dan de lengte. Met een boot van 4 meter op de vaarten en sloten in ons land ligt de rompsnelheid zo rond de 8 tot 9 km per uur. De toersnelheid van de meeste tochten ligt rond de 5 tot 7 km per uur. Een langere boot is in kleinere polderslootjes moeilijk wendbaar. Ikzelf heb thans een kano van 3,70 meter en die bevalt me uitstekend. Ik hoef niet zo hard. Als ik haast heb pak ik de auto of de motor. Kanovaren doe ik voor m'n plezier!
kab
gepost door: kab op 05/10/05 11:59
Voor testverslagen van zeekajaks kan je terecht op:http://www.zeekajak.info
Rolf
gepost door: Rolf op 09/10/05 11:40
Nieuwe spullen uittesten? Lijkt me leuk! Maaruh, je zoekt natuurlijk naar mensen met veel erva(a)ring en verstand van bootspecificaties, vaartechnieken enz. Daar val ik niet onder.
Buiten is het beter!
wendy
gepost door: wendy op 10/10/05 14:22
Scooteraar schreef op 12/05/2005 12:34:
de enigste die ik ken in Nederland op dit moment is Arend Bloem in Wormer.

Hierbij de kano/kajakwinkels in Zuid-Holland (ook importeur van diverse bekende merken):

www.kanoshop.nl
www.felix-kanosport.nl

Gr
Just2kayak.nl - Vloedkanosport.nl - Kanoshop.nl
JR!!!
Kanoshop.nl
gepost door: JR!!! op 10/10/05 21:03
http://driehoektraining.punt.nl/

heb gehoort dat ze ook fluit en robson gaan verkopen
Kanoshop.nl
Daniel v d Meulen
Fryslan Boppe
gepost door: Daniel v d Meulen op 10/10/05 23:43
www.kanowereld.com

Dealer en importeur van diverse kano's, kajaks en materialen (w.o. nieuw merk wildwater accessoires).

D.
Fryslan Boppe
spikey
gepost door: spikey op 11/10/05 00:05
Zo hebben we het reclame rondje weer gehad

weer ff trug naar ontopic -> testen van kano's/kajaks
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 11/10/05 11:36
Dat het een topic van 5 maanden geleden is maakt blijkbaar niet uit.. De kans is er dus tja waarom niet he..

Kanoforummer
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2014 Kanoforum.