|
|
gepost door: JeeWee op 05/10/05 00:26 |
|
 |
Lo krusty,
Ben aan het kijken naar een echte surfboot (zoals je waarschijnlijk wel hebt gelezen). Was echter bijna vergeten dat ten tijde van de aanschaf van mijn vibe ik ook erg geinteresseerd was in de squashtail. Indertijd koos ik voor de vibe (of - of situatie) maar nu ik naar de maverick aan het kijken ben is het zonde om de squashtail ook niet eerst te proberen. Misschien lijkt ie wel veel (teveel) op mijn vibe maar misschien ook niet! Is er een mogelijkheid om em te demo'en of misschien zelfs een weekje te lenen ofzo? Let me know! |
 |
| GrtZ JW |
|
|
|
gepost door: Rocky op 05/10/05 00:31 |
|
 |
Moet kunnen lijkt me, de boten van Koen zijn immers bedoeld als demo's.
Ik kom redelijk dicht langs koen als ik in NL moet zijn dus ik zou m eventueel voor je kunnen oppikken als we samen varen.
Lennart uit Leiden heeft er trouwens ook eentje.
Squashtail is echt anders dan de vibe: is sneller en geen bounce. Waarschijnlijk beetje langzamer dan de Marauder maar doordat ie erg kort is (190?) is ie super wendbaar. |
 |
| http://rocky-kayaka.mybrute.com |
|
|
|
gepost door: krusty op 05/10/05 12:13 |
|
 |
sure. drop me a mail. ik verwacht dan wel een test-rapportje
Greetingz,
Krusty
krusty@xackers.net
http://xackers.net
(all the news, no crap!) |
 |
| |
|
|
lennart
www.kanoshop.nl
|
gepost door: lennart op 07/10/05 20:06 |
|
 |
ik denk dat ik zondag wel op katwijkin de branding lig rond 13.00 de klubtijd je kan langskomen, een andere keer kan ook, ik helaas vaar in de komende tijd niet veel in de squash (in nov zit ik in nepal :-))))))) mail anders maar een keer lennartblauweboot et yahoo punt co punt uk
maar als je een echte surfboot zoekt dan is zo'n composiet boot wel een stuk sneller, maar de combinatie surf, wendbaar,en paly in deze volgorde dan is dit je boot |
 |
| tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl |
|
|
|
gepost door: JeeWee op 07/10/05 23:54 |
|
 |
Yo! Een bericht van de lennart himself! Had al in je profiel gekeken voor email of site ofzo maarruh.. je profiel is een beetje leeg. Het lijkt me wel wat om langs te komen bij katwijk op zondag. Ik heb al een demobootje via krusty maar dan kan ik mooi eens even kijken hoe een ervaren squashtailer zo'n ding nou vaart. En ik heb volgens mij nog nooit bij katwijk gevaren dus dat is ook wel leuk om eens een keer te doen (golven net zo goed als bij ter heijde?). Dit vooropgestelt dat mijn vaarmaartjes niet massaal gaan varen zondag natuurlijk maar als ik zo kijk naar de afspraken topic van deze week dan vraag ik me af of ze -uberhaupt- wel gaan varen dit weekend.
Ik ga zoiezo niet voor een composiet surfkayak; das mij veel te duur. Dus of een mega maverick, mega x-ray of de riot boogie. Of.. de squashtail. Volgorde van de kwaliteiten bevalt mij trouwens prima. Ik heb nou al een boel van de hype gelezen en ben erg benieuwd of ie nou echt zo goed surft. Hij blijft kort en het blijft plastic. Plus dat we natuurlijk niet zulke "vette" golven hebben hier aan de kust. Vraag me ook af hoe die nou is op een steile wand (golven storten vaak over de volle lengte om maar wandjes zijn er vaak nog wel te vinden). Die riviergolven die ik tot nu toe gezien heb op foto's en in filmpjes zijn allemaal vrij vlak. Wil wel de muur kunnen pakken en em naar de lip kunnen sturen voor een vette top turn natuurlijk
Anyways.. Neem aan dat dit de site is van je club?http://www.kbt-katwijk.nl/Dan weet ik gelijk waar ik moet zijn.
PS
Heb em vanavond even gepast. Leek eerst alsof ik er niet in kon maar na wat dingen losser gezet te hebben paste ik uiteindelijk prima! Damn wat zit ie lekker. Dis de eerste boot waarvan ik het gevoel heb dat ik er niks aan hoef te doen om er lekker strak in te kunnen paddelen. Cool! Zelfs de voetsteun via je hak voelt lekker aan en dat had ik al helemaal niet verwacht. Ga er wel dieper op in in me review maar wou ik toch even kwijt! Ow en timmie; ik denk dat jij er ook best in past hoor. Je moet gewoon wat beter je best doen. :p |
 |
| GrtZ JW |
|
|
|
gepost door: JeeWee op 09/10/05 10:59 |
|
 |
Zou je nog even kunnen bevestigen dat je gaat? Anders rij ik voor niets naar Katwijk. Mocht je niet reageren dan ga ik waarschijnlijk naar ter heijde of scheveningen met Iggy. Ta.
JW
PS
Er zijn wat rimpeltjes vandaag! Woohoo! |
 |
| GrtZ JW |
|
|
lennart
www.kanoshop.nl
|
gepost door: lennart op 09/10/05 12:46 |
|
 |
veel plezier ,
ik ga niet , ik ging er van uit dat de voorspelling van toen nog wat gingen worden (+-1 meter)
ik heb gistern naar de zee gekeken tijdens de verhuizing van kbt en dat in de combi met het huidige weer dacht ik laat maar.
de plastic mega's heb ik nog niet geprobeert. de boogie is meer surf en draait volgens mij beter over de achterpunt , maar dat kan je beter aan de boogieman vragen.
hij hangt goed in de wand, en zeker met de rommeligs zooi van de nkl branding vind ik het wel fijnn om een kort bakkie te varen. en als je ooit nog een aan cartwheel of zo zit te denken , dan is de squash je boot. dat kunnen die andere echt alleen in heel grote bakken. ja kbt daar ben ik wel lid van. hij surft echt als een tierelier. de accelleratie is echt ongehoord.
als de voorspellingen zo blijven dnek ik dat ik donderdag op het strand ben
je kan ook bellen
ik zit nnl de komende dagen wienig achter de compu
06 elf elf 39 twee en twintig
succes met het vinden van een bootje |
 |
| tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl |
|
|
|
gepost door: JeeWee op 09/10/05 20:47 |
|
 |
Ah gelukkig, toch goed gegokt door naar ter heijde te gaan i.p.v. naar katwijk vandaag. Dat telefoonnummer is inderdaad wel handig als je niet zoveel achter je pctje zit. Weet alleen niet of ik door de week naar katwijk ga rijden. De dagen zijn al kort genoeg nu. Blij om te horen dat ie zo goed surft en dat ie lekker kleeft in de wand. Vraagje over de moves. Cartwheels intereseren me eigenlijk niet zoveel (wil ze wel graag kunnen maar das wat anders). Waar ik meer in geinteresseerd ben zijn flipturns e.d. Moves die je vanuit de carve inzet of op de lip uitvoert met snelheid. Het is leuk dat corran ze kan maarre.. Kan jij al sommige van die moves?
Even kort over vandaag. Er was zero wind dus de golven die er waren waren mooi schoon. Het waren golfjes van kinhoogte ongeveer met een heel langzame loopsnelheid (dus erg erg mushy). Eerste indrukken van de squash. Damn; heupsteunen zijn toch wel lekker. FF wat schuim erin plakken voor de volgende sessie. Voorderest. Hij is totaal niet instabiel wat ik wel had verwacht door de hoge zit. Golven door peddelen moet je echt doen door "op te snijden". Door de minieme tail rocker kan je hem namelijk niet schommelen dus als je je gewicht gewoon naar achter gooit gebeurt er niks en rolt de golf zo over je puntje heen. Peddelt vrij gemakkelijk en is wat sneller als me vibeje. Houd even in gedachten dat de golven erg mushy waren maar om ze te pakken leek even moeilijk/makkelijk als in mijn vibe. Het bootje is en blijft natuurlijk kort en plastiek (dus zwaar). Surfen doet ie absoluut. Wanneer hij ging (zelfs op deze kleine golfjes) dan gaat ie ook echt. Een stuk sneller als me vibe. Enig probleem is dat ik door de slechte omstandigheden er weinig mee kon. Wat me wel opviel is dat je in het begin de neiging hebt om veel te hard te kanten. Dit geldt ook voor je gewicht naar voren en naar achteren verplaatsen. Door de tail rocker heb je het gevoel dat je weinig doet terwijl je eigenlijk als een gek de staart in het water drukt (als je achterover leunt). Met kanten moet je even wennen aan het extra moment dat je hebt door de hogere zit. Toen ik wat subtieler te werk ging heb ik nog even leuk kunnen surfen. Bochtjes draaien lukte ook en voelt heel heel erg lekker. Af en toe gaat het helemaal vanzelf, geen gesleep of geduw met je peddel of het gevoel dat je bootje blijft hangen. De rest van de ervaringen bewaar ik voor de volle review. Vandaag was in ieder geval veelbelovend. Ik hoop dat dat hij met grotere golven echt tot zijn recht komt. Volgens mij is het met surfkayaks net als met fietsen. Je leert het gemakkelijkst met wat snelheid. |
 |
| GrtZ JW |
|
|
|