| in/uitstapplaats Warche | ||||
| Kanoforum: Wildwater Algemeen | ||||
|
gepost door: willem12 op 09/11/05 14:05
Wie kan mij wat info geven over een in en uitstapplaats bij de Warche. |
||||
| Reacties (1 van 1 pagina's) |
||||
|
gepost door: Tuur op 09/11/05 16:06
er is daar ergens beneden Robertville een grote weg (ken de nummer niet) die over de warche gaat. als je op die brug staat (stoomaf kijken) is er aan je rechterkant een grote parking (niet verhard). Hier staat dikwijls een vrahctwagen om melk op te halen. Als je op deze parking staat, moet je gewoon naar beneden gaan tot aan de beek. Hier mag je instappen. Langs deze parking staat er ook een chalet (8hoekig dacht ik, ofwel rond). Als je geluk hebt kan je je hierin omkleden. De juiste nr van de weg staat in de wettekst (zie KBKV). Ik vindt de warche persoonlijk nu wel niet het einde (België heeft beter), dus als je het acht niet vindt, mis je niet zo enorm veel. Het is wel een mooie beginners beek .uitstappen doe je aan het meer van butchenbach, hier komt er ook een weg over. je vaart dus eigenlijk van het ene stuwmeer naar het andere |
||||
|
gepost door: JR!!! op 09/11/05 18:13
Ik heb hem een paar weeken geleden gevaaren toen er ook af vaart wedstrijden waaren. Maar ik dacht dat je hem normaal gesproken niet mocht vaaren. |
||||
gepost door: Ben op 10/11/05 08:13
Tuur schreef op 09/11/2005 16:06: Deze info klopt niet helemaal !! De instapplaats van de Warche is net buiten BUTCHENBACH (de omschrijving van de parkeerplaats etc. klopt wel) op de weg N647, vanuit het centrum van Butchenbach richting Elzenborn. En je vaart tot op het MEER van ROBERTVILLE. Het dorpje Robertville ligt nog enkele kilometers verder. De bevaring van de Warche gaat tot het dorpje Champagne (een eind buiten het dorp gaat er een brug over het meer, daar is de uitstaplaats) |
||||
|
gepost door: Rocky op 10/11/05 09:07
Een keer gevaren en toen meteen doorgevaren op de Ambleve. Uitstappen kan dan bij het stuwmeertje van Stavelot of nog een stuk verder bij het voetbalveld in Trois Ponts |
||||
|
gepost door: Bart Pijpers op 10/11/05 22:00
At Rocky, Het traject dat je beschrijft is het onderste traject van de Warche. Instappen daar waar de Warche de bebouwde kom van Malmedy verlaat. (De weg naar Spa en het beroemde F1 cirquit) Doorvaren op de Vesdre en hopen dat je daar een bult water erbij krijgt. (helaas meestal niet het geval) Uitstappen bij de monding van de Eau Rouge net voor het stuwmeertje van Stavelot. Het stuwtje net beneden de monding van de Eau Rouge is niet erg makkelijk om te dragen en met hoog water gevaarlijk. Klassiek stuk. Niet al te grote moeilijkheden WW I+ (bron Haesendonk) Veel struiken op de Warche. Bij hoogwater WW II met enkele voor beginners moeilijke passages door takken en omgevallen bomen. Helaas is haar zijrivier de Bayhon (WW III tot IV op de Haesendonk schaal) en het middenstuk van de Warche tot aan het stuwmeer van Beverce net bovenstrooms van Malmedy verboden om te varen. Niet dat daar vaak water staat omdat heet stuwmeer van Robberville heel veel water uit de vallij van de Warche wegleidt. Je merkt dat ik veel uit Haesendonk citeer. Ondanks dat dit boekje een baard als Methusalem heeft is het een aardige kapstok om je tochten te plannen en ook te kijken wat er eigenlijk nog meer voor moois in de Ardennen ligt. Als we met z'n allen heel braaf zijn en het vriendelijk vragen mogen we misschien wel eens varen van mijheer Happart. |
||||
gepost door: Ben op 11/11/05 08:38
Bart Pijpers schreef op 10/11/2005 22:00: De Warche mondt uit in de Amblève, niet in de Vesdre. |
||||
|
gepost door: Robbie op 11/11/05 13:46
Het leukste stuk van de Warche is het traject tussen de stuwmeren. Helaas is dit traject niet vrij toegankelijk. Op de Warche mag je tussen 1/10 en 15/3 wel varen vanaf het stuwmeer bij Robertville tot de monding in de Warche. Alleen daar waar borden dat aangeven mag je in- of uitstappen. Op het internet kun je de loakties ook vinden. Check deze linkhttp://mrw.wallonie.be/cgi/dgrne/sibw/sibw.kayak.aed.plen selecteer . De website van NKB verdient geen lof, maar de waterstanden pagina is up-to-date en wordt in samenspraak met NKV bijgehouden. http://www.nkb.nl/wildwater/peil.html. Alle benodigde info/links kun je er vinden. groet, Rob |
||||