PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Kano op tv - onderzoek TU Delft
Kanoforum: Algemeen
gepost door: Daniel v d Meulen op 13/11/05 22:10
Hey minsken,

Ik zag vanavond op RTL4 in het weekoverzicht een reportage over de TU in Delft.
Daar is momenteel een tentoonstelling bezig over ... (ik weet het goede woord niet.. naja) in ieder geval gaat het over bijvoorbeeld een televisie die deels is gemaakt van gerecycled hout,(zaagsel) etc.
Allemaal technologische hoogstandjes en verbeteringen.

Waar het om gaat is dat er ook een rode kajak tegen de muur aan stond, een wildwaterkajak zo te zien.

Wie weet wat ze hiermee aan het doen zijn?
MIsschien ff leuk om uit te zoeken...

Groetnis, Daniel

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: Stephen op 17/11/05 09:47
Tim zit bij de TU Delft volgens mij.. Maar aangezien hij nog niet gereageerd heeft weet ie dat niet denk ik
gepost door: spikey op 17/11/05 10:15
Hej, klopt werk op moment niet veel op de uni dus had er nog niet van gehoord. Zal er eens kijken als ik er ben. Het zou kunnen dat het een slalomkayak is. Ik ken een jongen van Industrieel ontwerpen die met een team voor (Double Dutch?) een nieuwe slalom kayak hebben ontworpen.

Grtz
gepost door: mldo op 18/11/05 22:49
Het gaat hier om een tentoonstelling over duurzaam ontwerpen. De boot is volgens mij een Prijon. Prijon gebruikt HTP als kunststof voor zijn bootjes. Dit maakt de boten recycle-baar. Zie het verhaal op de site van Prijon over HTP.

Vorteile HTP
HTP-Kajaks besitzen deutliche Vorteile in Formstabilität, Abrieb und Bootsgewicht gegenüber Kajaks aus rotiertem PE. HTP ist sehr umweltfreundlich. Beim Recyceln entstehen weder giftige Gase noch Rückstände, es ist grundwasserneutral und schwermetallfrei. Wir garantieren Ihnen deshalb eine lebenslange, kostenlose Rücknahme aller HTP-Bootshüllen.