PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Weer zeekajak kopen, maar welke is het beste ?????
Kanoforum: Toertochten / Grootwater / Vlakwater
gepost door: jelsan op 18/07/04 13:33
Een vraag van een oud zeevaarder die toch wel na 10 jaar weer een (zee)kano wil kopen, toen ik nog actief vaarder was, had ik eerst een Nordkapp,en later een Baidarka zeekajak, maar natuurlijk heeft de techniek en kwaliteit niet stil gestaan, dus wat kunnen de experts van deze tijd mij nu aanraden te proefvaren.

Jelsan
Norge

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: Nico B op 18/07/04 18:50
Persoonlijk vind ik dat de boten marginaal zijn veranderd. Allez, wellicht zijn de lichtere materialen nu beter betaalbaar maar qua vorm en vaareigenschappen? Zeg nou zelf gaat er iets boven een P&H Baidarka? Maar zoals altijd; ga passen en uitproberen.

Mogelijk is de grootste ontwikkeling in kleding en peddels geweest. De eerste met de membraamtechniek voor betere vochtafvoer. De tweede in vorm en gewicht. Mijn eigen peddel weegt nog geen 1kg en daarmee kun je het peddelen wel veel langer volhouden.
gepost door: gaanmetdiebanaan op 02/04/05 13:01
hoihoi,

Zoals bovenstaande persoon als zegt, er gaat niets boven een Baidarka. Er is weinig veranderd in de techniek. De kwaliteit is echter wel veranderd, en helaas niet geheel in positieve zin. De oude P&H boten waren van een kwaliteit die weinig bouwers konden evenaren. De huidige P&H boten daarentegen zijn van een veel mindere kwaliteit. Zoals met veel dingen..... de kosten voor produktie moeten omlaag en dat vind je terug in de kwaliteit van de boten.

Wij hebben twee prachtige P&H boten te koop, waaronder de befaamde Baidarka en een prachtige Fjord.
Mocht u interesse hebben of gewoon zin in een proefvaart..... kom eens langs

gepost door: Thomas op 02/04/05 13:37
wie is wij?
gepost door: lennart op 03/04/05 21:30
er gebeurt van alles, maar niet allemaal in de goede richting, de prijzen van niwue zeekano's zijn ontploft (min of meer) verder wordt er van alles gebouwd in pe , maar dat past niet echt bij de nederlandse omstandigheden en vaarders. letteman bouwd nu wel mooie boyetne ,maar daarbij geld pount 1 in sterkte maten, grotere liuoiken zijn er gekomen , maar ik weet niet of dat al weer 10 jaar gelden was,. mar las je een baidarka een fije boot vond en vind lekeker eentje zoeken.
gepost door: Nico B op 04/04/05 11:41
Ik zag gisteren bij de 2e handsmarkt bi OV een Baidarka voor €750,- Was nagelnieuw. Ik heb zelf €300,- voor een lekkend exemplaar. Alles heeft zijn prijs.
gepost door: Stephen op 04/04/05 13:49
Er lag ook nog een Nordkapp Valley voor 900. Gelukkig heb ik die van mij voor 600 mogen kopen een tijdje terug
gepost door: Jan de With op 19/04/05 12:22
-------- verwijdert i.v.m commerciele intentie -------
gepost door: hotwiredbrain op 18/01/06 20:35
Ik heb zelf een Nigel Dennis Greenlander (kleine kuip) En die bevalt me prima echt geen spijt van gehad. Alleen door het vele gebruik het ik er maar ene kielstrip onderlaten zetten omdat het met de slijtage soms er erg hard ging. Maar voor de rest een top bootje
gepost door: Stephen op 19/01/06 06:31
Hoi, hotwiredbrain,

Ik wil je vragen te stoppen met het omhoogschoppen van hele oude topics. Dat heeft imho geen zin.
Let dus even op de topic datum.

gr

Stephen
Beheerder Kanoforum