| Wat voor model/merk kano/kayak heb jij en waarom ? | ||||
| Kanoforum: Algemeen | ||||
|
gepost door: matiz op 06/12/05 21:31
(ik heb zelf nog geen kano, maar ben benieuwd naar de overwegingen van een ander) |
||||
| Reacties (1 van 1 pagina's) |
||||
|
gepost door: Jur-re op 06/12/05 21:34
Ik heb een eski en een prijon samurai (ww kano) hoop te sparen voor een ander.... |
||||
|
gepost door: spikey op 06/12/05 21:49
Kijk ook in deze topic: http://www.kanoforum.nl/forum/index.php/topic/1030/1 Ik heb een rodeobootje: Dragorossi Fish http://www.dragorossi.com/product.asp?ID=1 Edit: Overweging: ik vaar graag in de branding waarbij ik zoek naar een mix van surfen en rodeotrucs en dit bootje voorziet mij daar perfect in. Edit 2: Even niet bij stil gestaan met wat voor doel jeje bootje zoekt. Is brandingvaren niet je ding beschouw deze post dan maar als ongelezen, misschien is dan nog er iemand anders die het er nut nog van inziet Grtz |
||||
|
gepost door: michielv op 06/12/05 21:59
Matiz, voor wat voor doel zoek je een bootje? Want de meeste mensen hier doen aan allerlei soorten kanovaren (wildwater, branding, polo, slalom, zeekanoen enz.) en veel van die bootjes zijn niet geschikt om lange afstanden te gaan varen. Omdat je al eens schreef dat je weinig water in de buurt hebt en toch veel tochten wilt varen: is het niet iets van bij een kanvoereniging lid te worden? Dan kun je vaak gebruik maken van verenigingsmateriaal en als je geen vervoer hebt kan je boot misschien mee met een club-trailer of bij een ander lid op het dak oid. Plus natuurlijk dat je een hoop gezelligheid aan de andere leden hebt. Nog een voordeel van een vereniging is dat je vaak een hoop verschillend materiaal kunt proberen. Want we kunnen je wel naar een bepaald soort bootje praten maar voor hetzelfde geld is dat niet wat je zoekt en dan zit je met de gebakken peren. Voor niet te wild water (dus wanneer je niet moet kunnen eskimoteren) is een eska (SK) ook heel geschikt. Alleen is dat geen super comfortabele boot maar wel erg snel. |
||||