| vraagje | ||||
| Kanoforum: Rodeo / Freestyle / Branding | ||||
|
gepost door: Michael op 10/01/06 14:45
Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe boot. vaar nu in een Dagger Super Ego en wil wat anders gaan varen. Heeft een van jullie ervaring met een Jackson kajak. Was aan het kijken voor een All-Star of een Super Star. thanx alvast, Grz Frank |
||||
| Reacties (1 van 2 pagina's) |
||||
| 1 2 | ||||
|
gepost door: JR!!! op 10/01/06 16:03
dat zijn zkr mooie bootjes ik vin ze aleen erg duur ! |
||||
|
gepost door: Jur op 10/01/06 16:04
- |
||||
gepost door: michielv op 10/01/06 16:21
JR!!! schreef op 10/01/2006 16:03: Valt wel mee toch? AB heeft nu alle modellen in de aanbieding voor 795 euro. http://www.kanokoopjes.nl/kanokoopjes/index.php?ac=show&cat=4 |
||||
|
gepost door: Rocky op 10/01/06 17:02
Op Zelezny en Robson na zouden de Jackson kayaks toch de goedkoopste moeten zijn? In de US is de suggested retail price 895 USD. Kunt dit beter niet naar euro's omrekenen want dan wordt je waarschijnlijk een beetje misselijk Maar zie net dat de prijzen bij AB weer eens verlaagd zijn dus dat is best wel cool. Zeker als je weet dat de nieuwste modellen de laatste jaren voor 1095/1195 euri's de deur uit gingen |
||||
|
gepost door: Rocky op 10/01/06 17:06
Frank-Michael, vergeet zeker niet te proefvaren! Elke keer dat je iemand op de rivier ziet met een andere boot: gewoon ff vragen. Erg gaat niets boven Demo-en, en daarmee bedoel ik niet twee minuten peddelen op vlakwater Testvaren moet je doen op t water waar je de boot t meest denk te gaan gebruiken. De Jacksons zijn zeker "hot" maar dat wil niet perse zeggen dat het de beste boot voor iedereen is. Succes met je zoektocht! |
||||
|
gepost door: freeflower op 10/01/06 17:14
ben het met rocky eens. alleen vind ik het gezuur over de prijsen van aan kajaken gerelateerde producten wat overdreven. ga maar een uitrekenen wat je doel groep is. en wat voor kosten je moet gaan maken. zal je zien dat je nu boten en kleden en cursesen voor een hele normale prijs krijgt. greets remi |
||||
|
gepost door: Tuur op 10/01/06 17:15
895 $ voor een nieuwe boot, dat gaat in de richting van de prijzen van Zelezny. De € is nog steeds meer waard dan de $ als ik mij niet vergis. Mss iets van een 850 voor een nieuwe boot dan e |
||||
|
gepost door: freeflower op 10/01/06 17:22
ja maar dan heb je hem wel in de usa liggen. handig als je toch in callafornia gaat varen. maar als je hem hier wil gebruiken... gaat het je dus een stuk meer kosten. greets remi |
||||
|
gepost door: rodeoraoul op 10/01/06 19:35
bedoel je nou dat je de boten niet duur vind of juist wel remi? ik vindt ze iig behoorlijk prijzig. 1100 euro voor een stuk plastic is niet niks. ok, research ed kost veel geld en de markt is relatief klein...maar zoveel geld? jackson kayaks gaan wat meer naar een redelijke prijs denk ik, maar de outfitting ziet er dan ook wel armzalig uit. is dat boat armor nou anders of niet? misschien kun je met krusty wat afspreken om te testen, die heeft veel bootjes toch? of op zo'n testdag van em.. greetz raoul |
||||
|
gepost door: freeflower op 10/01/06 21:13
nou het mag dan een hoop je plastic lijken. maar het is ook iets wat de halfe weereld over gereist heeft en wat een lakker warm slaap plek je heeft gehad toen hij nog niet in jou koude schuur lag. en het is ook een manier om een gratis bakje koffie te krijgen. en het is ook een manier om eens wat meer van alle boten te weten te komen en het is ook de inkomsten van degene die de boot naar nederland heeft weten te krijgen. ff een bedragje: als je je boot van jackson naar schoorl laat komen kost je dat 239.06 dollar. greets remi |
||||
|
gepost door: Baz op 10/01/06 22:04
Het is veel geld, maar in het vervoer zit iid veel geld. Maar het ontwikkelen van een bootje en het ontwikkelen van een mal om polyetileen met hoge druk in te spuiten kost ook nogal wat heb ik gehoord. En zeker omdat het allemaal op relatief kleine schaal is is het een prijzig stukje plastic...helaas... Greetz Bas |
||||
|
gepost door: Shtinky_puddin op 10/01/06 22:36
Remi, Ik hou me normaal verre van prijzen-oorlogen op dit forum, maar nou ben ik toevallig én logistiek econoom, én werkzaam in de transportwereld. Ik snap je punt en onderschrijf het wel enigszins, maar als jij bereid ben om 240 dollar per boot te betalen om die van Jackson Kayaks naar Schoorl te brengen, moeten wij eens praten Maar goed, ik wil eigenlijk dus niemand aanvallen over prijzen, AB vs. OV, cursuskosten etc. Twas alleen ff sterker dan ik... Noem het beroepstrots |
||||
gepost door: freeflower op 10/01/06 23:22
Shtinky_puddin schreef op 10/01/2006 22:36: bedoel je nou dat het goedkoop is??? want dit zijn wel de werkelijke prijzen. had het ff uit gezocht op internet. greets remi |
||||
|
gepost door: Rocky op 10/01/06 23:29
He he ik zat al aan je te denken shtinky ;-) Geloof ooit gelezen te hebben dat je voor 1500 euro een container per boot uit China kunt laten komen? Stuur je die zelfde conainer per FedEx dan ziet t er natuurlijk heel anders uit... Met zo'n courier dan kan ik ook geloven dat een kayak vanuit de US meer dan 200$ transportkosten heeft. Ik snap ook wel dat kayaken in vergelijking met wielrennen/mountainbiken misschien niet duur is. Maar dat neemt niet weg dat 1000 euro gewoon veel geld is. Of het te veel is hang natuurlijk van je financiele situatie af en hoe vaak je bootjes wilt kopen. Bas: Niet om moeilijk te doen maar nou ben ik toevallig én kunststof chemicus én was ik werkzaam in de injection moldingwereld.* De mallen zijn inderdaad erg duur maar het zijn natuurlijk wel roto-molding mallen (blow-molding bij Prijon en Eskimo) en geen spuitgiet mallen ;-) * comment naar voorbeeld van Shtinky |
||||
|
gepost door: Shtinky_puddin op 10/01/06 23:36
@ Remi: nee, ik bedoel dat het duur is. EDIT EDIT EDIT oke ik knip de rest van het verhaal maar weg want welke variant ik ook bedenk, het wordt allemaal flamen en trollen anders... Maar als jij zakelijk boten wil laten overkomen, neem mijn advies en betaal geen 240 euri's, dan kun je ze inderdaad net zo goed individueel laten Fedex-en... @ Ralph: nice one! |
||||
|
gepost door: Rocky op 10/01/06 23:54
Eh... FedEx wil je niet weten Heb net ff FedEx kosten berekend voor USA-NL voor een 20KG pakketje van 200*70*40cm: vanaf 700$ Remi, welke shipper heb jij gechecked? Gewicht is niks maar het zijn de afmetingen he; je betaald voor de ruimte die je inneemt. |
||||
|
gepost door: Don Marty op 11/01/06 00:15
Is het niet zo dat je per kg betaald naar Europa, en per formaat naar Amerika...? Je kunt verhuizers vragen of ze nog een plekje over hebben in een lichting naar NL toe. |
||||
|
gepost door: freeflower op 11/01/06 10:49
het klopt dat het gewoon een individuele zending met ups is. maar ik bedoel er een punt mee te maken dat er meer kosten zijn dan plastic. want als je alle boten op die manier gaat vervoeren zouden de kosten de pan uit reizen. het klopt dat het veel geld is. maar het is gewoon hoe veel jij er voor over heb. je kan ook een oude cannion kopen voor 200 euro. heb je wel een boot. maar als je een goeie boot wil moet je er dus ook iets voor over hebben. maar dat is eigenlijk met elk product. neem mp3 spelers voor 25 euri heb je er 1. maar die gaat in een week kapot. of je koopt gewoon een goeie maar dan ben je geld kwijt. greets remi |
||||
|
gepost door: roosmcd op 11/01/06 11:30
Je moet gewoon even wachten, dan wordt de boot vanzelf wel goedkoper..... En ik vraag me af of ze er dan ook nog verlies op maken. Ik heb geen idee van het percentage mensen wat de boten direct koopt als ze nog in de 'hogere' prijsklasse zitten. (poll? 1. Ik heb mijn boot spiksplinternieuw gekocht 2. Ik heb mijn boot in de aanbieding gekocht 3. Ik heb mijn boot tweedehands gekocht 4. Ik heb mijn boot gestolen) |
||||
|
gepost door: Stephen op 11/01/06 11:33
Poll toegevoegd |
||||
|
gepost door: Rocky op 11/01/06 12:06
Mijn antwoorden voor de poll: 1. Ik heb 1 boot spiksplinternieuw gekocht 2. Ik heb 3 boten in de aanbieding gekocht 3. Ik heb 1 boot tweedehands gekocht 4. Er is 1 boot van me gestolen (De spiksplinternieuwe natuurlijk) |
||||
|
gepost door: disco pol op 11/01/06 12:39
Ik vaar reeds een jaar met een all star, er is veel been ruimte in, zeker in vergelijking met een disco. Ik heb er al zwaar wildwater mee gevaren en zonder problemen. In het begin was het wat wennen, maar het is een zeer technische boot, wat je moet leren. Maar je kan er heeeeeeeeeeel veel mee, ook in de branding waar "airials" mogelijk zijn. |
||||
|
gepost door: JR!!! op 11/01/06 14:37
wat ik gek vind is dat als je de niewste van de nieuwst modellen koop dan hij dan rond de 1000 euro is en als je dan een jaar wacht en er is een nieuw model dat hij dan van 1000 euro naar 695 euro gaat. maakt de dealer dan verlies of heeft hij er dan al genoeg op verdient? dit zie je vaak bij OV de all star is inderdaat goedkooper, ik dacht dat hij duurder was. ik moet nog wel ff sparen tot dat ik hem kan koopen |
||||
|
gepost door: Anke op 11/01/06 21:41
Ik heb mijn all-star ook al weer bijna een jaar. Ja, hij is ruim, want ik pas er in, maar het houd niet over. Het ligt er helemaal aan wat je er mee wil gaan doen. De all-star is gemaakt om de lucht mee in te gaan. Ik wil dan ook de loop en de blunt gaan leren. Ik vind de jackson kajaks goed afgewerkt. Ze zitten lekker en hebben geen gaten door de romp heen, waardoor er minder snel water binnenkomt. Ze zijn superlicht, dus een stukje lopen met je boot op je schouder is ineens een stuk minder vervelend. Er zijn ook nadelen. Cartwheelen gaat vrij zwaar, zeker voor z'n lengte, omdat hij zoveel volume heeft om goed de lucht in te gaan. Hij is ook vrij langzaam en daarom vind ik hem in tegenstelling tot disco pol niet fijn voor wildwatervaren (lees: afvaren van een rivier). Ik gebruik daar liever een snellere boot voor waarmee je wat minder afgeketst wordt op de keerwaterlijn. |
||||
gepost door: michielv op 12/01/06 08:02
roosmcd schreef op 11/01/2006 11:30: Mijn antwoorden (plus het aantal boten wat ik nu nog in de schuur heb liggen) waar het op slaat): Antwoord 1: 1 Antwoord 2: 2 Antwoord 3: - Antwoord 4: - Antwoord 5 (mijn boot is gesponsord): 2 Alle bootjes die ik vroeger eens gehad heb ga ik niet meer bedenken hoe ik daar aan gekomen ben, da's te moeilijk met teveel mogelijkheden die hier nog niet staan (inclusief ruilen voor een CD ). |
||||