PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Aanschaf Riot Dominatrix 47
Kanoforum: Algemeen
gepost door: Graham op 23/07/04 20:56
Nou ik zal me maar eerst even voorstellen mijn naam is Jaimy en ik heb dus een vraag en hoop dat iemand het kan antwoorden voor zondag :-)

Ik ga a.s. dus een Riot Dominatrix kopen voor namelijk voor de branding en speels varen...

Is dit een beetje een goeie boot voor een beginner (ben wel actief met wedstrijd kanoen in een plastex)

ik heb er 1 dus op het oog die ik waarschijnlijk ga kopen en is een demo model voor euro 495,-

Gr Jaimy

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: Rocky op 23/07/04 23:19
Als je er goed in past is er zeker niks mis mee.

De boten uit de Dominatrix reeks zijn zeer geschikt voor brandingvaren.

Omdat het een iets langer model is is ie namelijk veel sneller dan de nieuwste rodeobootjes en dat is in de branding een groot voordeel. (Zowel bij het surfen als t uitpeddelen).

Door de zeer scherpe kanten is ie ook wat carven aangaat de meeste moderne boten nog steeds ver vooruit en zoals t alle Riots betaamd is ie uitgerust met vinboxen.
Met de vinnen erop worden de surfeigenschappen nog eens extra geaccentueerd en flatspins blijven gewoon mogelijk.

Door de dunne uiteinden is de boot ook prima geschikt voor verticale moves zoals wheels en squirts.

Dan nog wat "kritische" notes:
De scherpe kanten en het dunne achterdek maken het niet de gemakkelijkste boot voor WW varen.
De nieuwste bootjes zijn allemaal superkort waardoor ze gemakkelijk stuiteren op een golf en dat maakt de nieuwste aerial moves mogelijk. Ook zijn die superkorte propjes door hun slappe kanten en dikke punten vergevingsgezinder op WW.
In de Dominatrix zul je geen airloops maken en de aerial moves op golven zullen ook een stuk moeilijker zijn.

Zelf heb ik al twee jaar een Trickster (in principe een Dominatrix 50) en ik vind het een geweldige brandingkayak.
In tegenstelling tot de meeste WW boten kun je met de Dom's parallel aan de golf blijven plakken; echt surfen dus.

Dus als t je voornamelijk om de branding gaat en een beetje vertikaal klooien op rivieren en vlakwater zit je met de Dom prima.

Daar t een demo-model betreft zou je alle zaken zoals waterfles, schuimstukken en vinnen erbij moeten krijgen.
Vraag hierna (sterker nog, sta erop) want dit wordt nogal eens "vergeten".

Desnoods plukken ze maar een zak uit een nieuwe boot; tis tenslotte een demo en geen 2e hands.

Nog een kleine opmerking, hoe zwaarder je bent hoe gemakkelijker je de boot vertikaal krijgt bij squirts en wheels maar hoe moeilijker je het krijgt op WW...
Dit geldt uiteraard voor alle boten.

Veel plezier (wat voor boot je as zondag dan ook mag aanschaffen).

Misschien kun je nog ff je stats (lengte en gewicht) posten dan kunnen mensen je beter van dienst zijn met advies. Heb je de boot ook al eens gepast?
Ik pas zelf namelijk niet in de Dom 47; mijn enkels zatten al klem in de voorpunt terwijl ik nog achterop de kuiprand zat...
Maar ik heb dan ook vrij lange benen.

Ralph

gepost door: Graham op 23/07/04 23:29
Hey Ralph...

Bedankt voor je reactie!

Ik moet hem nog passen en goed dat je dat verteld van de vinnen enz. want daar heeft hij niks over verteld!

Ik ben een klein iemand van 1.76 en me gewicht is 83 ...

Ik ga het voornamelijk gebruiken voor de branding (op vakantie enz) aangezien ik ook nog een k1 heb..

je hoort het nog wel wat ik heb genomen!

Gr
Jaimy