PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Riot Disco of dominatrix
Kanoforum: Wildwater Algemeen
gepost door: Pixel op 27/07/04 19:22
He Mensen!

Ik heb een vraagje, heb laatst met me broer branding gevaren in een dominatrix en sindsdien heb ik ook de tik gekregen van branding varen en ww.

Nou wil ik deze week ook een dominatrix aanschaffen maar kwam een leuke aanbieding tegen van een disco.

nou is mijn vraag welke is nou beter, waar heb je nou meer plezier van een dominatrix of een disco? :?

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: michielv op 27/07/04 20:11
Zowiezo zijn er verschillende modellen (groottes) dominatrix dus let wel op dat je dezelfde boot als die je al eens gebruikt hebt krijgt. Verder zul je denk ik beide boten gewoon eens moeten proberen want er niets beter, alleen wat jij lekkerder vindt varen telt.

Echt goed voor brandingvaren is natuurlijk een echte surfkayak zoals de Riot Boogie die nu voor een prikkie bij Arend Bloem ligt (250 euro). 8)

Als je er ook wildwater mee wilt gaan varen is een boogie weer minder geschikt maar dan zou ik ook eens nadenken over een BlissStick zoals de Blitz/Blitz Special ofzo. Maar goed, dat vind ik weer een prettig merk, zo heeft ieder zijn tik

In ieder geval welkom!
gepost door: Rocky op 28/07/04 09:11
Disco en Dominatrix zijn twee totaal verschillende boten :-) maar allebei excellent.

Zoals alle riotboten surfen ze in ieder geval prima.
De dominatrix zal (afhankelijk van de grootte) gemakkelijker te cartwheelen zijn op vlakwater terwijl je met de Disco juist in de wat ondiepere speelplekjes beter uit de voeten zult kunnen vanwege de kleinere lengte.

De Dom is veel sneller in de branding en doordat de vinnen vlak achter je zitje zitten kun je er ontzettend hard mee carven.

Beide boten zijn supergemakkelijk voor het maken van flatspins.

Doordat de Disco korter en boller is hij ook geschikt voor alle moderne aerial moves (de Disco is trouwens de stamvader van alle moderne korte rodeobootjes).

Voor het afvaren van rivieren zal de Disco wat vergevingsgezinder zijn. Het lange platte achterdek van de Dominatrixen leert je heel erg snel hoe belangrijk het is om goed op te kanten ;-)

Moeilijke keuze!
Als je de kans hebt om ook eens de Disco proef te varen moet je dat zeker doen.
Proefvaren (en dan liefst op t soort water waar je de boot t meest gaat gebruiken) is de beste manier om je eigen voorkeuren te leren kennen.

Ik heb er zelf een hobby van gemaakt om elke keer als ik een boot zie die me interessant lijkt naar de eigenaar toe te lopen en te vragen of ik m ff kan proberen.
Zowel in de branding, speelplekkie of stukje riviervaren.

Als er niet te veel aan de afstelling gerommeld hoeft te worden vinden de meeste mensen dat prima.

Rocky
gepost door: Pixel op 28/07/04 15:52
Het is wat jullie zeggen eerst maar even uitproberen. Het blijkt dat de dominatrix van me broertje te zwaar voor mij is(ik weeg 62kg)

dus ik ga ff de disco testen! In ieder geval bedankt voor de adviezen!

Greets Kent
gepost door: Rocky op 28/07/04 16:08
Hangt ervan af wat je wilt he; hoe zwaarder je bent en hoe kleiner de boot des te gemakkelijker wordt het om vlakwatercartwheels en sternsquirts te maken.

Surfgedrag en het varen van rivieren worden dan juist weer moeilijker.

Demo, demo, demo ;-)