| BlissStick Blitz? | ||||
| Kanoforum: Rodeo / Freestyle / Branding | ||||
|
gepost door: michielv op 04/08/04 11:23
Hoi allemaal, voor spelevaren op de sloot achter gebruik ik momenteel een Blitz Special en hoewel de boot verder prima is kunnen mijn voeten er net niet in (ik weet dat ik eigenlijk te groot ben voor deze boot, maar goed, een gegeven paard...). Hoewel ik het geweldige plan had om de voetenruimte te vergroten is het misschien een beter plan om te kijken of de iets grotere broer (de Blitz) net wat beter zit. Dus.... ik ben op zoek naar iemand die een gewone Blitz heeft om te kijken of ik die een keertje zou mogen proberen (op vlakwater) en vergelijken met de Blitz Special. Als iemand een Blitz heeft of iemand kent die er eentje heeft...? Alvast bedankt & groetjes, Michiel PS Het is niet de bedoeling meteen een _nieuwe_ boot aan te schaffen dus tips voor een nieuwe RAD, Flipstick oid zijn niet aan me besteed :P |
||||
| Reacties (1 van 1 pagina's) |
||||
|
gepost door: Thomas op 04/08/04 11:39
he michiel ik heb nog wel een prijon alien.. ruilen??? :P maaruh je gaat nu dus toch maar niet je voetenruimte vergroten? groeten thomas |
||||
|
gepost door: michielv op 04/08/04 12:41
Ik heb nog genoeg dingen te doen en het wordt alleen maar meer . Plus dat het mij wat makkelijker lijkt om de Blitz Special eventueel te verkopen en een iets grotere boot ervoor weer te kopen.Aangezien ik die boot echt alleen maar op vlakwater gebruik zou ik zelfs een boot met een scheurtje willen overnemen. Repareren is zo gepiept en hoewel ik de boot niet meer 100% zou vertrouwen op wildwater istie voor vlakwater en branding nog prima deluxe (Luuk heeft gezien wat ik met een Whiplash heb gedaan en dat werkt perfect. Kost ongeveer 5 euro aan materiaal en een half uurtje werk ). |
||||
|
gepost door: Thomas op 05/08/04 13:39
heb je een foto van je bootje? |
||||
|
gepost door: michielv op 05/08/04 14:43
Nog niet maar die is zo gemaakt. De Blitz Special gaat zowiezo niet weg voordat ik de perfecte vervanger heb gevonden ![]() Of bedoelde je van die boot die ik ooit gerepareerd heb? Dat is ook zo gemaakt en ook zo uitgelegd/voorgedaan trouwens. Alles wat je nodig hebt is een stukje aluminium of PE, een flinke stapel parkertjes (spaanplaatschroeven), een stuk neopreen of oude fietsband oid, schoevendraaier, ijzerzaag, boormachine en een vijl. Wat je vervolgens doet is een stukje aluminium of PE (dat laatste heb ik nog niet geprobeerd maar zal ook wel lukken denk ik) iets groter/breder dan de scheur maken. Langs de rand een zoot gaatjes boren die zowel door het stuk alu als de boot gaan (ja, je boort dus extra gaten in de boot). Vervolgens een stuk rubber of neopreen (om de boel af te dichten, vgl een rubber ringetje) ertussen, de boel met de parkertjes stevig aandraaien en als laatste de parkertjes die aan de onderkant natuurlijk uitsteken afzagen. Om het netjes af te werken kun je er nog een stukje tape overheen doen maar dit hoeft niet. Voor vlakwater en branding is dit perfect, voor wildwater zou ik het niet doen omdat je bij knallen tegen rotsen natuurlijk een heel ander soort belasting krijgt dan het schuiven op het strand. issuh simpel |
||||