| Rocky's vakantiefoto's | ||||
| Kanoforum: Wildwater Algemeen | ||||
|
gepost door: Rocky op 09/08/04 18:45
Hoi luitjes, de foto's van mijn Oostenrijk trip staan nu ook online, enjoy! Foto\'s Oostenrijk Juli 2004 Aanzet tot een Flipturn (poging...) op "Gabi" in de Drau: image not available Rocky |
||||
| Reacties (1 van 1 pagina's) |
||||
|
gepost door: michielv op 10/08/04 07:46
De foto onderaan op pagina 6 (http://xackers.net/freewheelers/austria2004-6.htm) is wel erg mooi... Dat had zo een boomerang ansichtkaart kunnen zijn ![]() De rest ziet er ook goed uit, was vast een goede vakantie ![]() |
||||
|
gepost door: Rocky op 10/08/04 12:48
He he, dat was ons "nouveau cuisine" ontbijtje tijdens het wildkamperen op een leuk veldje vol met mooie bloempies (inc insecten) en verse aardbeitjes. Eenvoudig leven kan zo mooi zijn; de camping met zwembad, "kayak gear drying facility", Bierstube en alle andere gemakken kon er niet aan tippen ;-) Hebben helaas geen peddelfoto's op de boven Gail kunnen maken ivm met slecht weer. Dat ging HARD! |
||||
|
gepost door: Stephen op 11/08/04 12:59
Zitten vette foto's tussen ja ![]() Geen videotjes gemaakt ?? Daar kick ik nou op |
||||
|
gepost door: Nienke op 22/08/04 23:33
wauwie, krijg er helemaal de kriebels van.... |
||||
|
gepost door: Wilko op 25/08/04 12:40
Gewoon even goed krabben, Nienke... ;-) |
||||
|
gepost door: Boogieman op 26/08/04 10:59
Ik heb ze eindelijk ook even bekeken. Ziet er allemaal erg spectaculair uit. Ik krijg er zelfs bijna zin in. Maareh... is het nou niet harstike koud dat ww varen? Het zal vaak toch gewoon smeltwater zijn waar je in zit te spelen. De waterval van de laadste twee foto's ik in de winter wel eens met ijsbijlen telijf willen. (over koud gesproken) Daar ga je toch niet met je kano vanaf neem ik aan... ?! Luuk |
||||
|
gepost door: michielv op 26/08/04 13:06
Waarschijnlijk loop ik nu het risico voor watje (of erger) uitgemaakt te worden maar inderdaad: wildwater rivieren zijn hartstikke koud. Voor mij ook de hoofdreden om er niet zo heel trek meer in te hebben. Het varen vind ik geweldig maar ze zouden wat mij betreft best een hoop warm koelwater in die riveren mogen gooien. Met een zonnetje op je bol is het nog enigszins te doen maar persoonlijk heb ik toch een sterke voorkeur voor een warme branding ![]() |
||||
|
gepost door: Wilko op 26/08/04 13:36
Michiel, je bent een watje! ;-) Even zere neus: met een goede kano-uitrusting en eventueel een neopreen muts is het goed vertoeven op wildwater. Het probleem van koud smeltwater komt alleen maar voor op riverien die daar mee gevuld worden. Erg veel riviertjes zijn echter van regenwater of bronnen afhankelijk, en dat is niet zo koud. Sterker nog, ind e zomer is het wel lekker om even af te kunnen koelen, zeker met temperaturen zoals die in de zomer in Slovenie te vinden zijn (30+ graden C, vorige zomer zelfs tot 40 graden C). Dan heb je nog beekjes die niet zo diep zijn, dan warmt het water ook weer op. Ik heb in Amerika een paar keer op riviertjes gevaren die de temperatuur van warm badwater hadden. Dan is eskimoteren om af te koelen ook niet echt effectief. Al met al echt geen reden om wildwatervaren te mijden, tenzij je een echte koukleum bent... Gezien de koude van golven en de branding buiten de zomermaanden zie ik het probleem niet zo, tenzij je vaak gaat zwemmen. Wij varen ook in de winter bij temperaturen onder het vriespunt, is niet koud, buiten het (snel) omkleden dan: http://wilko.webzone.ru/galler15.html http://wilko.webzone.ru/galler16.html http://wilko.webzone.ru/galler19.html Wilko |
||||
gepost door: michielv op 26/08/04 13:57
And proud of it ![]() Met dezelfde zere neus: Wilko heeft natuurlijk gelijk dat een goede uitrusting onontbeerlijk is. Maar toch merk ik heel sterk dat ik (nog steeds) erg schrik als ik ineens ondersteboven in een koude plomp terecht kom, iets wat ik veel minder heb wanneer het water minder koud is. Vandaar dat ik er ook veel minder moeite mee heb om ondersteboven in een wasmachine/golf terecht te komen dan in een alpen rivertje. Maar het blijft een feit: ik ben een koukleum ![]() |
||||
|
gepost door: Rocky op 26/08/04 14:19
Wat daar heel goed tegen helpt is een neopreen mutsje. En dan gaan we er natuurlijk van uit dat je een lang wetsuit draagt, goede theremokleding en een GOEDE WATERDICHTE anorak. Wat ook wel verstandig is bij hele lage temperaturen: Een niet al te moeilijk traject --> minder kans op omslaan of zwemmers. Een dikke boot nemen; minder water over je lijf,minder kans op omslaan en meer voetruimte zodat je lekker dik schoeisel kunt dragen. Rocky |
||||
|
gepost door: Nienke op 26/08/04 18:15
He kunnen jullie effe kappen met die coole (en koele) foto's, ik word helemaal gek hier!! (hm, nee, hier is geen smilie voor, ik zocht een stuiterende smilie...) |
||||
|
gepost door: Wilko op 26/08/04 18:36
Nee Nienke, kunnen we niet: we zijn ooit in een ver verleden helemaal stuiterend gek gemaakt door ervaren vaarders die ons met mooie kanofoto's bestookten zonder dat we daar koneden varen, en nu is het onze beurt! ![]() Nog meer kanofoto gallerijen: http://wilko.webzone.ru/gallery.html (ook met foto's van de Durance en de Soca) ;) Wilko |
||||