PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Branding varen in Domburg
Kanoforum: Rodeo / Freestyle / Branding
gepost door: kanofreak op 10/08/04 09:31
Beste kano forumers...voor jullie een nieuwe naam aan het front.

Zal ff int kort wat over mijzelf vertellen. Ben pas overgestapt van waveski naar rodeo kano. Heb altijd veel aan golfsurfen gedaan maar branding kanoen heeft voor mij in Nederland toch de voorkeur.

Ben verslingerd aan Domburg ,echt een superstek en voor mij lekker in de buurt (ik woon in Roosendaal).
Goed het gaat om het volgende ik ben op zoek naar andere en/of wat meer "ervaren" kanoers die ook in Domburg brandingvaren. Het lijkt me gezellig af en toe eens met een groepje het woelende water onveilig te maken. Samen is leuker dan alleen en wie weet wat je van elkaar opsteekt nietwaar.

Nou heren en dames kom maar op ik wacht op een berichtje hoe meer zielen hoe meer vreugd zou ik zeggen.....

Mazzels Freek 8)

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: Rocky op 10/08/04 09:58
Domburg is mijn vaste weekend-stek.

Vanuit KV Zeewitoe in Bergen op Zoom wordt er geregeld in Domburg gevaren.

Ik neem aan dat je alleen op "rommelige" dagen de waveski thuislaat? Heb zelf sinds 6 maanden een surfkayak en sindsdien is mijn rodeoboot niet meer in de branding geweest.

Al is er natuurlijk (zelden) wel eens een dagje geweest dat ik meer had kunnen doen in de rodeoboot. maar ik durf gewoon het risico niet te lopen om een mooie branding te missen in de surfyak.
De snelheid en wendbaarheid, weet jij als waveskieer natuurlijk alles van, gaan voor mij boven het geklooi met een rodeobootje.

Ik hoor t graag als je plannen hebt om naar Domurg te gaan!

Rocky
gepost door: michielv op 10/08/04 11:49
Domburg ken ik alleen van horen zeggen en het web maar als daar een beetje leuke branding te vinden is ben ik denk ik wel te porren om een keertje langs te komen. Geen idee hoever het vanuit Barendrecht (Rotterdam) is maar voor goede branding moet je blijkbaar reizen.

Wie weet kan ik mijn surfkayak (ook een echte ) eens in de govlen uitproberen want afgelopen zondag was de hoogse golf het zog van mijn vaarmaatje

gepost door: Rocky op 10/08/04 12:14
Hebben momenteel met een serieuze "flat spell" te maken, wordt weer eens tijd voor een NW briesje.

Alhoewel.. Al dat gepeddel is niet echt bevorderlijk voor de genezing van mijn rib/buikspier blessure.

Zondag toen je belde lag ik met een kater te harken in het Wiesenwehr in de Erft. Creekers sidesurfen toch minder stabiel als rodeoboten ;-)

Rocky
gepost door: michielv op 10/08/04 14:44
Aha, okay, dan had ik wel het goede nummer gebeld

Helaas is de enige genezing voor een blessure toch wel rust. Heb ik gemerkt dit jaar

gepost door: kanofreak op 10/08/04 16:34
Kijk eens aan wat een reactie, super.
Ik wist niet dat er een kano ver. in Bergen op Zoom was zo leer je nog eens wat.

Zo gauw ik weer naar Domburg ga zal ik het ff laten weten.
Denk dat ik er dit weekend weer te vinden ben...hoop dat er golven zijn. Heb dit weekend erg lopen kloten met mijn eerste bow-stall moeilijk!!!! misschien voor jouw een koud kunstje in iedergeval genoeg stof om een paar jaartjes mee voruit te komen denk ik. De overstap van waveski naar rodeo tja dan kon ik ook eens op ww een beetje spelen vroeger met CIOS wel een ww gevaren maar daarna nooit meer, dat wil ik ook wel weer eens een keertje doen denk ik.

Maar goed daar kun jij mij vast wel meer over vertellen stuur ff een mailtje naar prive dan kunnen we eventueel telnummers uitwisselen.

freek_1977@hotmail.com

Groetjes
8)
gepost door: kanofreak op 10/08/04 17:06
Super lijkt me gezellig,

Ik denk dat domburg voor jouw 1,5 uur rijden is..kun je wel rustig aan doen. Het moet ook in een uur en 15 min te doen zijn hangt er vanaf hoe zwaar je rechtervoet is nietwaar.

Stuur ff mailtje naar prive freek_1977@hotmail.com kunnen we eventueel telefoon nummers uitwisselen.

Groetjes Freek 8)
gepost door: michielv op 10/08/04 20:43
Net even op de kaart gekeken en het is inderdaad een flink stuk verder dan Ter Heijde of de Maasvlakte maar aan de andere kant: liever 1 keer per twee weken een goede branding dan twee keer per week nix

Mailtje komt eraan maar je mag me ook bellen op 0641041905 of mailen op michielv @ xs4all.nl. (spaties even weghalen, je weet nooit of dit forum inmiddels door een webcrawler bezocht wordt en ik krijg al genoeg spam).

En zo wordt de brandinggroep groter
gepost door: Rocky op 10/08/04 21:26
Michiel,

als het op Ter heijde helemaal pet is zal t in Domburg niet veel beter zijn hoor.
Al blijf ik van mening dat Domburg inderdaad het betere strand is van de twee. Het lijkt er ook op alsof het in Domburg langer nadeint nadat er een flinke bries heeft gestaan.

Enige reden om naar Domburg te komen (voor jou) is het saamhorigheidsgevoel en dat is minstens net zo belangrijk
Maar dan moet je dus nog steeds een fatsoenlijke weersvoorspelling hebben.

Door mijn huidige woon-werk situatie verkies ik voor Domburg de zaterdagen. Op zondag ga ik 's avonds altijd naar Leiden en dan lig Ter Heijde juist weer ideaal.

Eerst het weer maar eens laten bijtrekken en dan gaan we zeker eens surfen met zijn allen.

Rocky

image not available
gepost door: kanofreak op 11/08/04 09:50
Heeft jouw kano ver. ook een website..?

Aan de reactie te zien zijn er volgens mij best wat mensen die het leuk vinden een beetje in de zee te spelen.

Ben benieuwd met hoeveel man/vrouw we straks de nederlandse stranden gaan veroveren....hihi

Weten jullie waar je eventueel een beetje kunt spelenvaren op ww een beetje in de buurt van nederland?? Heb wel eens mensen gehoord over een walsje bij Luik geloof ik maar goed jullie zijn hierin vast wat meer thuis dan ik. mMisschien moet ik dat ww ook weer eens een keertje gaan proberen. Ben alleen bang dat de waterstanden op dit moment niet ideaal zijn.

Laters

Freek 8)
Rocky schreef:
Michiel,

als het op Ter heijde helemaal pet is zal t in Domburg niet veel beter zijn hoor.
Al blijf ik van mening dat Domburg inderdaad het betere strand is van de twee. Het lijkt er ook op alsof het in Domburg langer nadeint nadat er een flinke bries heeft gestaan.

Enige reden om naar Domburg te komen (voor jou) is het saamhorigheidsgevoel en dat is minstens net zo belangrijk
Maar dan moet je dus nog steeds een fatsoenlijke weersvoorspelling hebben.

Door mijn huidige woon-werk situatie verkies ik voor Domburg de zaterdagen. Op zondag ga ik 's avonds altijd naar Leiden en dan lig Ter Heijde juist weer ideaal.

Eerst het weer maar eens laten bijtrekken en dan gaan we zeker eens surfen met zijn allen.

Rocky

image not available
gepost door: Rocky op 11/08/04 10:53

Website Zeewitoe
http://xackers.net/zeewitoe

Website Freewheelers (ikke)
http://xackers.net/freewheelers

Zeewitoe is vrij actief in de branding; dagen met een man of acht zijn geen uitzondering. Doordat het toch een stukje rijden is wordt er echter alleen gepeddeld als men vrij zeker is van goede condities.

De playspot onder Luik die je bedoeld is waarschijnlijk Tilff, daar zijn twee speelplekken binnen een Km.
De eerste is bij de Mava kyak club en is een wals die bij laag water loopt.
Link naar playak info Mava

De tweede is een stukje stroomopwaarts en wordt Tronchique genoemd. Dit is een klepstuw onder een brug, dit ding kan levensgevaarlijk zijn!!!!

In het "winterseizoen" worden de kleppen lager gezet en krijg je een surfgolf ondeer de brug. Ga hier dus niet zomaar even varen maar wacht tot de plek "geopend" is, meestal een berichtje op de site van Birdy.
Link Birdy

Nadeel van deze plek is dat je slechts een minikeerwatertje achter de brugpeiler hebt, mis je dat dan moet je 200 meter omdragen en boven de brug weer instappen
Link naar Playak info Tronchique

Dichter bij huis heb je nog de vistrappen in Roermond (waar je officieel niet meer mag varen):
Link foto\'s roermond

Dan is er nog de Erft bij Neuss (D) maar dat is al weer een stukje verder:
Link foto\'s Erft

En dan mijn ultime favoriet die echter verledeen tijd lijkt te zijn: St. Valery sur Somme (F). De golf is al maanden niet meer gesignaleerd en er hangen nu ook verbodsborden:
Link naar foto verslag St. Valery

Zo... nu kun je weer even lekker vooruit lijkt me zo.

Rocky