| Erg wet drysutes? | ||||
| Kanoforum: Algemeen | ||||
|
gepost door: WetWetWet op 29/05/06 00:09
Ik heb laatst een Dry pants en een dry jack van Nookie gekocht.Ik vaar hiermee in een sit on top ook in de winter.Wel fijn om dan droog te blijven, maar al bij een paar uur in de nattigheid lekt zowel de broek als het jack door, not zo dry dus.Later in de badkuip nog eens over gedaan blijkt dat het dwars door de stof heen lekt/zweet. Is dit normaal? heeft er iemand wel hele goede droge ervaringen met dry broek en jack's? van welk merk? en ook in wat ruiger water waarbij je dus eigenlijk constant met je kont in het water zit? Groeten en alvast dank voor de reacties |
||||
| Reacties (1 van 1 pagina's) |
||||
|
gepost door: michielv op 29/05/06 08:47
Klinkt niet best, hebje al eens contact opgenomen met Nookie? Want hun service is wel erg goed dus als er iets mis is met je spullen zullen ze daar vast wel iets aan willen doen. Als kayakvaarder biedt je boot ook nog de nodige bescherming, vandaar dat ik alleen nog maar met een drytop heb gevaren. Zolang je niet gaat zwemmen en je spatzeil niet lekt blijf je dan ook redelijk droog. Weet je zeker dat het geen zweet is maar echt water wat van buiten komt? Mijn drytop is inmiddels ook niet meer helemaal 100% waterdicht maar goed, ik heb dat ding ook al 8 jaar. |
||||
|
gepost door: Jeroen op 29/05/06 12:46
Het is handig om even na te gaan wat de waterkolom is van de gebruikte stof. Dat geeft aan bij welke waterdruk de stof begint door te lekken. Als die te laag is dan is de gebruikte stof van nookie niet zo best, maar het lijkt me een productiefoutje. |
||||
|
gepost door: michielv op 29/05/06 12:49
Enig idee waar je zulke informatie kunt vinden? Lijkt me wel interessant om mijn dry top eens na te rekenen. |
||||
|
gepost door: Jeroen op 29/05/06 17:49
op de website van de fabrikant en anders op de website van de firma die de stoffen maakt. |
||||
|
gepost door: WetWetWet op 29/05/06 20:54
Bedankt voor jullie reacties, de doorlekkende nattigheid was trouwens echt geen zweet. K,heb het nadat ik een aantal keren zeiknat geworden was met varen, in de badkuip geprobeert, met onder het pak een droge long-john van neopreen. De stof lekte na een minuut in het water al door,kunnen nooit veel kolommen druk zijn lijkt me. Op zich is de service niet slecht, maar het eerste jack ging na twee keer varen kapot aan de neopreen manchetten dit is mijn tweede jack in een half jaar en nu deze lekt begin ik een beetje van Nookie te balen. Ik blijf daarom erg benieuwd naar ervaringen van anderen met het merk en het dry verhaal.Moet ik naar een ander merk of is het gewoon toeval/domme pech/maandagochtend model? |
||||
|
gepost door: michielv op 29/05/06 21:37
Rocky heeft goede ervaringen met neopreen Nookie spatzeilen, maar voor de rest ken ik niemand die Nookie gebruikt. Zo'n zelfde iets heb ik een keer met Yak gehad. Ik heb al ruim 8 jaar een Yak neopreen spatzeil wat ik nog steeds min of meer regelmatig gebruik (zit momenteel om/bij mijn Marauder). Dat ding wordt niet supernetjes behandeld en hoewel ik hem wel een beetje uitspoel na gebruik houdt het daar wel bij op. Ondanks dat hij nu een klein beetje poreus begint te worden vind ik de kwaliteit prima, voor een 8 jaar oud zeiltje. Ik heb echter ook wel eens een splinternieuwe anorak bij Felix aan gort getrokken bij het aantrekken. Beetje sneu voor Jacques want die hoefde ik dus niet meer. Dus ik heb eigenlijk goed een slechte ervaringen met het merk. Misschien heb jij het pechvogel model? Probeer anders eens te informeren op Boatertalk (www.boatertalk.com). Dikke kans dat daar wel reviews staan of in ieder geval mensen die ervaring hebben met Nookie. |
||||
|
gepost door: freeflower op 31/05/06 14:29
hee ik heb een nookie dry top. heb er helemaal geen problemen mee. alleen het klitteband is op dus moest het ff vervangen. een combinatie van dry pans en drytop is nooit waterdicht. dan moet je echt een droog pak hebben. als het water door de stof heen komt is het niet goed. dan zullen ze er geen laatste choting op hebben gedaan. greets remi |
||||
|
gepost door: Tyrr op 01/06/06 22:39
mijn vorige jasje (drytop) was van nookie. Het was een goed jasje (en is dat nog steeds), maar te klein geworden. water heb ik er nooit noemenswaardig mee gemaakt, op voorwaarde dat het goed wordt aangedaan natuurlijk |
||||