PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
wadden
Kanoforum: Toertochten / Grootwater / Vlakwater
gepost door: Freek op 15/08/04 13:20
Wat is een makkelijke plaats om de waddenzee op te komen ?

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: joke op 22/08/04 22:26
Zelf heb ik ben ik nog nooit met de kano op de waddenzee geweest.
Een keertje was ik aan het zwemmen bij de Eemshaven en vanaf daar vertrok een groep kanoers met laag water. Een dag later was ik weer aan het zwemmen en kwam de groep aan de andere kant van de kade weer terug.
Eigenlijk konden ze beter aan dezelfde kant van de kade terug komen, dat was een betere plek geweest. Nu moesten ze de kano's door het slik heen slepen.

Vanaf Pieterburen vertrekken veel wadlooptochten. Misschien is er ook een goede plaats om een kano te vertrekken?

Noordpolderzijl heeft een kleine vissershaven achter de dijk. Daar loopt dus een vaargeul. Dat is misschien ook een goede locatie.

Succes,
Groet van Joke
gepost door: floep op 27/06/05 23:59
Bij de visserijhaven in Lauwersoog is een klein zandstrandje helemaal oosterlijk in de hoek aan de buitenkan van de haven. Bij hoogwater kun je er prima vertrekken naar Schier of naar simonszand, maar je hunt ook richting Engelsmanplaat en Ameland
gepost door: Daniel v d Meulen op 28/06/05 00:04
Inderdaad, Noordpolderzijl en de haven van Lauwersoog zijn goede optie.
Wel ff checke met de getij tabel en de waterkaarten!

GRoeten, Daniel
gepost door: lennart op 28/06/05 20:34
waar wil je heen. den helder(de jachthaven), harlingen idem midden in de stad stappen we alktijd in erg fijn wc hok met water naast de duer drijvende stijgers goed tijdelijk parkeren en daarna moet je hem een stukje verderop parkeren werkt prima,
lauwersoog rechts naast de veerboten dgat prima.
den oever het kan allemaal.
goede boot en voorbereideing is wel erg belangrijk.

veel plezier het is erg mooi daar.
gepost door: lennart op 28/06/05 20:39
oh ja even vergeten mled bij de kustwacht wat je gaat doen en leg je dakdragers binnen als je langer dan ene dag gaat varen. meederen zoekacties zijn er voor niks geweest. kustwacht 0900111wat ze willen weten van waar naar waar en wanneer je terug denkt te zijn en vaak ook met hoeveel en welke communicatie hje bij je bhebt. tel numeers marifoons vuurwerk. tijd ruimplannen ( voorbeeld harlingen vilieland plannig 12 uur weg 5 uur daar dan zegje dat je je voor 7 uur meld en dat als je dan niet hebvt gebels jer stront aan de knikker is. danb je je genoeg speling voor een pauze tussendoor of zo iets