| Wild-Water banen | ||||
| Kanoforum: Wildwater Algemeen | ||||
|
gepost door: Jur-re op 25/08/04 16:19
Hallo, Ik ben opzoek naar ww banen. Ik weet er 1 bij hagen, 1 bij parijs en sault brenaz. Maar er zijn der meer. Wie kan mij verder helpen. |
||||
| Reacties (1 van 1 pagina's) |
||||
|
gepost door: Stephen op 25/08/04 18:00
Kijk even bijhttp://playak.com/ Daar heb je dacht ik diverse playspots |
||||
|
gepost door: michielv op 26/08/04 08:57
Augsburg natuurlijk! Sidney en Athene hebben er natuurlijk ook eentje ![]() Verder zijn er in Engeland een paar. Een vrij mooie is een paar jaar terug geopend, kan alleen zo gauw niet op de naam komen (stond indertijd veel over op rbp.uk). Argentière heeft natuurlijk ook een slalombaan maar da's geen kunstmatige baan. |
||||
|
gepost door: Kluif op 09/02/05 22:20
Hallo, Heel Frankrijk zit er vol mee. Nancy, Epinal, Fox, Millau, Argentiere, St Pierre le Boueff en natuurlijk Bourg St Maurice zijn mij bekend..dat wil zeggen heb ik op gevaren, maar er zijn er nog veel meer! Kluif |
||||
|
gepost door: Wilko op 09/02/05 22:26
Dichterbij heb je Hohen Limburg, verder het Eiskanal in Augsburg, Troja in Praag, en nog een stel slalombanen in Trnavka, Vir, Ceske Vrbne, Roudnice nad Labem, en Veltrusy (allemaal CZ). In Slowakije is de best pittige baan in Cunovo (bij Bratislava) en een klein baantje in Liptovsky Mikulas. Voor beschrijvingen (vooral naar de waarden kijken van verval, moeilijkheid en volume en zo, de rest is waarschijnlijk niet te begrijpen voor Nederlanders) en plaatjes even naar die link gaan en op de blauwe blokjes met de namen klikken voor meer informatie: http://www.raft.cz/kanaly.aspx Wilko |
||||
|
gepost door: lennart op 10/02/05 08:27
de site van naviculare staat een fijn overzicht misschien niet kompleet , maar het zijn er wel een bergje met goede beschrijvingen en zo |
||||
gepost door: Papparazzi op 04/03/05 13:36
Jarre schreef op 25/08/2004 16:19: Hallo, Probeer onderstaande site is, verteld e.e.a. over diverse banen. http://home.hccnet.nl/bert.de.bakker/kano.htm Groetjes, Danny |
||||
|
gepost door: Bart Pijpers op 06/03/05 23:41
In Frankrijk zijn heel veel Wildwater banen. De dichtst bijzijnde zijn o.a. Arras (pompbaan), Metz, Nancy, Huningue (bij Basel) Cergy bij Parijs,(best heftig. Franse N1 wedstrijden en kampioenschap zijn daar. ) Wat verder weg zijn natuurlijk Argentiere, Sault Brenaz, Saint Pierre de Boeuf en last but certainly not least op de Isere bij Bourg St. Maurice (de heftigste natuurlijke slalomwildwaterbaan ter wereld. )Dit overzichtje is lang niet compleet. Wil je meer weten kijk dan op de site www.eauxvives.org en kijk onder de sectie slalom of topo / guide. Voor alles op wildwatergebied in Frankrijk is deze site trouwens ook erg aan te bevelen. |
||||
|
gepost door: Bart Pijpers op 07/03/05 20:52
Oh ja, Over anderhalf jaar natuurlijk de nieuwe wildwaterbaan in Zoetermeer! site dutchwaterdreams |
||||
|
gepost door: Jur-re op 07/03/05 22:28
Ik zal zekers eens gaan kijken en varen daar. J |
||||
|
gepost door: mauty op 15/03/05 22:07
Hi (voornamelijk) guys, Wie is er weleens op de baan in Nancy geweest?? Ervaringen?????gewenst!!!! Laat ff weten of het de moeite is om erheen te rijden (vanuit Groningen) groetn maud |
||||
|
gepost door: roosmcd op 15/03/05 22:33
Op de Erft heb je trouwens ook een slalombaan(tje): http://www.erftkanu.de/KCG/Verein/eiskanal.html Wel eens geweest, maar toen stond hij 'uit'. Zag er niet zo spectaculair uit en is vrij kort. Dichtbij is het dan weer wel, je bent er sneller dan in Hohen Limburg vanuit hier. |
||||
|
gepost door: Ralf op 16/03/05 00:09
Ik zit er aan te denken de baan bij Libbstadt te bezoeken. is er iemand die deze baan al gezien/bevaren heeft en mij er wat meer over kan vertellen? (hoe "spannend" is dat dingetje? leuk voor beginners én gevorderden? mooie speelgolfjes?) |
||||
gepost door: Shtinky_puddin op 16/03/05 00:24
mauty schreef op 15/03/2005 22:07: Nancy is natuurlijk (onder andere) te vinden op http://home.hccnet.nl/bert.de.bakker/nancy.htm maar geen idee hoe up-to-date die info is. Playak heeft vast ook info. Ik heb deze baan wel eens in mijn b-lijst voor een PnP trip gehad, maar omdat de ervaringen redelijk gematigd waren toendertijd is het er niet van gekomen. Mij werd verteld dat de baan nogal 'doortrok' (veel lopen dus) en dat, hoewel de faciliteiten aangenaam waren (laat dat maar aan de Fransen over, Hunigue comes to mind), de omgeving/stadsdeel erg oninspirerend was. Geen idee meer wat de precieze motivaties en omschrijvingen waren, sorry, maar twee jaar geleden waren de mensen die er geweest waren zeg maar gematigd neutraal, met een 'niet de moeite van het omrijden waard' tendens in de verhalen. Bear in mind: dit is redelijk ongefundeerd, gebruik het slechts als b-bron. Al was het maar omdat dit commentaar was van vaarders die ook de rest van de trip, met mooie speelgolfjes, kende. Dit om de verhoudingen aan te geven mbt de omrij-opmerking. Hope it helps |
||||
|
gepost door: mauty op 16/03/05 10:04
Hallo 'leef nat' bedankt voor je info. In het paasweekend willen we met een groepje een dag of 3 gaan varen. Om dan vanuit Groningen naar Lyon (Sault Brenaz) te rijden is op zich best wel belachelijk (+/- 1000km). Ik ben een beetje aan het kijken of je dichterbij soortgelijke banen hebt....maar ik vrees dat dit niet echt het geval is...mmmmm.... Tips zijn nog steeds welkom. Vanuit Groningen zit je ook zo in Tjechie, wie heeft daar een aanrader??? uiteraard kunnen we altijd naar Hohe limburg, maar ja...............................dat is echt een laatste optie! Al die kanoclubs gaan volgens mij ook bijna altijd naar Sault Brenaz en Saint pierre de Bouf. Misschien niet om een reden.....mmmmmm Tips om het pasweekend leuk te varen....(de leukste tip mag eenkeer een handdoek lenen als de zijne in de blubber gevallen is.....???? |
||||
|
gepost door: michielv op 16/03/05 10:47
Wilko had het er wel eens over dat er bij Praag een ontzettend leuke slalom/wildwaterbaan zit? Misschien is dit leuk:http://troja.kanoe.cz/English/Ekanal.htm als ik de currency converter mag geloven kost een dagje peddelen bijna 4 euro dus voor dat geld hoef je het niet te laten ... |
||||
|
gepost door: Stephen op 16/03/05 10:49
Sault Brenaz kost je ook ongeveer 4 Euro, dus idd valt wel mee |
||||
|
gepost door: Martijn op 16/03/05 11:16
Bij Praag is echtwel zo'n betonnen bak.. vind 'm wat dat betreft niet al te mooi.. iets natuurlijker heeft mijn voorkeur.. maar ieder zn smaak natuurlijk |
||||
|
gepost door: Bart Pijpers op 17/03/05 15:32
Ik heb zelf erg goede herinneringen aan de baan in Praag. (Troja)Het is een oude sluis die is omgebouwd. Heel veel slalomers. (Derde of vierde nationale sport in Tchjechie) De baan is heel erg op keerwaters gericht en heeft een paar leuke speelgolven. Stukje ten Noorden van Praag heb je in Roudnicje nad Labem ook een heftige baan maar met veel minder faciliteiten Het Adres dat op de WEbsite van Naviculare c.q. Bert de Bakker, staat om te overnachten ias erg aan te raden. De jeugdherberg naast de baan heeft nogal wat last van proletarisch winkelen. |
||||
|
gepost door: roosmcd op 17/03/05 23:41
Kwam ik net tegen: http://www.kanustrecken.de/Strecken/strecken.html |
||||