| Vanavond branding bikkelen in Katwijk | ||||
| Kanoforum: Rodeo / Freestyle / Branding | ||||
|
gepost door: Rocky op 26/08/04 14:22
Denk dat ik zo rond 19h bij de container van de KBT zal zijn. Ik hoop wel dat de wind een beetje inzakt vanavond, tegen een 6 Bft inpeddelen is niet echt leuk te noemen... |
||||
| Reacties (1 van 1 pagina's) |
||||
|
gepost door: Boogieman op 26/08/04 14:34
Helaas, kan weer niet. (Heeft ie een kano gaat ie niet varen...) Wel fijn dat je het even laat weten! Luuk |
||||
|
gepost door: Nienke op 26/08/04 15:03
Als het een beetje droog is kom ik denk ik even kijken; was afgelopen dinsdag ook gaan kijken in de regen (er waren toen 5 mensen aant varen), dus hopelijk is het nu wat droger... |
||||
|
gepost door: michielv op 27/08/04 09:02
En, was het nog te doen? Bij ons waaiden de katten bijkans door de tuin dus ik kan me voorstellen dat het nogal hard werken was... |
||||
|
gepost door: Rocky op 27/08/04 09:49
Nah, was drie keer niks... De wind was wel wat minder krachtig dus er was goed tegenin te peddelen. De golven waren echter heel erg onregelmatig doordat het het water erg laag stond. Gecombineerd met de vele zandbanken gaf dit een heel erg rommelige branding... Golven die valk achter je opeens inzakken of soms juist heel erg (te..) steile pieken die dan echter weer erg smal waren. Well, het was in ieder geval weer een lekker conditietraining. Dit weekend wordt weer beter om te surfen, wind gaat ionzakken en we kunnen mooi voor vloed t water op. Zaterdag Domburg (helaas ook surfwedstrijd..) Zondag Ter Heijde |
||||
|
gepost door: Stephen op 27/08/04 10:54
Als het zaterdag bevalt bij jullie wil ik zondag ook wel komen!! Ter Heijde is voor mij een uurtje rijden gelukkig |
||||
|
gepost door: Rocky op 27/08/04 11:24
Een goede branding op zaterdag in Domburg zegt helaas niks over de branding op Ter heijde de dag erna. Ik zou zondag dan ook liever in Domburg varen want dat is naar mijn menig echt een betere locatie. Het lijkt alsof je daar een dagje langer kunt genieten nadat de wind is gaan liggen dan in Ter Heijde. Niet dat Ter heijde slecht is of zo! En het ligt redelijk op de route naar Leiden dus 's zondags vaar ik lekker in Ter Heijde. Er zullen zondag ook nog enkele andere peddelaars aanwezig zijn dus t wordt zeker gezellig! |
||||
|
gepost door: wendy op 27/08/04 13:11
Betreft een goede of slechte brandinglocatie, kan iemand me een goede reden geven waarom Ter Heijde bijvoorbeeld een betere locatie zou zijn dan Hoek van Holland ? (afgezien van het feit dat het wellicht beter bereikbaar is te voet met kajak op je nek...) Op diverse sites worden bij beste surf-spots in Nederland eigenlijk alleen Ter Heijde, Scheveningen en Wijk aan Zee genoemd. We hebben inmiddels meerdere actieve kajakkers bij ons in Hoek van Holland gehad die allemaal kunnen bevestigen dat de hoeveelheid en vooral lengte van het kunnen surfen op golven in Hoek van Holland net zo goed zoniet niet beter is dan andere locaties. Door onze lange pier wordt het zeewater met een beetje westen- of noordwesten wind al lekker opgestuwd.... Ben benieuwd en sta open voor allerlei redenene en reacties ! Groetjes Wendy. |
||||
|
gepost door: Rocky op 27/08/04 13:20
Ik hoor niks dan goede dingen over HvH!!! Ben er alleen zelf nog niet geweest dus kan ik er zelf geen oordeel over vellen :-( Het verder moeten lopen is wel een vd redenen dat ik er nog niet geweest ben. Andere reden is dat we "gewoon" vaak in Ter Heijde afspreken. Waarschijnlijk kom ik de 11e sept ook langs als Luuc, Michiel en Noukje bij jullie gaan varen. Ben zeer benieuwd naar jullie spot! |
||||
|
gepost door: Stephen op 27/08/04 20:54
Zondag helaas geen auto. Ik was bezig naar het kijken naar een eigen auto maar dit heeft alleen geleid tot een keuring wat me 150 euro koste en uiteindelijk bleek het een auto uit 2 auto's te bestaan Ook al zag je dat zelf niet (buitenkant zag er goed uit) Dus tja.. misschien binnenkort |
||||