PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Kayaktips voor Costa Rica in dec 2006
Kanoforum: Wildwater Algemeen
gepost door: KayakFun op 01/11/06 01:59
Hoi,

Ik ga samen met 2 spaanse vrienden kayakken in Costa Rica van 6-20 dec 2006. We willen daar ter plaatse boten huren en met locals meevaren die de weg kennen, op rivieren rond de WW 3,4,max 5.

Uit de lonely planet weet ik dat het regenseizoen in december net voorbij is, en dus het water begint te zakken. Rivieren die daarin vermeld worden zijn:
* Rio Reventazon (Caribean side, near Turrialba and Siquires, 4 sections III-IV, no water on Sundays because of a dam)
* Rio Pacuare (Caribean side, very scenic IV, some V-)
* Rio Toro (NorthWest, near Fortuna, III-IV)
* Rio Penas Blancas (NorthWest, near Fortuna, III-IV)
* Rio Sarapiqui (north of San Jose, II-III)
* Rio Chirripo (Pacific side, San Isidro, 3- or 4-day trips, IV)
* Rio General (Pacific side, San Isidro, no info, just that it can be done)
* Rio Corobici (near Canas, very easy)

Wie is hier ooit geweest en/of kan ons tips geven voor rivieren, boothuur, gidsen.

Ciao,

Cas

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: WaizFisZ op 01/11/06 08:39
Ik ben twee keer in mijn pre-kayak tijd in Costa Rica geweest. Zag er allemaal fantastisch uit de rivieren! Maar vergeet ook de branding in Costa Rica Niet! Tis een echt surfers paradise
gepost door: CorS op 14/11/06 13:29
Tip: Ga naar Turrialba, vertel één van de kajakverhuurders aldaar wat je wilt en spreek een prijs af. De prijs is natuurlijk afhankelijk van wat je wilt, maar ligt ver beneden de ca. 100 dollar/dag dat je via het internet betaald. Reken op 25 a 35 dollar per persoon per dag. Natuurlijk niet vergeten het boekje "Chasing Jaguars: Compl Guide To Costa Rican Whitewater" die wat meer op kajaken is toegespitst dan de LP.
Veel plezier.
gepost door: KayakFun op 15/11/06 08:51
Cor, heel nuttige info. Dank je. Ik heb al een beetje rondgezocht naar dit boek (oa bij Arend Bloem), weet jij waar ik dit boek zou kunnen kopen?

Mvg,

Cas

gepost door: zaatlob op 15/11/06 11:56
staat op amazon.com Kan daar dus bestellen.
gepost door: KayakFun op 15/11/06 13:28
Ik heb het inmiddels besteld bij Amacon.com (USA dus, want UK en DE hadden het niet, evenmin als bol en proxis). Het lijkt me wel precies wat ik nodig heb.