| Branding week 30aug-5sept | ||||
| Kanoforum: Rodeo / Freestyle / Branding | ||||
|
gepost door: Rocky op 30/08/04 17:52
Even de plannen vanuit een andere thread naar boven gehaald :-) Luuk (en anderen) als je deze week naar Katwijk wilt komen kan ik je van harte de woensdagavond aanbevelen. Zoals de verwachting nu is gaat dat een topdag worden! Maandag en dinsdag erg sterke NW wind, woensdag iets minder hard W en in de avond zelf een Z briesje!!! Dat Z briesje betekend gemakkelijk uitvaren en hele regelmatige golven. Natuurlijk verdwijnen de golven naarmate de Z-wind langer aanhoudt maar het is moeilijk te zeggen hoe snel dat gaat. Op donderdag loop je dus het risico dat er niet veel over is van de deining die nu opgebouwd wordt. Onderstaande gegevens zijn de "verwachting" voor Noordwijk, dichtstbijzijnste meetstation bij Katwijk. dagdeel di wo do ochtend NW 6 W 3-4 ZO 3 middag NW 6 W 3-4 ZO 3 avond NW 5 Z 2 O 2 VLOED 17h 18h 18.30h (hmmm, hoe ik t ook probeer, spaties of tabs, de tabel blijft ineenschuiven...) Ik zit zelf dus sterk te denken aan de woensdag; zelfs als de wind niet naar Z draaid, W3 is veel relaxter peddelen dan de NW5-6 die er voor dinsdag staat. (Di zal dan qua golven vergelikbaar zijn met onze Egmondsessie, moeilijk door te komen) |
||||
| Reacties (1 van 2 pagina's) |
||||
| 1 2 | ||||
|
gepost door: Boogieman op 30/08/04 18:26
COOL, wie gaat er mee!? Met een betje geluk ga ik dan donderdag weer! 8) Hoelaat zullen we woensdag afspreken? (18:00 = vloed) Luuk |
||||
|
gepost door: Rocky op 30/08/04 18:44
Zat te denken aan 0700h... Naar mijn werk dan ;-) Dan ben ik om 1530h klaar en kan ik rond 1600h aan t strand zijn. Katwijk Noordboulevard Parkeren (gratis) tegenover het bord "Zeester" Als je dichter bij het centrum parkeerd moet je betalen en de Zeester is ook makkelijk referentiepunt. Ik zal er zeker zijn, ben momenteel ook aan het checken met twee clubleden uit BoZ. Willen wel komen varen maar moeten ff overleggen met thuisfront en werk ;-) |
||||
|
gepost door: Boogieman op 30/08/04 19:11
tof! Ik moet nog even kijken hoe ik m'n kano die kant op krijg maar dat gaat waarschijnlijk wel lukken. |
||||
|
gepost door: michielv op 31/08/04 08:41
Ik denk dat ik het laat schieten deze week, nog een hoop te doen (moet ook nog een polopeddel maken voor komend weekend, anders is een maat van me heel zielig en dit weekend ben ik er ook al niet.Compleet off topic, van BoaterTalk: voor de liefhebbers van techniek:http://www.boardlady.com/Daar staan toch wel mooie dingen tussen (zoals die reparatie met dat fineer, die golf). Lijkt me geweldig als je zoiets kunt... |
||||
|
gepost door: Rocky op 31/08/04 15:24
Foutje gemaakt!!! Zeester ligt natuurlijk op de ZUIDBOULEVARD Bij binnenkomst in Katwijk aan Zee: 1e rotonde rechtdoor 2e rotonde linksaf richting ZUIDBOULEVARD 1e rotonde rechtsaf richting ZUIDBOULEVARD Weg volgen; na een bocht naar rechts ben je op de boulevard. Na ongeveer 200m staat aan de linkerkant een bord ZEESTER. Tegenover het bord parkeren et voilá Oh, parkeren is pas gratis vanaf 1800h dus parkeren gaat ons helaas 2 euri's kosten... |
||||
|
gepost door: krusty op 31/08/04 18:32
I'll be there :-) Tenminste, thuisfront heeft geen tegenwind meer, nu maar hopen dat 't arbeidsfront niet met iets speciaals tevoorschijn komt :-) Komt wel goed. Zulke gelegenheden mag je niet links laten liggen. Ook niet rechts overigens ... gewoon tegenin varen, klaar liggen voor the next big wave, surfen, carven, bouncen, airen (hmm, I wish) ... Can't wait :-) Greetingz, Krusty krusty@xackers.net http://xackers.net |
||||
|
gepost door: Rocky op 01/09/04 08:10
Gaat leuk worden, weining wind en lekker weertje! Gisteren ook gevaren want de wind zakte tegen de avond toch ietsje in. Uitpeddelen was redelijk te doen, een enkele trashing daargelaten... Omdat het afgaand tij was waren de golven niet echt regelmatig te noemen. Desalniettemin een paar mooie surfs langs bijna verticale watermassa's kunnen maken! Natuurlijk ook een paar keer gigantisch op mijn bek gegaan op golven die plots wel heer erg steil werden. Of je surft parallel aan een mooie grote golf en op t moment dat ie voor je begint te breken net niet meer over de top kunnen komen Wordt je dus met die hele watermassa mee naar beneden gekwakt; pak rammel gekregen joh :? Werd bijna uit mijn boot gekwakt en mijn ruggegraat kreeg er spontaan drie nieuwe scharnierpunten bij. Nog zo'n stunt: grote golf, lijkt onder me door te spoelen, nee toch niet, ik balanceer boven op t randje als ie begint te breken. Niet dat deze sukkel nu achteruit peddeld... Nope, gewoon over t randje de diepte in, vertikaal naar beneden, neus erin en weg............. |
||||
|
gepost door: michielv op 01/09/04 08:49
*ARGH* en ik kan echt niet komen (lees: vrij krijgen) vanmiddag ![]() Hopelijk kun je nog varen vandaag? Klonk alsof het gisteren toch erg mooi was. |
||||
|
gepost door: Stephen op 01/09/04 09:28
Woonde ik maar zo dicht aan de kust.. |
||||
|
gepost door: Thomas op 01/09/04 10:32
ik ga zo maar eens ff lekker kijken bij de kust met 2 maten @ Michielv: sorry ik lekker wel! :P |
||||
|
gepost door: Rocky op 01/09/04 10:44
Stephen, Thomas, jullie wonen allebei in Amersfoort dus er moet toch iets te regelen zijn? |
||||
|
gepost door: Noukje op 01/09/04 11:00
Hey Rocky, Ben je nog steeds van plan aanstaande zondag in Domburg te gaan varen ? Vind je 't goed dat ik dan ook kom ? Alleen .... ik heb nog steeds geen eigen materiaal Mag ik misschien dan een bootje lenen ? Ik kan misschien wel de Five-O testen, maar da's nog niet zeker, vandaar... Als je niet zou gaan, dan gat ik de club in Ter Heyde opzoeken. Lex zei dat die ook op zondag op het water zitten ! Maar ja, da's een stuk verder uit Antwerpen! Wat zijn trouwens de vooruitzichten voor zondag ? Groetjes, Anouk |
||||
|
gepost door: michielv op 01/09/04 11:57
Als ik de windguru site mag geloven is het zondag knudde met een rietje: 10 centimeter. ![]() Maar ja, die hebben het wel eens vaker fout gehad |
||||
|
gepost door: Boogieman op 01/09/04 12:32
Ik zal aan je denken vanmiddag Michiel. (heel even) Jammer joh, dat je werken mot. Grtz, Luuk |
||||
|
gepost door: michielv op 01/09/04 13:03
Nou ja, aan het eind van de maand ben ik er wel weer blij mee hoor 8) |
||||
|
gepost door: WaizFisZ op 01/09/04 13:28
10 Cm, geloof ik. Er is nu al heel weinig van de branding over en het is bijna windstil. De verwachting is ook heel weinig wind en golven. Als het maar 10cm ben ik r niet! |
||||
|
gepost door: Thomas op 01/09/04 21:56
lekker gevaren vanmiddag.. mooie vlakke zee met mooie schuine golven.. goed peddelen en een mooi zonnetje erbij kortom was super!! |
||||
|
gepost door: Boogieman op 02/09/04 12:26
In Katwijk was het ook SUPER, al wil dat ekimoteren nog niet zo lukken op zee... Best vermoeiend naar het strand zwemmen, kano legen en weer door de branding, die gister best heftig was. Maar vanavond ga ik het weer proberen! (in Katwijk) |
||||
|
gepost door: Thomas op 02/09/04 13:36
wij waren ook in katwijk bij het zeepaviljoen |
||||
|
gepost door: Rocky op 02/09/04 13:51
Ah, dan heb ik jullie nog net van t water zien komebn geloof ik. Wij na het varen bij de containers vd surfclub frietje gaan eten en auto bij zeepaviljoen gezet. We zagen drie man van t water komen, twee zaten er nog op. Lagen ook twee lange boten tegen paal vlak bij P-plaats. Geloof dat een vd drie een rode Riot had? Wij zijn rond 16.30 t water opgegaan want tegen 18h was t vloed. bij de container zaten er echt MEGA bakken tussen. Heb superlange runs aprallel aan de golven kunnen maken. Vanavond ga ik weer kijkenn of er nog wat deining overgebleven is. |
||||
|
gepost door: Thomas op 02/09/04 23:44
wij waren kwart over 4 denk ik van het water, half 5 omgekleed en alles opgebonden op een mooie groene auto... toen nog ff frietje gegeten bij het paviljoen' die 2 andere mensen hoorden niet bij ons.. zaten al de hele dag op het strand.. |
||||
|
gepost door: Stephen op 05/09/04 11:51
Gaat er nog iemand vandaag??? Ik kan wel dusz |
||||
|
gepost door: Rocky op 05/09/04 13:35
Vrees dat er niet veel bijzonders zal zijn, de wind staat al sinds woensdagavond aflandig.... Voor de hele komende week ziet t er niet uit trouwens; zover de verwachtingen gaan is t allemaal aflandig. Maybe in a couple of weeks :? |
||||
|
gepost door: Stephen op 05/09/04 14:47
Ik zag het ja.. Keek na mijn post op de golvenkaart die ik gebruik en er was niet veel soeps helaas |
||||
|
gepost door: michielv op 05/09/04 14:58
Volgens de windguru trekt het rond dinsdag weer een beetje aan. Zeker weten doe je het natuurlijk nooit maar we blijven hoop houden ![]() |
||||